Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Conservatief of openminded / tolerant ?

Discussie gestart

Margo Wening

Goed gezegd Loek :)

Nu is het hele Democrat/Republican plaatje weer wat duidelijker!
Politiek is niet echt aan mij besteed terwijl je mijn echtgenieter wakker kan maken voor een goed politiek debat, moet je bij mij niet proberen, doe mij dan maar een verse bagel met cream cheese and salmon, jammie ;D

Maar even serieus, ik krijgen hier in Nederland de indruk dat religie en politiek zwaar tellen in Amerika, maar tevens dat de media ( tenminste naar mijn mening ) veel invloed hebben op de publieke opinie, dat datgene wat er in de media naar buiten komt sterk gekleurd is en niet echt objectief, en dat in de politiek de echte mening van kandidaten er niet zoveel meer toe doet maar dat het geld en het "manipuleren" of bespelen van het volk de boventoon voeren. Als je de TV mag geloven is bijna iedere Amerikaan behoorlijk religieus en is "de politiek" gewoon een docusoap ... Overigens heb ik net vorige week Fahrenheit 911 gezien, en hoewel Michael Moore op zich wel een punt heeft zijn zijn uitingen ook behoorlijk manipulatief in beeld gebracht..

Ik ben benieuwd hoe Nederlanders in Amerika dit ervaren ?

Margo
#16 - 22-02-2005, 13:32 uur

Loek

Dat de media invloed heeft op de publieke opninie mag duidelijk zijn.  Dat geldt in de US net zo goed als in Nederland.  Je baseert je mening op de informatie die je bekend is en die komt voor het merendeel van de media.  Kijk maar hoe veel nederlanders denken over Amerika.  Die mening wordt gevormd door de veelal spectaculaire informatie die door de media wordt opgelepeld.   Hier in de US is dat net zo, en soms erger.  De media brengt informatie op de buis die de kijkcijfers omhoog doet gaan.  En in die situatie zal een raportage over hash rokende, prostitues bezoekende Hollanders een meer gretige aftrek vinden dan een reportage over klaverjassende ouderen in de Amsterdamse Jordaan.  

In nederland wordt in de media ook meer aandacht gegeven aan elkaar overhoop schietende jongeren op school, dan het school project wat probeert met inzamelen van lege blikje de slachtoffers van de tsunami ramp te helpen.

Je kunt het de media niet kwalijk nemen, zij proberen ook slechts hun brood te verdienen in een concurrentie intensieve omgeving.  Maar indien je weet dat de informatie die je krijgt gekleurd is en incompleet, is het je eigen verantwoording om verschillende bronnen aan te boren.  En vraagtekens zetten bij hetgeen je hoort, niet meteen tot verkeerde conclusies komen.

Het is makkelijk om de meute na te praten, maar het is beter om echt zelf een mening tot stand te brengen op basis van je eigen onderzoek met verschillende bronnen: TV, Radio, krant, internet en bibliotheek.  Dan kun je pas echt meepraten en weet je waarover je praat en kun je je goed weren in een discussie die vraagtekens zet bij jouw opinie.
#17 - 22-02-2005, 20:44 uur
« Laatst bewerkt op: 22-02-2005, 20:47 uur door Loek »

Margo Wening

Well said Loek  ;D
#18 - 22-02-2005, 20:55 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15