Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Laptop mee?

Discussie gestart

Tokheim

Hallo USA-ers, ook wij hebben een hele rondreis met een auto zelf geboekt via internet en het reisbureau, die wij in de zomer (juli/augustus) gaan maken. Te beginnen in SF en we eindigen in LA. Hier gaan we een maand overdoen en dan komen we natuurlijk fotogeheugen te kort om al dat moois te fotograferen enzo. Nu nemen er steeds meer mensen een laptop mee, en daar zitten wij nu ook over te denken. Veel meer mee te doen natuurlijk En er gaat dan ook een routeplanner mee enz...  in bijna ieder hotel wat we geboekt hebben is er ook internet aanwezig, kan iemand mij vertellen of je hier dan toegang mee kunt krijgen met je eigen laptop?  ::)

Alvast bedankt.
#1 - 24-01-2005, 12:33 uur

Ebelix

Als er staat dat er high speed internet of dial up internet aanwezig is dan kan je daar met je laptop gebruik van maken.

Voor een dail-up connectie heb je wel een amerikaanse provider nodig om de kosten laag te houden. Je moet maar eens opd e site van aol kijken.

Succes
#2 - 24-01-2005, 12:54 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

visuar

Vergeet niet dat ze daar een ander stroom systeem hebben: 110 volt 60 Hz in plaats van 230 volt 50 Hz hier. Check of je oplader/adapter dat aan kan, zo niet zul je een US adapter voor je laptop moeten regelen.
#3 - 24-01-2005, 15:14 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Bakvet

Dat is wel handig ja, dan kan je de foto's meteen 's avonds op groot formaat bekijken en er eventueel een backup ervan op een disk branden. Wanneer je de laptop met je handbagage vervoert (waar anders?) moet je hem eruit halen bij het scannen op de Amerikaanse luchthaven(s). Ze willen hem apart van de rest van je spullen bekijken. Je mag bij alle grote maatschappijen naast je handbagage ook nog een aparte laptoptas meenemen.

Dat high speed internet op de hotelkamer is soms gratis, maar lang niet altijd, het kost tussen de 0 en 10 dollar per nacht, afhankelijk van de plaatselijke policy. Soms is het wireless, soms is het met een standaard RJ-45 kabel, soms kan het beide.
#4 - 24-01-2005, 20:46 uur

Tokheim

Oke bedankt, ik moet die laptop nog kopen dus ik zal er opletten mbt. het stroomgebruik en wij hebben verschillende BW hotels geboekt met free High Speed internet acces dus dit moet lukken. En van die douane en extra laptoptas wist ik niet. Enige twijfelpunt is nog dat ik niet op een pakezel wil gaan lijken met al die foto/video/laptop apparaten.
#5 - 25-01-2005, 08:16 uur

Bakvet

Daar heb je helemaal gelijk in, het moet wel vakantie blijven. Ik doe altijd wat onderzoek als ik daar aan de overkant ben en heb wat dat betreft gigabytes aan gegevens op die laptop staan. Normaal print ik daar wat van, maar dan loop je ook te sjouwen met een half boekwerk.

Volgende keer neem ik toch waarschijnlijk een paar 512MB moduletjes extra mee voor de camera. Die dingen vervoer je desnoods in je schoenzool. (Deden ze 50 jaar geleden in spionagefilms ook.)  Blijft de laptop weer lekker thuis.
#6 - 25-01-2005, 20:38 uur

SpaceAce

Volgende keer neem ik toch waarschijnlijk een paar 512MB moduletjes extra mee voor de camera.

Als het echt puur alleen voor geheugen is voor je digitale camera, zou je misschien ook kunnen overwegen om een X's Drive/Sitecom te kopen. Ideaal ding en nooit meer geheugenkaartjes bijkopen!

Wij zelf hebben ook zo'n X's Drive, maar toch gaat de laptop aankomende vakantie mee :) (laptop is er nog niet overigens) maar dan dient deze idd ook als navigatiesysteem -> Streets & Trips 2005 en we zijn nu ook aan het uitzoeken hoe het zit met de eventuele extra kosten voor internet op de kamer. Dit laatste zou voor ons alleen pure luxe zijn, dus niet noodzakelijk (alhoewel het af en toe misschien wel handig is om update mailtjes naar het thuisfront te sturen mét foto's) :)

Ook wilden we hem gaan gebruiken voor de dvd'tjes in het vliegtuig, maar waarschijnlijk zal dit niet gaan. De laptop vreet natuurlijk energie en in het vliegtuig bieden ze geen oplaadmogelijkheid aan (geloof ik).

Maar ach, een laptop wilde ik eigenlijk al langer  :D
#7 - 25-01-2005, 23:07 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

Tokheim

Ik gebruik nu ook Streets & Trips 2004 om de hele route voor te bereiden, en het zou inderdaad een luxe zijn om deze routeplanner op elk gewenst moment terplekke te raadplegen. En buiten het mailen (MSN-en voor onze dochter) met het thuisfront dat dus veel goedkoper dan bellen en af en toe de geldzaken regelen via postbank.nl en niet te vergeten muziek voor op de kamer enz. enz. dus zonder laptop is eigenlijk niet te doen als ik het zo bekijk ;) ;).....wat een luxe probleem hè.

Theo
#8 - 26-01-2005, 08:05 uur

visuar

Losse geheugen kaartjes zou ik nooit genoeg aan hebben, ik schiet zo 128 MB vol per dag, haha. Laptop gaat eigenlijk altijd mee, ook voor filmpje kijken etc. Navigatie kan ik tegenwoordig doen op me telefoon (als je geen DVD ofzo wilt kunnen kijken zou je ook een PDA kunnen kopen voor navigatie met een kaartlezer en zo'n 5 GB mini harddisk, kan je op die manier de foto's ook overzetten [mits beide er tegelijk in kunnen])
#9 - 26-01-2005, 12:37 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

miss amerika

Hallo, zelf heb ik een hp, die zowel in Amerika en hier gebruikt kan worden.  Voor stroom heb je alleen een stekker nodig om van een Nederlandse stekker naar een Amerikaans stekker.

Wat betreft internet, de meeste hotels hebben adsl, dus dan kun je zo het internet op met een adsl kabel (hoe heet zo'n ding alweer).  Anders kun je Compuserve in NL een abbonement nemen en dan kun je in Amerika via een 800 nummer inbellen.  Wat erg handig is gezien dat bellen vanuit een hotel kamer meestal schrikbarend duur is.

groeten
#10 - 01-02-2005, 19:48 uur

visuar

UTP heet dat. De stekkers zijn hetzelfde als een telefoon stekker alleen dan wat groter. Je moet er meestal wel voor zorgen dat DHCP aan staat op je netwerk kaart (onder TCP/IP)
#11 - 02-02-2005, 15:10 uur
« Laatst bewerkt op: 02-02-2005, 15:10 uur door visuar »
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Mississippi

UTP heet dat. De stekkers zijn hetzelfde als een telefoon stekker alleen dan wat groter. Je moet er meestal wel voor zorgen dat DHCP aan staat op je netwerk kaart (onder TCP/IP)

Wat ook kan, is een laptop met WiFi kaart of een Centrino laptop met ingebouwde WiFi meenemen. Hotels van de grotere ketens (zelfs sommige campsite's) en natuurlijk Starbucks bieden draadloze netwerkfaciliteit:
http://www.starbucks.com/retail/wireless.asp (Dagkaart $10)
Niks UTP kabels en zo.
Wel DHCP instellen :D

Nog goedkoper: Voor het checken en versturen van email, ga naar een visitors center of public library. Vaak staat daar een internet PC. In een Visitors Center krijg je ook nog koffie  :)
#12 - 02-02-2005, 15:48 uur
« Laatst bewerkt op: 02-02-2005, 15:56 uur door Mr Mississippi »

visuar

Bemerk ik daar een zuinige hollander? ;D WiFi kan zeker, ik zou persoonlijk zorgen dat ik beide heb (wat met nieuwe laptops al snel kan, UTP voor netwerk + modem met telefoon [wel juiste land instellen!] zit er bijna altijd wel op!)
#13 - 02-02-2005, 16:16 uur
« Laatst bewerkt op: 02-02-2005, 16:16 uur door visuar »
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

S a V e

Wat ook kan, en helemaal gratis, is door een woonwijk rijden en maar hopen dat er een aantal personen hun accespoint open hebben laten staan...

werkt ook goed in Nederland trouwens  ;)

en anders http://www.wififreespot.com/
#14 - 03-02-2005, 11:28 uur
« Laatst bewerkt op: 03-02-2005, 11:36 uur door S a V e »
..::  Weblog usa 2006 http://usa.laren2.nl/ ::..

Jacko

Als je toch een laptop meeneemt en internet hebt op de kamer, kan je als je een Gmail account (1 GB opslag) je foto's zeker stellen door ze daar op te slaan.

Heb voor dit doel al 10 Gmail account aangevraagd (10 GB aan online opslag).

Als iemand van jullie een Gmail account wil, stuur maar ff een PM.
#15 - 08-03-2005, 15:10 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15