Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

mag dit voedsel mee?

Discussie gestart

pennylane

Over drie weken vertrek ik naar Tennessee. Ik neem een extra koffer mee voor souvenirs en Nederlandse producten om weg te geven aan mijn vrienden daar.
Ik heb al een hoop gekocht, maar nu twijfel ik over een aantal dingen, zoals:

Vacuum verpakte kaas?
Rookworsten?
Droge worsten (in een fabrieksverpakking)?

Mogen deze dingen mee?
#1 - 26-07-2008, 10:53 uur

bertvlug

Beste Pennylane,

Het blijft eigenlijk altijd een "gok", welke douanier haalt je eruit en hoe streng is hij/zij. Ik neem ook altijd etenswaren mee voor mijn oom, tante en nichtje, we vliegen dan op Atlanta. Vaak hoeft de koffer niet eens opengemaakt te worden, als hij wel open moet, heb ik inmiddels gemerkt dat er met name over vacuum verpakte artikelen "minder moeilijk" gedaan wordt. Maar nogmaals het blijft een gok.
Als ik jou was zou ik die gok nemen, als het niet mee het land in mag, dan zit er niets anders op dan weggooien, doe het dus wel in je koffers die het ruim ingaan, doe het niet in je handbagage.

Laat je ons later nog eens weten of het gelukt is  :afro:?

Groet,
Bert
#2 - 26-07-2008, 11:36 uur

pennylane

Bedankt voor je reactie. Het is mijn eerste keer dat ik buiten Europa ga, en ik hoorde dat de controles zo streng zijn, dat ik opeens begon te twijfelen aan aantal dingen die ik heb gekocht. Maar nu ik jou ervaring lees, neem ik gewoon de gok. Ik heb trouwens een tussenstop in Atlanta.

Heb deze etenswaren gekocht:
rookworst, borrelnootjes, stroopwafels, bokkepootjes, droge worst, ontbijtkoek, kaas, hagelslag, vlokken, drop, engelse drop, zeevruchten bonbons.

Weet jij nog dingen die ze daar niet hebben en ik mee kan nemen. Ik blijf er drie maanden en wil er niet met lege handen aankomen >:D

Alsnog bedankt!

Oh, ja.....omdat de koffers niet op slot mogen, heb jij wel eens meegemaakt dat er spullen missen (kleding enzo?)
#3 - 26-07-2008, 11:44 uur

Freddytex

Het is tijdens je tussenstop in Antlanta dat je de douane passeert die de controle doen ,want daar moet je de koffers van de band nemen om ze nadien terug door te zenden.
#4 - 26-07-2008, 13:57 uur

bertvlug

Beste Pennylane,

Je neemt precies een aantal dingen mee die wij ook vaak meenemen  ;D ;D (stroopwafels, ontbijtkoek, kaas en hagelslag) én je komt via Atlanta Amerika binnen.
Dit wordt de luchthaven waar je dus door de douane heen moet.

Je vraag over de koffers openlaten is ook wat mij betreft makkelijk te beantwoorden, nee we zijn nog nooit iets kwijtgeraakt. Zorg er natuurlijk wel voor dat je geen waardevolle zaken in je koffer hebt, de "gelegenheid maakt vaak de dief". Kleding en etenswaren zullen ze echt niet gauw uit je koffer stelen, per slot van rekening zetten ze daarmee wel hun baan op het spel.
Ja, voordat anderen met opmerkingen komen, ik weet dat het wel degelijk gebeurd, maar gezien de vele miljoenen verplaatsingen per dag gaat het (wat mij betreft) echt nog steeds om uitzonderingen.

Ik vind het wel leuk als je na je trip even je ervaringen aan ons wilt vertellen of je alles mee het land in hebt mogen nemen.

Nog een aantal dingen die wij (soms) meenemen; diverse soorten sambal van conimex (is mijn oom verzot op en moeilijk te krijgen), rolletjes Fruitella en vruchten mentos (vind mijn nicht heel erg lekker) en diverse pakken koffie voor mijn tante.

Groet,
Bert
#5 - 26-07-2008, 14:35 uur

Ine

Officieel mag je worstsoorten NIET invoeren ivm mogelijke besmetting voor mond-en klauwzeer.
Neem je het wel mee doe je dat voor eigen risiso en bovendien verklaar je op het witte formulier dat je in het vliegtuig krijgt dat je dit niet bij je hebt.....
Met vacuum verpakte kaas heb ik nog nooit problemen gehad.
#6 - 26-07-2008, 17:54 uur

Hans B

Ik heb voor familie en kennissen ook elk jaar wat meegenomen, al bleef het dan beperkt tot kaas en chocolade repen. Voor onszelf nemen wij altijd kaas en hagelslag mee. Deze etenswaren doen wij wel in de koffer die onderin het vliegtuig gaat (geen handbagage dus).
Bij ons is er nog nooit wat uit de tas/verhuisdoos gehaald. Wel konden wij zien dat men de "Edammertjes" uit de verpakking had gehaald, want er zat andere folie om. Controleren doen ze dus zeker wel.
Maar tot nu toe geen negatieve ervaringen.

Hans
#7 - 27-07-2008, 19:32 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

ned in MO

De worsten moet je zelf niet opeten want vlees mag inderdaad niet mee. Vis weer wel. Iki heb wel eens vacuum verpakte gerookte paling meegenomen.
Vacuum verpakte kaas mag ook. Fruit weer niet. Ik neem ook altijd een koffer DE koffie mee. Ik heb in 12 1/2 jaar dat ik hier woon 10 dagen zonder nederlandse koffie gezeten ;D
#8 - 28-07-2008, 05:36 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

pennylane

Hartstikke bedankt allemaal voor de tips! Ik laat tzt weten of ik alles mee heb kunnen nemen. :afro:
#9 - 30-07-2008, 14:31 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15