Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

meer vanover Jordi

Discussie gestart

Jordi

Hai Allemaal,

Wat mij al enige tijd bezig houdt is het volgende:
Ik zou graag meer willen zien hoe men in amerika  leeft, woont en werkt. Met eigen ogen bedoel ik dus!
Natuurlijk kan ik ook de TV aanzetten maar das wel erg makkelijk.

wat kan ik het beste doen?

heb over de volgende opties gelezen en nagedacht:

Een (georganiseerde) rondreis? (heb er 2 via fox gedaan wat goed bevallen is overigens, maar daar betaal je dan wel voor)
Een taalcursus? Heb via travel-active een paar opties bekeken ( deze organisatie is meer gericht op studenten dan op ouderen)
Een vakantiehuis huiren? heb hier geen idee van waar ik moet zoeken.
Een reis naar de states op de bonnefooi?

Als laatste optie heb ik nog mijn werk. ( ik werk sinds 2008 bij  een amerikaans bedrijf in nederland, en heb daar al eens bij p&o  laten weten of hun niet vrijblijvend kunnen vragen/kijken of er iets mogelijk is.

Voor dat ik het vergeet, Ik ben alleenstaand en een 30+ er  ( denk niet dat het erg van belang is maar je weet maar nooit.)

Alvast bedankt voor de genome moeite,


Jordi



#1 - 12-07-2010, 22:05 uur

hollandranch

zou zeggen, heb je een paar jaar de tijd, best wel groot de USA  :)
#2 - 12-07-2010, 22:17 uur

Johan

Leuk, maar we missen wel iets!

Wil je gewoon net zoals al die verslaafde vakantiegangers hier op vakantie en zoveel als mogelijk in die zin van het land genieten of wil je jezelf voorbereiden op een definitief vertrek naar de VS?

Als het het eerst genoemde is dan wordt het een dure hobby ;-)
Als het het tweede is dan wordt een moeilijke hobby ;-)

#3 - 13-07-2010, 04:22 uur

Jordi

Leuk, maar we missen wel iets!

Wil je gewoon net zoals al die verslaafde vakantiegangers hier op vakantie en zoveel als mogelijk in die zin van het land genieten of wil je jezelf voorbereiden op een definitief vertrek naar de VS?

Als het het eerst genoemde is dan wordt het een dure hobby ;-)
Als het het tweede is dan wordt een moeilijke hobby ;-)



er heen op vakantie gaan is idd een dure hobby daar ben ik al zon beetje achter.
Ik heb vorig jaar een tip van iemand gekregen om om het jaar een verre reis te plannen  en daar sta ik zeker wel achter.
E heb vandaag eens gesproken met de leidinggevende van P&O op mijn werk, en die gaat eens  een balletje opgooien bij de vestiging in amerika!


verder wil ik niet door de ogen van een toerist naar amerika kijken, maar ik wil buiten om dat toerist gevoel om naar amerika kijken snapje het nog??
een definitief vertrek uit nederland zie ik nog niet direct gebeuren , maar ik sta er weel voor open!
#4 - 13-07-2010, 18:09 uur

Ine

Denk er wel aan, dat je als toerist zonder visum 3 maanden mag blijven, maar absoluut niet mag werken.
Ga je wel werken of wil je langer blijven moet je een visum aanvragen dat geschikt is voor het doel waarvoor je gaat.
#5 - 13-07-2010, 19:10 uur

Jordi

Bedankt voor de tip.
heb al een beetje gekeken naar de visa, maar er zit geen haast bij hoor.
Het  moet eerst kunnen van uit amerika, en zo lang het dat niet is dat gebeurd er niks en blijft het bij fantaseren :D

maar om er alleen al mee bezig te zijn dat maakt het erg spannend.
#6 - 13-07-2010, 21:20 uur

djengo

Een vakantie zou leuk zijn om alvast de sfeer te proeven. Maar wees gewaarschuwd, je bent vast meteen besmet met het USA virus!
Alhoewel t is wel een lekker virus.
#7 - 01-08-2010, 22:49 uur

Jordi

hoi hoi,

Ik wilde even laten weten dat ik een reis heb geboekt naar Amerika!
Ik ga via fox een rondreis maken van +/- 18 dagen, helaas geen verlenging.
De reis staat gepland rond  september en is in de west coast.

Heb der al sinds ik gebeolt heb zin in :D

groetjes,
Jordi
#8 - 25-06-2011, 16:10 uur

Old Faithful

Ik wens je een fijne reis. :afro:
#9 - 25-06-2011, 21:39 uur
Groet,

Old Faithful

Jordi

dank je wel!
#10 - 30-06-2011, 19:58 uur

Jordi

weet niet of het hier tussen hoort, maar  dacht dat het wel zo handig en overzichtelijk was.

Ik heb dus een reis gebeokt voor 18 dagen.

ik heb even een kleine checklist.

1. paspoort
2. creditcard.
3. teistoestemming esta.
4. ticket.
5 geld.
6 reis verzekering enzo.

zie ik nog iets (belangrijks) over het hoofd?

natuurlijk ga ik kleren, een koffer, goed humeur, en gsm e.d ook menemen.


alvast bedankt.
#11 - 21-08-2011, 21:06 uur

Old Faithful

Ziet er goed uit.  :afro:
Op de site van Fox reizen staat ook het kopje "reisvoorbereiding", maar dat heb je waarschijnlijk al wel gezien.
Welke route ga je doen?

Ik wens je in ieder geval een fijne reis. Het wordt ongetwijfeld een ervaring om nooit te vergeten.
#12 - 22-08-2011, 00:50 uur
Groet,

Old Faithful

maryde

Wel eens aan woningruil gedacht? Wij doen dat al jaren en het bevalt prima! Morgen vertrekken we voor 3 weken naar Lancaster PA, omdat we huis en auto ruilen is het veel voordeliger. www.holidaylink.com
#13 - 22-08-2011, 08:35 uur

Jordi

Ziet er goed uit.  :afro:
Op de site van Fox reizen staat ook het kopje "reisvoorbereiding", maar dat heb je waarschijnlijk al wel gezien.
Welke route ga je doen?

Ik wens je in ieder geval een fijne reis. Het wordt ongetwijfeld een ervaring om nooit te vergeten.

Ik ga van LA via LV naar SF het beste van het westen 18 dagen.

Dus veel natuur en parken verwacht ik.

En thnx.
#14 - 29-08-2011, 11:55 uur

Jordi

Wel eens aan woningruil gedacht? Wij doen dat al jaren en het bevalt prima! Morgen vertrekken we voor 3 weken naar Lancaster PA, omdat we huis en auto ruilen is het veel voordeliger. www.holidaylink.com

thnx!

Gonna keep that in mind!

fijne vakantie daar.
#15 - 29-08-2011, 12:03 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15