Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Band huurauto vervangen

Discussie gestart

Freckles49

Ik kom nog even terug op het bovenstaande bericht van mij. Had het contract van vorig jaar nog en heb dat doorgelezen.  In geval van een kapotte band of accu ben je gewoon verzekerd je betaald hier voor in je pakket. Dit was wel in Florida.
#16 - 08-07-2009, 11:10 uur

koosv

Ik heb Alamo Nederland gebeld: inderdaad is bandenschade niet verzekerd, maar zelfs schade aan de ruiten niet! Zelfs een ster in het glas niet, hoewel ik me dat niet kan voorstellen. Ik weet niet in welke mate dit ook speelt bij andere verhuurbedrijven, het is moeilijk om deze gegevens boven water te krijgen. Alamo heeft 19 "verzekerings"producten, nergens heb ik het woord tyre gevonden, behalve bij roadside plus.
Aan de verhuurbalie raadt de contactpersoon altijd aan eerst het verstrekte 0800 nummer te bellen in geval van ernstige problemen, maar zoals Johan al opmerkte, je telefoon werkt niet overal.
Een roadside plus pakket is ook weer niet altijd geldig: om een voorbeeld te noemen :om bijzondere landschappen te zien, moet je toch zo nu en dan over dirt roads, roadside plus is dan VOID evenals andere dekkingen trouwens.
Ik hoop trouwens dat niemand van ons ooit te maken krijgt met ongelukken of andere calamiteiten.

Koos
#17 - 08-07-2009, 15:34 uur

Freckles49

Ik ben geen fan van ALAMO. Kan alleen vermelden dat op het contract van Hertz wel degelijk staat dat bij een kapotte band of accu je gewoon bent verzekerd. Heb gebeld met Hertz in Nederland die vertelden dus dat je niet bent verzekerd. Toen ik haar het verhaaltje voorlas wat er op het contract staat kon ze alleen maar zeggen, oh. Ik neem het contract mee in augustus en zal er zeker naar vragen. Ben zeer benieuwd.
#18 - 08-07-2009, 19:56 uur

Loek

Alamo heeft 19 "verzekerings"producten, nergens heb ik het woord tyre gevonden, behalve bij roadside plus.

Misschien omdat je het in US engels spelt als "Tire"?  ;)
#19 - 08-07-2009, 21:35 uur

Johan

Goed, we hebben weer een update met betrekking tot de band die we niet vergoed kregen bij Alamo.
Vandaag hebben we onze auto ingeleverd en stond er al een manager te wachten die ons meteen vroeg hoe de huurauto was bevallen.
IK reageerde daarop met het verhaal van de kapotte band.
De manager zei zonder blikken of blozen "geen probleem, we betalen de band terug"
Ik maakte daarop nog de opmerking dat we de extra verzekering niet hadden afgesloten maar in ons geval vond hij dat geen probleem.
Binnen 4 weken mogen we een cheque verwachten die we bij de bank kunnen inleveren.

Kortom toch nog netjes afgehandeld!
#20 - 15-07-2009, 19:21 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15