Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Mijn amerikaanse vriend

Discussie gestart

Claudia

Twee jaar geleden heb ik via internet een amerikaan leren kennen, nadat ik 4 weken bij hem ben geweest hebben we besloten dat we er voor willen gaan en het liefst in nederland. In februari is hij hier gekomen, in mei hebben we zijn verblijfsvergunning aangevraagd, ondertussen nog niks gehoord maar dat komt ook omdat we de juiste papieren maar niet te pakken kregen. (geboortecertificaat met appostille en ongehuwdheidsverklaring) dit kwam o.a. doordat de juiste instanties ons maar niet duidelijk vertelden hoe en waar we alles konden vinden en the secretary of state in connecticut ons 2 maal een verkeerd document terugstuurde. Ondertussen wachten we dus nog steeds op de beslissing of hij mag blijven of niet. Iedereen is vrij positief: ow, hij mag vast wel blijven! Ikzelf ben bang dat ze moeilijk gaan doen over mijn inkomen omdat ik maar een erg modaal inkomentje heb. Zijn er mensen die ervaring hebben met verblijfsvergunning voor een amerikaan? Tips zijn van harte welkom, ook minder positieve ervaringen...alvast bedankt
#1 - 05-10-2005, 12:39 uur

Chiefram

Ja, toevallig hebben wij in Nederland een vriend die een Amerikaanse (toevallig ook via Internet) heeft leren kennen. Ze woont inmiddels alweer enige jaren samen met hem in Nederland.

Een ding is zeker: ze hoeft geen angst te hebben het land te worden uitgezet, want iemand met de Amerikaanse nationaliteit wordt in Nederland niet als illegaal gezien. Ze mag dus gewoon open en bloot (figuurlijk dan) hier leven.

Werken is een ander verhaal. Het wil haar maar niet lukken om een werkvergunning te krijgen. Ze zin er al jaren mee bezig.
#2 - 05-10-2005, 14:59 uur

PatrickL

Trouwen is een oplossing...
#3 - 06-10-2005, 08:46 uur

wiepster

Trouwen is een oplossing...
Maakt helemaal niet uit, gelden dezelfde voorwaarden als samenwonen en heb je de ontbrekende papieren ook nodig!!
#4 - 06-10-2005, 09:18 uur

Loek

Trouwen is een oplossing...
Maakt helemaal niet uit, gelden dezelfde voorwaarden als samenwonen en heb je de ontbrekende papieren ook nodig!!

Samenwonen wordt door US immigration niet erkend als een legale partnership.  Alleen officieel huwelijk wordt erkend.
#5 - 07-10-2005, 18:36 uur

sweatbox

Het gaat over Nederland, Loek.
#6 - 07-10-2005, 18:59 uur

Loek

Het gaat over Nederland, Loek.

Oops...





#7 - 07-10-2005, 19:09 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15