Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Milieu belasting op vliegtickets

Discussie gestart

tino

Op zich ben ik het wel eens met deze belasting, dit in het kader van de vervuiler betaald. De bedoeling van deze belasting  is dat de milieuschade, die het vliegen aanricht, niet meer betaald wordt door alle nederlanders, maar alleen door de vliegende hollanders...
 In ruil voor de vliegtax gaat de belasting op arbeid omlaag.
Zoals echter zo vaak wordt dit door de nederlandse regering ondoordacht uitgebracht. Het wordt hierdoor inderdaad alleen maar aantrekkelijker om vanuit Duitsland of Belgie te vliegen. Dit soort maatregelen hebben alleen zin als die Europees worden ingevoerd en niet alleen in Nederland. Nu gaat het idd alleen maar ten koste van de NL economie en dus ook de belastinginkomsten. Net als de btw maatregel en de accijnsverhoging.
#16 - 19-09-2007, 17:07 uur

hollandranch

Op zich ben ik het wel eens met deze belasting, dit in het kader van de vervuiler betaald. De bedoeling van deze belasting  is dat de milieuschade, die het vliegen aanricht, niet meer betaald wordt door alle nederlanders, maar alleen door de vliegende hollanders.. .

Ben ik het niet mee eens, dat de vliegtuigbouwers worden aangepakt of de maatschappijen dat mag misschien, maar niet die hardwerkende toerist of ondernemer die niet anders kan dan het vliegtuig pakken. Het is gewoon een makkelijke prooi en ze durven waarschijnlijk weer niet de grote jongens aan te pakken want verdienen ze nu al teveel aan.
#17 - 19-09-2007, 18:41 uur

XJ

Ik zou die 45 euro graag betalen als ik wist dat die hele 45 euro ook echt in  het milieu geinvesteerd zou worden. Ik moet voor elke vakantie sparen en 45 euro extra sparen vindt ik dus niet zo'n probleem als ik daarmee de belasting van het vliegen een beetje goed maak. Helaas is het voor nederland alleen maar een manier om de kas te spekken.

Precies, onze politiek is gewoon een bende de laatste jaren. En maar geld 'afpakken' van de hardwerkende mensen.
#18 - 19-09-2007, 19:38 uur

Anouk

En zelf willen ze steeds meer verdienen ::) Laat er eens een leger echte politici komen ipv deze media hongerige prutsers..

En maar met z'n allen in die comfortable kamer klagen over Wilders en Verdonk en een beetje slapend geld verdienen.. Maar hij staat tenminste ergens voor, ook al is het een beetje extreem.. Ik ben het meerendeels met hem eens..


Maar ja, terug naar de milieu tax.. Tja, ze vinden overal wel ergens iets waar ze weer geld voor kunnen vragen, is het het milieu niet, dan is het wel wat anders.. Maar goed, voor de mensen die hier in het oosten wonen is het net zo makkelijk om naar Dusseldorf te gaan.. Ik ga dan misschien wel werken op Schiphol, maar m'n vlucht naar Thailand volgend jaar gaat gewoon via Dusseldorf :P
#19 - 19-09-2007, 19:48 uur

MiamiHeat

Wanneer gaat er ook een milieu tax komen als je per trein gaat reizen......vandaag stond ik voor een overgang te wachten en was er weer iemand op het toilet in de trein bezig want de stront en het papier kwam er onder de trein weer uit!!!
#20 - 19-09-2007, 20:06 uur

MiamiHeat

DEMOCRATUUR

Democratie omdat we allemaal mogen stemmen

Dictatuur want na de verkiezingen regeert het kabinet als een dictatuur

#21 - 19-09-2007, 20:07 uur

Bakvet

Maken we niet een hoop drukte om niets? In bepaalde tijden en in bepaalde landen besliste het regime wanneer en waarheen je op reis mocht. In ons geval worden mensen die het land binnenkomen nog steeds met open armen ontvangen. Alleen de mensen die willen vertrekken moeten een kleine boete betalen.

Toch vraag ik me af of dat niet in strijd met onze joods-christelijk-islamitische traditie is. Als je nagaat dat een reis naar Rome straks 11 euro duurder wordt, een vlucht naar Jeruzalem 25 en eentje naar Mekka 45 euro...
#22 - 19-09-2007, 20:07 uur

XJ

Maken we niet een hoop drukte om niets? In bepaalde tijden en in bepaalde landen besliste het regime wanneer en waarheen je op reis mocht. In ons geval worden mensen die het land binnenkomen nog steeds met open armen ontvangen. Alleen de mensen die willen vertrekken moeten een kleine boete betalen.

Toch vraag ik me af of dat niet in strijd met onze joods-christelijk-islamitische traditie is. Als je nagaat dat een reis naar Rome straks 11 euro duurder wordt, een vlucht naar Jeruzalem 25 en eentje naar Mekka 45 euro...

Gelukkig leven wij niet in zo'n land. Het is niet zozeer het geld, het zijn alleen de kleine regeltjes die de overheid elke keer maar weer verzint om meer geld in de kas te krijgen. Dit geld wordt ook niet besteed aan het mileu. Daarnaast hebben heel veel van dit soort kleine regeltjes na verloop van tijd een vervelende grotere impact.
#23 - 20-09-2007, 00:23 uur

Bakvet

Ok, dat was niet helemaal seriues. Ik vind dat het de NL overheid geen donder aangaat waarheen ik reis. Daarom is het niet hun recht te bepalen dat de een meer belasting moet betalen dan de ander. Je mag wel aannemen dat 99,9% van de mensen die het vliegtuig pakken in principe dezelfde routes over Nederland naar het buitenland vliegen. Die mogen ze belasten, maar dat moet dan voor iedereen hetzelfde bedrag zijn. Eventuele belastingheffing over lange reizen moet de Nederlandse overheid aan 'Europa' overlaten.
#24 - 20-09-2007, 08:12 uur

Mr-Leo

Je kunt natuurlijk ook eerst naar een ander vliegveld vliegen dichtbij (11 euro) en dan overstappen :)

Ik woon 20km boven Zwolle en voor mij is vliegveld Münster maar 10 minuten verder dan schiphol, plus dat het parkeren daar wel goedkoop is :)
#25 - 20-09-2007, 08:53 uur

sweatbox

Ik woon 20km boven Zwolle

Da's pas lullig: iedere dag 11 euro betalen.
#26 - 20-09-2007, 19:07 uur

Anouk

Hoezo dat ???
#27 - 20-09-2007, 19:14 uur

Harry

Citaat
Da's pas lullig: iedere dag 11 euro betalen

 :hilarious: :hilarious: :hilarious: :hilarious:
#28 - 20-09-2007, 20:03 uur

Willem goes Miami

en ik 10 km van Schiphol :afro:
#29 - 20-09-2007, 20:08 uur
Florida here we come, of toch naar Denver of Winston

sweatbox

#30 - 20-09-2007, 20:21 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15