Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Milieu belasting op vliegtickets

Discussie gestart

Mr-Leo

Morgen is het Prinsjesdag dus word de nieuwe begroting door het kabinet gepresenteerd. Zoals elk jaar is hij ook dit jaar al weer uitgelekt. We moeten straks 45 euro PER TICKET milieu (?) belasting betalen voor verre vluchten. Leuk als je met een gezin naar de USA op vakantie wil! Dit wordt de doodsteek voor Schiphol......

Teken hier de petitie: http://www.stopvakantiebelasting.nl/
#1 - 17-09-2007, 21:41 uur

hollandranch

Getekend, als ik de plannen zo lees en de Hollandse regering durft te verklaren dat de koopkracht gehandhaaft blijft dan vraag ik me af, voor wie? Niet rokend of drinkende, mensen zonder auto en hobby. Ik lad laatst ook iets in de trend van dat de energiekosten volgend jaar omhoog gaan want men moet maar eens leren zuinig te zijn.  Laat men eens beginnen met stoppen van geld geven aan het Koninklijk huis want deze mensen hebben al meer dan genoeg hun zakken gevuld ten laste van de burger


http://www.nu.nl/news_pda.jsp?n=1196719&c=10
#2 - 17-09-2007, 22:13 uur

Tekkel

Op zich zou ik er niet zo'n probleem mee hebben.
Als Schiphol inderdaad een beetje in zou binden, zou dat voor de omgeving hier (zo'n 25 KM er vandaan) wel lekker zijn.
Maar zoals gewoonlijk is het gewoon weer geld binnen trekken.
Dit geld zal ongetwijfeld niet aan het milieu ten goede komen, maar in een of andere bodemloze put terecht komen.

Wij zijn ons plan al aan het trekken en hopen volgend jaar een enkeltje naar OZ te kopen, daar hebben wij wel 3 X 45€ voor over.

Bart
#3 - 17-09-2007, 22:18 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

Mr-Leo

Natuurlijk gaat niemand minder vliegen door die tax. Dus het is gewoon een ordinaire linkse belastingverhoging. Overigens heeft het totaal geen zin om het koningshuis geen geld meer te geven. Alles bij elkaar kost dat per Nederlander slechts € 0,35 per jaar en dat hebben de meeste mensen wel over voor een extra vrije dag (Koninginnedag) :)

De enige die er niet op achteruit gaan zijn de mensen zonder inkomen die niet willen of kunnen werken.
#4 - 17-09-2007, 22:55 uur

hollandranch

Natuurlijk gaat niemand minder vliegen door die tax. Dus het is gewoon een ordinaire linkse belastingverhoging. Overigens heeft het totaal geen zin om het koningshuis geen geld meer te geven. Alles bij elkaar kost dat per Nederlander slechts € 0,35 per jaar en dat hebben de meeste mensen wel over voor een extra vrije dag (Koninginnedag) :)

De enige die er niet op achteruit gaan zijn de mensen zonder inkomen die niet willen of kunnen werken.


Het Koningshuis kost minstens 100 miljoen per jaar, dus laten we zeggen een 10 euro per Hollander en maar hopen dat deze konijnen niet teveel prinsjes maken zoals ze nu doen  :o  Maar ging mij meer om het voorbeeld hoe zakken worden gevuld en de arme hardwerkende burger mag betalen en vooral iemand die wat bereikt heeft mag dubbel betalen. Bush doet een hoop fout, maar Bos mogen ze gelijk uit de regering dumpen, wat een loser.
#5 - 17-09-2007, 23:48 uur
« Laatst bewerkt op: 18-09-2007, 00:19 uur door hollandranch »

Bakvet

Het kost je meer dat de btw naar 20% stijgt. Daar hoor je niemand over klagen. Dit kost de gemiddelde Nederlander 125 euro per jaar, ofwel een retourtje Barcelona exclusief vliegtax.
#6 - 18-09-2007, 00:21 uur

hollandranch

Het kost je meer dat de btw naar 20% stijgt. Daar hoor je niemand over klagen. Dit kost de gemiddelde Nederlander 125 euro per jaar, ofwel een retourtje Barcelona exclusief vliegtax.

en wel protesteren om 0.5% loonsverhoging  :-X
#7 - 18-09-2007, 01:14 uur

Mr-Leo

Het kost je meer dat de btw naar 20% stijgt. Daar hoor je niemand over klagen. Dit kost de gemiddelde Nederlander 125 euro per jaar, ofwel een retourtje Barcelona exclusief vliegtax.

Oh daar klaag ik ook over hoor! En over de accijns verhoging op benzine en gas etc, maar dat is hier wat offtopic ;)
#8 - 18-09-2007, 08:44 uur

XJ

Het kost je meer dat de btw naar 20% stijgt. Daar hoor je niemand over klagen. Dit kost de gemiddelde Nederlander 125 euro per jaar, ofwel een retourtje Barcelona exclusief vliegtax.

Ja maar als je retourtje Barcelona 125 euro kost en je krijgt hier nog 45 euro bovenop, dan is dit toch een aardige toename. Als ik straks deze belasting (ook nog eens) moet gaan betalen dan kijk ik wel of ik op een Belgisch of Duits vliegveld kan vertrekken, daar heb je meestal al prijzen die vergelijkbaar of zelfs goedkoper zijn dan in Nederland. Maar omdat de afstand verder is dan Schiphol doe je het toch maar niet, voor een 45 euro per ticket extra ga ik daar toch beter over nadenken. En ik denk zeker dat ik niet de enige ben.
#9 - 18-09-2007, 15:48 uur

hollandranch

Het kost je meer dat de btw naar 20% stijgt. Daar hoor je niemand over klagen. Dit kost de gemiddelde Nederlander 125 euro per jaar, ofwel een retourtje Barcelona exclusief vliegtax.

Ja maar als je retourtje Barcelona 125 euro kost en je krijgt hier nog 45 euro bovenop, dan is dit toch een aardige toename. Als ik straks deze belasting (ook nog eens) moet gaan betalen dan kijk ik wel of ik op een Belgisch of Duits vliegveld kan vertrekken, daar heb je meestal al prijzen die vergelijkbaar of zelfs goedkoper zijn dan in Nederland. Maar omdat de afstand verder is dan Schiphol doe je het toch maar niet, voor een 45 euro per ticket extra ga ik daar toch beter over nadenken. En ik denk zeker dat ik niet de enige ben.

Dit soort maatregelingen doen regeringen die niet vooruit denken en alleen maar nu willen innen. Het blijkt dat er behoefte is aan meer vluchten, meer vliegvelden etc., nu zorgen ze ervoor dat mensen gaan uitwijken naar Belgie of Duitsland, dus weg inkomsten, weg werkgelegenheid, weg toekomst. Maar zoals Balkenellenden al meld, volgend jaar gaan we er allemaal op vooruit, wat zij hij vorig jaar ook alweer  >:(
#10 - 18-09-2007, 16:10 uur

XJ

De plannen zijn nu dus officieel. 11, 25 en 45 euro op vliegtickets. Het ligt aan de duur van de vlucht. Het moet eerst nog eens echt ingevoerd worden want volgens velen is deze belasting in strijd met het verdrag van Chicago. Nou ik ga dus mooi naar Brussel of Dusseldorf, misschien een uurtje extra reizen maar dat heb ik er uit principiele redenen al graag voor over.

Verdere onzin, sigaretten en bier worden weer eens duurder. Lease auto's worden veel duurder. Vieze auto's worden ook duurder, alls zogenaamd onder het kopje milieu (zo ken ik er ook nog een paar). In 2009 gaat de BTW van 19 naar 20%. Hoge inkomens worden NOG verder belast. En ga zo maar door. Ik heb het zo langzaam gehad hier, nog een paar jaartjes :-)
#11 - 18-09-2007, 23:08 uur

Mr-Leo

Niet alleen 'vieze' auto's worden duurder, ook de accijns op het schonere autogas gaat omhoog! voor het milieu...
#12 - 19-09-2007, 00:08 uur

hollandranch

De Dollar ging vandaag naar bijna 1.40     :afro:


Ben ik blij dat we nog geld in Nederland verdienen en in Amerika belasting betalen  :)
#13 - 19-09-2007, 00:13 uur

kim

Ik zou die 45 euro graag betalen als ik wist dat die hele 45 euro ook echt in  het milieu geinvesteerd zou worden. Ik moet voor elke vakantie sparen en 45 euro extra sparen vindt ik dus niet zo'n probleem als ik daarmee de belasting van het vliegen een beetje goed maak. Helaas is het voor nederland alleen maar een manier om de kas te spekken.
#14 - 19-09-2007, 11:25 uur

Mr-Leo

Het gaat er niet om dat ze geld in het milieu willen stoppen. Ze heffen de belasting zodat het minder aantrekkelijk is om te vliegen zodat er minder vluchten zullen komen en daarmee de co2 uitstoot verminderd. Een soort straf-belasting dus, zoals ook op drank en sigaretten zit. Dat dan vervolgens iedereen via Duitsland of België gaat vliegen rekenen ze niet mee.

Dat is eigenlijk precies hetzelfde als dat we hier kernenergie 'eng' vinden. Vervolgens importeren we stroom uit Frankrijk en Duitsland....... uit kerncentrales.
#15 - 19-09-2007, 13:03 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15