Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie
Algemeen => Algemene discussie => Topic gestart door: Mr-Leo op 17-09-2007, 21:41 uur
-
Morgen is het Prinsjesdag dus word de nieuwe begroting door het kabinet gepresenteerd. Zoals elk jaar is hij ook dit jaar al weer uitgelekt. We moeten straks 45 euro PER TICKET milieu (?) belasting betalen voor verre vluchten. Leuk als je met een gezin naar de USA op vakantie wil! Dit wordt de doodsteek voor Schiphol......
Teken hier de petitie: http://www.stopvakantiebelasting.nl/
-
Getekend, als ik de plannen zo lees en de Hollandse regering durft te verklaren dat de koopkracht gehandhaaft blijft dan vraag ik me af, voor wie? Niet rokend of drinkende, mensen zonder auto en hobby. Ik lad laatst ook iets in de trend van dat de energiekosten volgend jaar omhoog gaan want men moet maar eens leren zuinig te zijn. Laat men eens beginnen met stoppen van geld geven aan het Koninklijk huis want deze mensen hebben al meer dan genoeg hun zakken gevuld ten laste van de burger
http://www.nu.nl/news_pda.jsp?n=1196719&c=10
-
Op zich zou ik er niet zo'n probleem mee hebben.
Als Schiphol inderdaad een beetje in zou binden, zou dat voor de omgeving hier (zo'n 25 KM er vandaan) wel lekker zijn.
Maar zoals gewoonlijk is het gewoon weer geld binnen trekken.
Dit geld zal ongetwijfeld niet aan het milieu ten goede komen, maar in een of andere bodemloze put terecht komen.
Wij zijn ons plan al aan het trekken en hopen volgend jaar een enkeltje naar OZ te kopen, daar hebben wij wel 3 X 45€ voor over.
Bart
-
Natuurlijk gaat niemand minder vliegen door die tax. Dus het is gewoon een ordinaire linkse belastingverhoging. Overigens heeft het totaal geen zin om het koningshuis geen geld meer te geven. Alles bij elkaar kost dat per Nederlander slechts € 0,35 per jaar en dat hebben de meeste mensen wel over voor een extra vrije dag (Koninginnedag) :)
De enige die er niet op achteruit gaan zijn de mensen zonder inkomen die niet willen of kunnen werken.
-
Natuurlijk gaat niemand minder vliegen door die tax. Dus het is gewoon een ordinaire linkse belastingverhoging. Overigens heeft het totaal geen zin om het koningshuis geen geld meer te geven. Alles bij elkaar kost dat per Nederlander slechts € 0,35 per jaar en dat hebben de meeste mensen wel over voor een extra vrije dag (Koninginnedag) :)
De enige die er niet op achteruit gaan zijn de mensen zonder inkomen die niet willen of kunnen werken.
Het Koningshuis kost minstens 100 miljoen per jaar, dus laten we zeggen een 10 euro per Hollander en maar hopen dat deze konijnen niet teveel prinsjes maken zoals ze nu doen :o Maar ging mij meer om het voorbeeld hoe zakken worden gevuld en de arme hardwerkende burger mag betalen en vooral iemand die wat bereikt heeft mag dubbel betalen. Bush doet een hoop fout, maar Bos mogen ze gelijk uit de regering dumpen, wat een loser.
-
Het kost je meer dat de btw naar 20% stijgt. Daar hoor je niemand over klagen. Dit kost de gemiddelde Nederlander 125 euro per jaar, ofwel een retourtje Barcelona exclusief vliegtax.
-
Het kost je meer dat de btw naar 20% stijgt. Daar hoor je niemand over klagen. Dit kost de gemiddelde Nederlander 125 euro per jaar, ofwel een retourtje Barcelona exclusief vliegtax.
en wel protesteren om 0.5% loonsverhoging :-X
-
Het kost je meer dat de btw naar 20% stijgt. Daar hoor je niemand over klagen. Dit kost de gemiddelde Nederlander 125 euro per jaar, ofwel een retourtje Barcelona exclusief vliegtax.
Oh daar klaag ik ook over hoor! En over de accijns verhoging op benzine en gas etc, maar dat is hier wat offtopic ;)
-
Het kost je meer dat de btw naar 20% stijgt. Daar hoor je niemand over klagen. Dit kost de gemiddelde Nederlander 125 euro per jaar, ofwel een retourtje Barcelona exclusief vliegtax.
Ja maar als je retourtje Barcelona 125 euro kost en je krijgt hier nog 45 euro bovenop, dan is dit toch een aardige toename. Als ik straks deze belasting (ook nog eens) moet gaan betalen dan kijk ik wel of ik op een Belgisch of Duits vliegveld kan vertrekken, daar heb je meestal al prijzen die vergelijkbaar of zelfs goedkoper zijn dan in Nederland. Maar omdat de afstand verder is dan Schiphol doe je het toch maar niet, voor een 45 euro per ticket extra ga ik daar toch beter over nadenken. En ik denk zeker dat ik niet de enige ben.
-
Het kost je meer dat de btw naar 20% stijgt. Daar hoor je niemand over klagen. Dit kost de gemiddelde Nederlander 125 euro per jaar, ofwel een retourtje Barcelona exclusief vliegtax.
Ja maar als je retourtje Barcelona 125 euro kost en je krijgt hier nog 45 euro bovenop, dan is dit toch een aardige toename. Als ik straks deze belasting (ook nog eens) moet gaan betalen dan kijk ik wel of ik op een Belgisch of Duits vliegveld kan vertrekken, daar heb je meestal al prijzen die vergelijkbaar of zelfs goedkoper zijn dan in Nederland. Maar omdat de afstand verder is dan Schiphol doe je het toch maar niet, voor een 45 euro per ticket extra ga ik daar toch beter over nadenken. En ik denk zeker dat ik niet de enige ben.
Dit soort maatregelingen doen regeringen die niet vooruit denken en alleen maar nu willen innen. Het blijkt dat er behoefte is aan meer vluchten, meer vliegvelden etc., nu zorgen ze ervoor dat mensen gaan uitwijken naar Belgie of Duitsland, dus weg inkomsten, weg werkgelegenheid, weg toekomst. Maar zoals Balkenellenden al meld, volgend jaar gaan we er allemaal op vooruit, wat zij hij vorig jaar ook alweer >:(
-
De plannen zijn nu dus officieel. 11, 25 en 45 euro op vliegtickets. Het ligt aan de duur van de vlucht. Het moet eerst nog eens echt ingevoerd worden want volgens velen is deze belasting in strijd met het verdrag van Chicago. Nou ik ga dus mooi naar Brussel of Dusseldorf, misschien een uurtje extra reizen maar dat heb ik er uit principiele redenen al graag voor over.
Verdere onzin, sigaretten en bier worden weer eens duurder. Lease auto's worden veel duurder. Vieze auto's worden ook duurder, alls zogenaamd onder het kopje milieu (zo ken ik er ook nog een paar). In 2009 gaat de BTW van 19 naar 20%. Hoge inkomens worden NOG verder belast. En ga zo maar door. Ik heb het zo langzaam gehad hier, nog een paar jaartjes :-)
-
Niet alleen 'vieze' auto's worden duurder, ook de accijns op het schonere autogas gaat omhoog! voor het milieu...
-
De Dollar ging vandaag naar bijna 1.40 :afro:
Ben ik blij dat we nog geld in Nederland verdienen en in Amerika belasting betalen :)
-
Ik zou die 45 euro graag betalen als ik wist dat die hele 45 euro ook echt in het milieu geinvesteerd zou worden. Ik moet voor elke vakantie sparen en 45 euro extra sparen vindt ik dus niet zo'n probleem als ik daarmee de belasting van het vliegen een beetje goed maak. Helaas is het voor nederland alleen maar een manier om de kas te spekken.
-
Het gaat er niet om dat ze geld in het milieu willen stoppen. Ze heffen de belasting zodat het minder aantrekkelijk is om te vliegen zodat er minder vluchten zullen komen en daarmee de co2 uitstoot verminderd. Een soort straf-belasting dus, zoals ook op drank en sigaretten zit. Dat dan vervolgens iedereen via Duitsland of België gaat vliegen rekenen ze niet mee.
Dat is eigenlijk precies hetzelfde als dat we hier kernenergie 'eng' vinden. Vervolgens importeren we stroom uit Frankrijk en Duitsland....... uit kerncentrales.
-
Op zich ben ik het wel eens met deze belasting, dit in het kader van de vervuiler betaald. De bedoeling van deze belasting is dat de milieuschade, die het vliegen aanricht, niet meer betaald wordt door alle nederlanders, maar alleen door de vliegende hollanders...
In ruil voor de vliegtax gaat de belasting op arbeid omlaag.
Zoals echter zo vaak wordt dit door de nederlandse regering ondoordacht uitgebracht. Het wordt hierdoor inderdaad alleen maar aantrekkelijker om vanuit Duitsland of Belgie te vliegen. Dit soort maatregelen hebben alleen zin als die Europees worden ingevoerd en niet alleen in Nederland. Nu gaat het idd alleen maar ten koste van de NL economie en dus ook de belastinginkomsten. Net als de btw maatregel en de accijnsverhoging.
-
Op zich ben ik het wel eens met deze belasting, dit in het kader van de vervuiler betaald. De bedoeling van deze belasting is dat de milieuschade, die het vliegen aanricht, niet meer betaald wordt door alle nederlanders, maar alleen door de vliegende hollanders.. .
Ben ik het niet mee eens, dat de vliegtuigbouwers worden aangepakt of de maatschappijen dat mag misschien, maar niet die hardwerkende toerist of ondernemer die niet anders kan dan het vliegtuig pakken. Het is gewoon een makkelijke prooi en ze durven waarschijnlijk weer niet de grote jongens aan te pakken want verdienen ze nu al teveel aan.
-
Ik zou die 45 euro graag betalen als ik wist dat die hele 45 euro ook echt in het milieu geinvesteerd zou worden. Ik moet voor elke vakantie sparen en 45 euro extra sparen vindt ik dus niet zo'n probleem als ik daarmee de belasting van het vliegen een beetje goed maak. Helaas is het voor nederland alleen maar een manier om de kas te spekken.
Precies, onze politiek is gewoon een bende de laatste jaren. En maar geld 'afpakken' van de hardwerkende mensen.
-
En zelf willen ze steeds meer verdienen ::) Laat er eens een leger echte politici komen ipv deze media hongerige prutsers..
En maar met z'n allen in die comfortable kamer klagen over Wilders en Verdonk en een beetje slapend geld verdienen.. Maar hij staat tenminste ergens voor, ook al is het een beetje extreem.. Ik ben het meerendeels met hem eens..
Maar ja, terug naar de milieu tax.. Tja, ze vinden overal wel ergens iets waar ze weer geld voor kunnen vragen, is het het milieu niet, dan is het wel wat anders.. Maar goed, voor de mensen die hier in het oosten wonen is het net zo makkelijk om naar Dusseldorf te gaan.. Ik ga dan misschien wel werken op Schiphol, maar m'n vlucht naar Thailand volgend jaar gaat gewoon via Dusseldorf :P
-
Wanneer gaat er ook een milieu tax komen als je per trein gaat reizen......vandaag stond ik voor een overgang te wachten en was er weer iemand op het toilet in de trein bezig want de stront en het papier kwam er onder de trein weer uit!!!
-
DEMOCRATUUR
Democratie omdat we allemaal mogen stemmen
Dictatuur want na de verkiezingen regeert het kabinet als een dictatuur
-
Maken we niet een hoop drukte om niets? In bepaalde tijden en in bepaalde landen besliste het regime wanneer en waarheen je op reis mocht. In ons geval worden mensen die het land binnenkomen nog steeds met open armen ontvangen. Alleen de mensen die willen vertrekken moeten een kleine boete betalen.
Toch vraag ik me af of dat niet in strijd met onze joods-christelijk-islamitische traditie is. Als je nagaat dat een reis naar Rome straks 11 euro duurder wordt, een vlucht naar Jeruzalem 25 en eentje naar Mekka 45 euro...
-
Maken we niet een hoop drukte om niets? In bepaalde tijden en in bepaalde landen besliste het regime wanneer en waarheen je op reis mocht. In ons geval worden mensen die het land binnenkomen nog steeds met open armen ontvangen. Alleen de mensen die willen vertrekken moeten een kleine boete betalen.
Toch vraag ik me af of dat niet in strijd met onze joods-christelijk-islamitische traditie is. Als je nagaat dat een reis naar Rome straks 11 euro duurder wordt, een vlucht naar Jeruzalem 25 en eentje naar Mekka 45 euro...
Gelukkig leven wij niet in zo'n land. Het is niet zozeer het geld, het zijn alleen de kleine regeltjes die de overheid elke keer maar weer verzint om meer geld in de kas te krijgen. Dit geld wordt ook niet besteed aan het mileu. Daarnaast hebben heel veel van dit soort kleine regeltjes na verloop van tijd een vervelende grotere impact.
-
Ok, dat was niet helemaal seriues. Ik vind dat het de NL overheid geen donder aangaat waarheen ik reis. Daarom is het niet hun recht te bepalen dat de een meer belasting moet betalen dan de ander. Je mag wel aannemen dat 99,9% van de mensen die het vliegtuig pakken in principe dezelfde routes over Nederland naar het buitenland vliegen. Die mogen ze belasten, maar dat moet dan voor iedereen hetzelfde bedrag zijn. Eventuele belastingheffing over lange reizen moet de Nederlandse overheid aan 'Europa' overlaten.
-
Je kunt natuurlijk ook eerst naar een ander vliegveld vliegen dichtbij (11 euro) en dan overstappen :)
Ik woon 20km boven Zwolle en voor mij is vliegveld Münster maar 10 minuten verder dan schiphol, plus dat het parkeren daar wel goedkoop is :)
-
Ik woon 20km boven Zwolle
Da's pas lullig: iedere dag 11 euro betalen.
-
Hoezo dat ???
-
Da's pas lullig: iedere dag 11 euro betalen
:hilarious: :hilarious: :hilarious: :hilarious:
-
en ik 10 km van Schiphol :afro:
-
Hoezo dat ???
Met dit uitzicht:
(http://img231.imageshack.us/img231/3153/zwollezs7.jpg)
-
ha! ha! wat een goeie grap :)
Ik woon 20km ten NOORDEN van Zwolle....
-
Ja, we zijn er nog niet, ze gaan weer iets niets bedenken
http://www.nu.nl/news/1245625/30/%27Hoogste_tijd_voor_kerosineaccijns%27.html
-
Dit geloof je toch niet. Ze willen echt de concurrentiepositie volledig verknallen en de burgers hiervoor op laten draaien. Wat een verschrikkelijke onzin. De politiek zal nooit eens met lange termijn oplossingen komen. Laten we het lekker belasten zodat we het ontmoedigen en er een zak met geld aan verdienen. Het probleem oplossen d.m.v. investeren in schonere vliegtuigen e.d. is immers niet goed voor de staatskas. Laat dat maar aan het bedrijfsleven over. En de normale burgers maar betalen.
-
Het wordt tijd voor herrie belasting.
Die dan uitbetaald wordt aan mensen die op zaterdagochtend, om 7.00 uur, rechtop in hun bed zitten, wakker geworden door die teringherrie.
Bart
-
Het wordt tijd voor herrie belasting.
Die dan uitbetaald wordt aan mensen die op zaterdagochtend, om 7.00 uur, rechtop in hun bed zitten, wakker geworden door die teringherrie.
Bart
Dat vind ik weer typisch Nederlandse onzin. Schiphol bestaat al 100 jaar en als je dan een goedkoop huis koopt in een aanvliegroute moet je niet zeuren over geluid. Je HOEFT daar natuurlijk niet te wonen! Zelfde als op de noordpool gaan wonen en klagen over de kou.
-
En dat is nu weer typisch gezeik van iemand die niet weet waar hij het over heeft.
In ben hier zo'n 42 jaar geleden 200 meter vandaan geboren.
En ik kan je wel vertellen dat het toen lang zo erg niet was en ook niet toen wij 15 jaar geleden ons huis kochten.
Dit is zelfs al toegegeven door officiele instanties.
Hoe zou jij het vinden, als ze dat straatje waar je nu in woont, omtoveren tot een 4 baans snelweg.
Mod break: ongeoorloofde tekst verwijderd, elkaar met respect behandelen graag.
Bart
EDIT volgens mij zou het respect een draadje hoger moeten beginnen hoor!
-
En dat is nu weer typisch gezeik van iemand die niet weet waar hij het over heeft.
In ben hier zo'n 42 jaar geleden 200 meter vandaan geboren.
En ik kan je wel vertellen dat het toen lang zo erg niet was en ook niet toen wij 15 jaar geleden ons huis kochten.
Dit is zelfs al toegegeven door officiele instanties.
Hoe zou jij het vinden, als ze dat straatje waar je nu in woont, omtoveren tot een 4 baans snelweg.
Mod break: ongeoorloofde tekst verwijderd, elkaar met respect behandelen graag.
Bart
Tijd voor een nieuw huis?
-
Mr Leo, Schiphol bestaat in deze vorm pas sinds eind jaren '60. De vijfde baan, wat eigenlijk de zesde baan is, heeft voor Haarlemmerliede en Hoofddorp veel extra geluidshinder gebracht. Die baan is pas deze eeuw geopend. Het lijkt me een goeie zaak als de mensen die daar wonen schadeloos gesteld worden, al zou het maar eenmalig zijn.
Vroeger woonde ik op 30 km van Schiphol en elke ochtend werd ik om 5 uur wakker van het geluid van twee vrachtvliegtuigen die op dat tijdstip opstegen. Op een zeker moment werden nachtvluchten verboden en kon ik eindelijk gewoon elke dag uitslapen tot 7 uur. Daardoor voelde ik me echt een stuk fitter. Wat ik maar wil zeggen: woon je er niet in de buurt, oordeel dan ook niet over de mensen die wel onder de rook van Schiphol moeten wonen en werken.
-
Uit de laatste berichtjes blijkt wel weer dat Nederland te klein geworden is. embarressed Wij zij niet voor niets naar Texas vertrokken.
-
Uit de laatste berichtjes blijkt wel weer dat Nederland te klein geworden is. embarressed Wij zij niet voor niets naar Texas vertrokken.
Inderdaad Hans, veel te klein, vandaar dat wij van plan zijn om in Australie te gaan wonen.
Veel meer ruimte, beter weer en een "No wurries" mentaliteit.
Laat Nederland dan maar aan zijn eigen groeistuipen ten onder gaan.
Naar mijn idee gaat de hele randstad, binnen 10 jaar, ten onder aan een verkeersinfarct.
Daar gaan wij niet op zitten wachten.
Bart (we zitten hier trouwens op 22 KM van de polderbaan en kunnen soms de piloten zien zitten)
-
Uit de laatste berichtjes blijkt wel weer dat Nederland te klein geworden is. embarressed Wij zij niet voor niets naar Texas vertrokken.
Inderdaad Hans, veel te klein, vandaar dat wij van plan zijn om in Australie te gaan wonen.
Veel meer ruimte, beter weer en een "No wurries" mentaliteit.
Laat Nederland dan maar aan zijn eigen groeistuipen ten onder gaan.
Naar mijn idee gaat de hele randstad, binnen 10 jaar, ten onder aan een verkeersinfarct.
Daar gaan wij niet op zitten wachten.
Bart (we zitten hier trouwens op 22 KM van de polderbaan en kunnen soms de piloten zien zitten)
Inderdaad, ik woon midden in de randstad (rotterdam) en er staat zo verschrikkelijk vaak file. Er is te weinig structuur in de ruimtelijke ordening, misschien dat het nu wel op orde is maar nu is er geen ruimte meer om nieuwe wegen aan te leggen of die weg niet even 2 banen te verbreden. Ook een van de redenen dat ik min of meer besloten heb hier te vertrekken :)
-
Er emigreren / verhuizen steeds meer mensen uit Nederland en toch denkt de regering dat ze het goed doen. Ter vervanging van de Nederlanders die vertrekken loopt het land vol met Oostblokkers, of je daar zo blij mee moet zijn. Jammer, was best wel een leuk landje met veel vrijheid, sinds Balkellende wordt het een vervelend vol land met steeds meer regels en belastingen en maar wachten op het zoet :(
-
Ik ga ooit ook weg uit Nederland.. En als het niet naar Amerika of Australië is dan ga ik wel in Portugal wonen ofzo.. Daar is het tenminste rustig..
-
Ik woon nu in Nieuw Vennep daarvoor in Hoofddorp. Ik wist dat als ik daar zou wonen weleens last van vliegtuigen zou krijgen. Daarnaast werk ik al 33 jaar bij de Maatschappij. Die technische verbeteringen die aan de vliegtuigen plaatsvinden zijn enorm. Er zijn inderdaad vliegtuigen die van de Verkeersleiding opdracht krijgen om een korte in of uitdraai opgedragen krijgen.
Bouw midden in de woestijn een vliegveld en binnen een aantal jaren zullen er mensen klagen die er naast gaan wonen.
Schiphol is ook de economische motor van de omgeving.
-
Ter vervanging van de Nederlanders die vertrekken loopt het land vol met Oostblokkers, of je daar zo blij mee moet zijn.
Deze mensen klagen niet over het werk dat de Nederlanders niet willen doen. Ik zie ook geen NLders asperges steken.
En maar klagen.
De reden dat wij weg willen is om het feit dat wij nu een beslissing moeten nemen voor de komende 20 werkbare jaren die wij nu nog hebben.
Ook omdat onze meisjes nog jong genoeg zijn voor de overstap (7+9) en ik ze wil behoeden voor de NL cultuur van het poldermodel.
Tevens om het feit dat mijn echtgenote met een dubbele DRS en DR status geen werk kan vinden omdat ze geen 21 meer is en ze teveel ervaring en kennis heeft om gewoon in een organisatie geschoven kan worden. Met andere woorden ze is te slim voor haar werkgever.
Ten tweede we zijn het polder model en DEMOCRATUUR (volgens Hans) meer dan zat. Wij willen werken en om een correcte baan te vinden hier in NL lukt niet terwijl ze in de USA naar je papieren en ervaring kijken. Toen ik aan mijn toekomstig werkgever vroeg of ze interesse had in mij stond ze te springen.
En nadat de Universteit van Florida de lucht kreeg dat mijn vrouw ook mee ging kreeg ze gelijk bericht voor een positie daar.
Dag Nederland ga maar pakjes versturen als doorgeef land. Wij gaan weg.
Wij willen gewoon werken en hard ook voor de toekomst van de meisjes.
-
Mod break: Graag terug naar het oorspronkelijke onderwerp. De huidige inhoud wijkt steeds meer af en is niet meer relevant aan het onderwerp van de topic starter.
-
Dit las ik gisteren:
AMSTERDAM - Milieudefensie vindt dat na de introductie van een vliegtax er eindelijk ook accijns moet worden geheven op kerosine. Nederland zou met buurlanden als Duitsland, België, Engeland en Frankrijk een kopgroep moeten vormen van landen die samen accijns heffen.
Uit onderzoek in opdracht van Milieudefensie blijkt dat de prijs van een vakantiereis voor 43 procent wordt bepaald door belasting, terwijl dat voor een vliegvakantie maar 3 procent is.
De vliegtax, onderdeel van de kabinetsplannen, doet volgens de organisatie iets aan dit "oneerlijke belastingvoordeel". Milieuminister Jacqueline Cramer zou het voortouw moeten nemen voor een Europese kopgroep voor kerosinetax.
Het aantal vluchten kan dan met tientallen procenten dalen, blijkt uit het onderzoek door het Centrum voor Duurzaam Transport en Toerisme van de hogeschool NHTV in Breda.
Concurrerend
Volgens Joris Wijnhoven van Milieudefensie worden andere en minder vervuilende vervoersvormen door het verder belasten van vliegtickets weer concurrerend.
"Met name de veelvliegers, die korte funtripjes maken binnen Europa, zullen hierdoor hun gedrag veranderen. En dat betekent directe winst voor het milieu."
Trajecten
De NHTV onderzocht de verschillende belastingdruk voor vier drukke trajecten (Amsterdam/Utrecht naar Berlijn, Barcelona, Londen en Zürich).
Automobilisten betalen btw, brandstofaccijns, tol, aanschaf- en wegenbelasting, bij elkaar 43 procent. Busreizigers komen uit op 21 procent, treinreizigers op 6 procent.
Reiskosten
Vliegpassagiers zijn het goedkoopste uit, 3 procent van hun reiskosten bestaat uit belastingen, grotendeels vanwege de Britse ticketheffing.
Uit het onderzoek bleek verder dat 49 procent van de Nederlanders in het geheel niet vliegt, gemeten over een periode van drie jaar.
Gevoelig
Kerosinebelasting is een gevoelig onderwerp in de luchtvaartsector. Maatschappijen als KLM vrezen voor hun concurrentiepositie.
Toenmalig KLM-topman Leo van Wijk zei vorig jaar april dat Europa de concurrentiepositie van Europese vervoerders "te grabbel" gooit. Amerikaanse concurrenten hoeven zo'n belasting niet te betalen.
(c) ANP
Spreekt voor zich denk ik
-
wanneer merken ze die milieudefensie eens aan als gevaarlijke criminele organisatie. terroristen zijn het. als er ook nog eens accijns op de brandstof komt word het helemaal niet meer te betalen en word alles nog duurder. voor sommige zaken heb je nou eenmaal geen keus om te vliegen. en dat is lang niet alleen bij vakantie naar de US zo.
-
"Met name de veelvliegers, die korte funtripjes maken binnen Europa, zullen hierdoor hun gedrag veranderen. En dat betekent directe winst voor het milieu."
Veelvliegers zoals Ministers, leger, leden van het Europees Parlement, Koninklijke familie :-X Maar ja, deze doen het op kosten van de zaak, dus op kosten belastingbetaler. We worden weer 2x genaaid zoals gewoonlijk.
-
Hoe komen ze aan die 3%, dat snap ik ook niet. Als ik online een vliegticket wil bestellen dan zie ik toch al snel 10 tot 25% "tax" staan. Het verschilt met maatschappij, maar tax betekent toch echt belasting. Ze mogen mij wel eens de website geven waar ze 3% rekenen, dan boek ik vandaag nog mijn vakanties tot en met 2010.
VB:
Delta Airlines - Volwassenen 839 + 79 tax = 918 EUR
British Airways - Volwassenen 710 + 263 tax = 973 EUR
Wat voor belasting praten we nou over?
-
Hoe komen ze aan die 3%, dat snap ik ook niet. Als ik online een vliegticket wil bestellen dan zie ik toch al snel 10 tot 25% "tax" staan. Het verschilt met maatschappij, maar tax betekent toch echt belasting. Ze mogen mij wel eens de website geven waar ze 3% rekenen, dan boek ik vandaag nog mijn vakanties tot en met 2010.
VB:
Delta Airlines - Volwassenen 839 + 79 tax = 918 EUR
British Airways - Volwassenen 710 + 263 tax = 973 EUR
Wat voor belasting praten we nou over?
Is dit niet luchthavenbelasting, dus je bent nog op de grond en dan mag je betalen, per vliegveld verschillend. En als je de lucht ingaat dan moet je weer gaan betalen, wanneer betaal je eigenlijk niet.
-
Dan zit je toch aan veel meer dan de 3% voor een vliegvakantie waar ze nu over praten?
-
Dan zit je toch aan veel meer dan de 3% voor een vliegvakantie waar ze nu over praten?
Yip, maar ze rekenen nu ff de luchthavenbelasting niet, ze willen gewoon weer belasting hebben over de tijd dat je in de lucht hangt want dan ben je persoonlijk bezig het milieu te vervuilen, we moesten ons schamen. Er wordt niet gezegd dat we geen zaken meer moeten doen met landen als China en Rusland die gewoon door gaan met grootschalige vervuiling. Amerika trouwens ook, 60 mile van ons wordt een nieuwe kolenfabriek gebouwd, uitstoot per dag vergelijkbaar met 250.000 auto's!!!
Het is weer het oude verhaal, geld halen bij de burger en de grote jongens met rust laten.
-
Er zijn nu 3% belasting om kerosine (vliegtuigbrandstof). Die willen ze gaan verhogen naar 40% zoals bij autobrandstof. Die belasting zit bij je vliegticket in en word niet apart gespecificeerd. Net zoals je niet precies ziet hoeveel je nou eigenlijk betaald aan onderhoud van het vliegtuig, de bemanning etc.
-
Net zoals je niet precies ziet hoeveel je nou eigenlijk betaald aan onderhoud van het vliegtuig, de bemanning etc.
Als Grond Werktuig Kundige met goede opleiding krijg je niet veel, dat gaat naar de bemanning ;D
Geintje.
Je betaald voor MIJN onderhoud. :afro:
-
Net zoals je niet precies ziet hoeveel je nou eigenlijk betaald aan onderhoud van het vliegtuig, de bemanning etc.
Als Grond Werktuig Kundige met goede opleiding krijg je niet veel, dat gaat naar de bemanning ;D
Geintje.
Je betaald voor MIJN onderhoud. :afro:
Dacht dat je onderhoudsvrij was ;D
-
Ha Ha ik ben duur ;D
Bier is duurder geworden de laatste 2 jaar. :afro:
Kerosine is zowel op milieugebied (het verbranden van kerosine genereert zestig procent minder roetuitstoot) als op financieel gebied (de prijs van kerosine ligt een stuk lager dan die van diesel) gunstiger in het gebruik.