Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Misschien een rare vraag...

Discussie gestart

Adriaan47

USA Lover ..ik begreep het hahahah first time...ik probeerde te zeggen dat als je een lesbien bent je kan vergeten om met trouwen USA binnen te komen. Amerika is nog niet zo ver.Voor emigratie wordt het nog niet geaccepteerd.
#16 - 27-04-2007, 16:01 uur

Bakvet

Ben het niet eens met de experts, de loterij is in jouw geval niet de beste methode. Slechts 1 op de 144 deelnemers wint uiteindelijk een verblijfsstatus. (Gebaseerd op 6,5M deelnemers / 45000 plaatsen). Volgens mij is dit het beste advies, met oplopende kansen:

a) Aan de loterij meedoen.
b) Trouwen in eigen land, dit verdubbelt je kansen, ten minste, zo lang het Diversity Lotery programma op deze manier blijft bestaan.
c) Een nieuwe studie beginnen waarvan je zeker weet dat er grote behoefte aan is in de USA en in eigen land. Met die studie werk zoeken in de criminilogie-sfeer.
d) Gaan werken bij een bedrijf/organisatie dat/die in staat is personeel uit te zenden naar de VS. Misschien in de fraudebestrijdings sfeer?
e) Studeren in de VS en daar een lokale partner vinden. (Je geeft al aan dat je dat niet wilt.)
f) Op een andere manier een vriend vinden in/uit de VS.


#17 - 28-04-2007, 09:40 uur

Adriaan47

Bakvet...ik vind F echt een goede... bv dus...op een toerist visa naar USA gaan..een jaar blijven en verliefd worden en mischien trouwen ( hoef je ook niet terug te gaan )..ze kan dit zelfs voorbereiden op internet door in een chatroom te gaan.
#18 - 28-04-2007, 14:34 uur

bgroeneveld

USAlover, sorry, als bevrijd man probeer ik altijd zo inclusief mogelijk te zijn, in al mijn artikelen schrijf ik bijvoorbeeld man en vrouw, zelfs als dat een beetje ongewoon klinkt, en ik gebruik echt bemensen ipv bemannen.

Ik had dus moeten zeggen: een Amerikaanse man of vrouw. Ik hoop dat je me kunt vergeven!

Een tussenoplossing is wellicht om een paar weken op vakantie te gaan in de VS en daar eens rond te neuzen. Vooral in kleinere plaatsen zullen ze het best interessant vinden als je daar het politiebureau of wat dan ook (Bureau of Criminal Apprehension heet het in Minnesota) binnenloopt met de opmerking: ik kom uit Nederland, doe dit soort werk ook/studeer voor dit soort werk en ik wou tijdens mijn vakantie eens zien hoe jullie dat doen. Als je de vaktaal een beetje mee kan praten helpt dat natuurlijk ook.

Heeft een paar voordelen: je ziet hoe het er in de praktijk aan toe gaat, je krijgt contacten in die wereld, die je kunnen helpen met het zoeken naar een goede opleiding (een goede tweede stap, rustig voor te breeiden als je weer thuis bent) en je kunt bekijken of je dit eigenlijk wel wilt of dat je misschien toch liever ergens anders aan de slag kunt.

Win-win, zoals ze zeggen.

Veel succes en houd ons op de hoogte.
#19 - 28-04-2007, 20:39 uur

USA_lover

Bakvet...ik vind F echt een goede... bv dus...op een toerist visa naar USA gaan..een jaar blijven en verliefd worden en mischien trouwen ( hoef je ook niet terug te gaan )..ze kan dit zelfs voorbereiden op internet door in een chatroom te gaan.

Kun je met een touristen visum 1 jaar in USA verblijven? Ik dacht dat dat maar voor een aantal maanden mocht en wat zou ik dan als reden kunnen zeggen, als ik daar 1 jaar "op vakantie" zou willen gaan? Ze vragen het toch altijd na bij aankomst op het vliegveld?

Ik vind het heel tof van jullie dat jullie met zoveel tips en goed advies komen. Bedankt daarvoor!  ;)

Ik ga sowieso na de zomer naar mijn nicht in Oklahoma City. Daar ga ik dus "rondneuzen" (thanks bgroeneveld, er valt trouwens niets te vergeven. i aint mad atcha  :P) om te kijken wat mijn mogelijkheden zijn en of ik misschien iemand kan vinden die mij daar verder kan helpen.

Ik hou jullie zeker op de hoogte, maar tot die tijd kunnen jullie nog wel een paar vragen verwachten.  ;D
#20 - 29-04-2007, 13:14 uur
« Laatst bewerkt op: 29-04-2007, 13:17 uur door USA_lover »

Adriaan47

USA Lover ..ik maakte de opmerking naar Bakvet een beetje als een joke.
Ik wordt altijd uitgekouwd wanneer ik dit zeg en mensen zijn het niet met me eens daarover dus je zal het zelf even goed moeten controleren maar volgens mij kun je inderdaad een jaar verblijven als een tourist zowie so en zelfs langer maar ik ga dit niet meer aanhalen dus laten we het op een jaar houden.
In mijn opinion als je aan kan tonen dat je voldoende geld hebt en kan bewijzen dat je jezelf een jaar kan bedruipen ze je het land binnenlaten om het te bekijken als een tourist.(Niet om te werken dus)en dit zou geen enkel probleem mogen zijn.
Je moet wel zorgen dat je een B1 visa hebt van de ambassade geldig voor meer dan een jaar en je krijgt die wel onder bovengenoemde voorwaarden en zeker als je ook zou kunnen zeggen dat je kan verblijven bij family.
Je mag officieel 6 maanden blijven maar wanneer die voorbij zijn kan je aanvragen via een formulier (met een fee) een andere 6 maanden en deze worden 99% altijd gegeven.Zorg wel dat je komt met een OPEN ticket.
Ik zelf heb dit allemaal ook gedaan op deze manier en had echt geen problemen  maar op dit forum heeft men de mening dat ik  gewoon geluk heb gehad en dat zou kunnen maar ik ken vele mensen die dit ook allemaal zo gedaan hebben.
Ik ben altijd eerlijk geweest met mijn bedoelingen naar de ambassade en ze hadden mij graag als tourist.
#21 - 29-04-2007, 15:08 uur

PBBI

Citaat
volgens mij kun je inderdaad een jaar verblijven als een tourist zowie so en zelfs langer
Je hebt gelijk, een jaar is met een beetje fatsoenlijk verhaal geen probleem en langer is met een goede reden ook mogelijk. Maar dan moet je een goede reden hebben en met alleen 'ik wil op vakantie' maak je veel minder kans. (langer dan een jaar dus, een jaar met 'alleen vakantie' is goed mogelijk)

Citaat
Ik wordt altijd uitgekouwd wanneer ik dit zeg en mensen zijn het niet met me eens daarover
Volgens mij ging die discussie over je opmerking dat je een toeristen visum kunt krijgen voor 10 jaar en dit zonder probleem elke 10 jaar kunt verlengen. Met andere woorden, je kunt levenslang op een toeristen visum in Amerika wonen.

Het is overigens zo dat je aan de grens altijd geweigerd kunt worden, al heb je nog zo'n mooi visum in je paspoort. Pas nog iemand gesproken die teruggestuurd was, ondanks zijn visum.
#22 - 29-04-2007, 19:11 uur

Adriaan47

PBBI ...Over verlengen een 10 jaar visum weet ik weinig en heb ik zelf ook niet hoeven te doen en dus geen ervaring mee. ( mijn situatie veranderde in 3 jaar)..de praktijk is dat dit haast nooit gebeurt of voorkomt omdat
meestal binnen die 10 jaar is er al lang wat anders geregeld of zijn regels verandert.
Een 10 jaar toerist visum is niet moeilijk om te krijgen ..zolang je nu maar geld hebt en in staat bent om te bewijzen dat je jezelf kan bedruipen.Er zijn vele mensen die dit hebben en ik ken er mijzelf plenty ..ik houd er echt mee op om dit te verdedigen.
Als je het niet geloofd ..whom cares..ikke niet meer dus.Take your pick !!
#23 - 29-04-2007, 19:40 uur

Bakvet

Je moet de verdediging nooit verwaarlozen. A&A maakt telkens de vergissing te denken dat hetgeen wat voor hem van toepassing is, voor iedereen van toepassing is. Dat is natuurlijk niet zo. Als je geschiedenis is dat je tientallen jaren over de wereld gezworven hebt en een fotopersbureau hebt gehad, dan is het een aanvaardbaar verhaal dat je een jaar vakantie wilt houden in de VS. Als je in dat jaar je toekomstige echtgenote ontmoet: Good for you both!

Als je net bent afgestudeerd en niet kan aantonen dat je financieel onafhankelijk bent dan gelooft volgens mij geen grensbewaker het dat je een jaar op vakantie wilt gaan in de VS. Het eerste wat ze zullen denken is dat je van plan bent illegaal te gaan werken. Het is dan maar aan jou om aan te tonen dat het niet zo is.
#24 - 29-04-2007, 20:46 uur

PBBI

Citaat
Een 10 jaar toerist visum is niet moeilijk om te krijgen ..zolang je nu maar geld hebt en in staat bent om te bewijzen dat je jezelf kan bedruipen.Er zijn vele mensen die dit hebben en ik ken er mijzelf plenty ..ik houd er echt mee op om dit te verdedigen.
Vind ik ook, iedereen moet zelf maar zijn of haar conclusie trekken;  
Zonder probleem 10 jaar (of langer, zolang je maar voldoende geld hebt) wonen in de VS op een toeristen visum (niet werken) of niet, that's the question.
#25 - 29-04-2007, 20:52 uur

Adriaan47

Bakvet .. ik ben het volledig met je eens maar als je goed leest ..verklaar ik dat ik ken vele mensen die hetzelfde hebben gedaan en nog steeds doen dus het is niet gebaseerd op mijn eigen ervaring alleen... en dus geen vergissing als je zegt.

Verder ben ik het volledig met je eens in je laatste zin....en is het volledig aan the persoon om aan te tonen dat hij weet waar hij over praat en om uit te leggen zijn situatie en dit heeft niets te maken met jong or oud of zijnde een student.

Mijn ervaring is dat ze echt niet denken dat je komt om illegaal te werken wanneer ze je volle bankrekening zien maar willen gewoon een logishe verklaring en reden hebben en er zijn veel rijke jonge studenten met zo'n rekening.
( en dan bedoel ik geen Hollandse studenten ) maar sommige hebben dat ook.

#26 - 29-04-2007, 21:02 uur

Adriaan47

Ik wil ook nog even duidelijk maken dat meer dan 75% welke illegaal wil werken in USA niet een vliegtuig gebruikt.
#27 - 29-04-2007, 21:09 uur

bgroeneveld

Onder die overblijvende -- 25% volgens jou, die dus met het vliegtuig gekomen zijn -- niet alle illegale Ieren, Nederlandes, Russen, Litauers, Polen, Duitsers, Somalis, Ethiopiers, Chinezen, Vietnamezen, Australiers, Nieuw Zeelanders, enz., enz., enz.? Of is het wellicht zo, dat de Mexicanen en Centraal en Zuid Amerikanen de naam hebben (en waarschijnlijk gedeeltelijk terecht) illegaal te zijn, maar dat een behoorlijk grote groep illegalen (meer dan 25% in ieder geval) uit andere werelddelen komt?

Als er aan de ene kant van de straat vijf Ieren lopen en vijf Mexicanen aan de andere kant, hoe weet je dan welke groep illegaal is? En heb je het dan automatisch bij het rechte eind?

#28 - 29-04-2007, 21:31 uur

Adriaan47

BGroeneveld wil je met mij een weddenschap aangaan?

Ik neem je er op aan en gok elk bedrag je wilt besteden en dubble het.

5 Ieren aan 1 kant van de straat en 5 Mexicanen aan de andere kant ?

This must be a joke. Ik gok 5 Mexicanen are Illegal en de Ieren niet...en is this automatish?

Ja het is automatish omdat Mexicanen gewoon over de grens lopen en Ieren komen met een vliegtuig en moeten passeren
Customs en Immigration.

Dit brengt mij op een ander idee..Hollanders ..vlieg gewoon even naar Mexico en dan passeer de grens daar..dit is een grapje maar als je van plan bent om illegaal te werken dit is de methode.
#29 - 29-04-2007, 22:26 uur

bgroeneveld

Ooit gehoord van mensen die met het vliegtuig en een bezoekersvisum, of een visa waiver, Amerika binnenkomen en dan blijven?

#30 - 30-04-2007, 00:04 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15