Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Misschien een rare vraag...

Discussie gestart

USA_lover

Ik hoorde laatst van een kennis dat zijn broer naar de VS is gegaan met een normaal reisvisum en hij heeft in die tijd een baantje gevonden bij een postkantoor en kon zo een aanvraag doen voor een Green Card. Kan hier iets van kloppen? Klinkt volgens mij te makkelijk, maar die kennis vertelde dat je in de VS dus aanvraag op Green Card kan doen zodra je werk hebt. Kan je wel werken met een reisvisum?

Alvast bedankt voor de reactie!  2006-01
#1 - 25-04-2007, 23:26 uur

Adriaan47

USA lover ...Het is verboden om te werken zonder workpermit in USA.
Je kan op een reis visum een workpermit aanvragen ( heb ik ook gedaan ) maar het wil niet zeggen dat je er eentje krijgt.
Het betekend dat ze je STATUS van reis naar een andere STATUS moeten brengen en veranderen.
Je zal daar een heel goede reden voor op moeten geven. ( Reis is meestal B1 )
Het is mogelijk maar erg ongewoon en niet makkelijk.
#2 - 25-04-2007, 23:42 uur

bgroeneveld

Bij een Postkantoor? Dat lijkt me helemaal sterk, want dat is een nationale instantie waar ze zeker je status zullen controleren.

Bovendien hebben ze een sterke vakbond, die ook dat soort dingen in de gaten zal houden.

Ik zou maar eens heel goed doorvragen! Werkt hij onder zijn eigen naam? Heeft hij een social security gekregen van de Social Security Administration of zo'n nummer op straat gekocht?

Amerika heeft geen burgelijke stand, dus onderduiken en/of net doen alsof je iemand anders bent is dus een stuk makkelijker dan in Nederland. Maar ik zou me niet lekker voelen als ik als onwettige zou moeten leven.

Misschien heeft-ie sterkere zenuwen dan de gemiddelde mens.

#3 - 26-04-2007, 03:18 uur

PBBI

Citaat
maar die kennis vertelde dat je in de VS dus aanvraag op Green Card kan doen zodra je werk hebt
Grote onzin, weer zo'n broodje aap verhaal. Je krijgt zowiezo geen greencard als je werk hebt maar eerst een ander visum. Via dat visum kun je na verloop van tijd (meestal jaren) een greencard aanvragen. Meteen een greencard is volgens mij alleen mogelijk met bepaalde projecten in de gezondsheidszorg, verpleegsters, artsen etc. Heb ik tenminste wel eens iets over gehoord, maar werken bij een postkantoor, vergeet het maar.

Er doen zoveel van dit soort verhalen de ronde. Ook zoiets, als je een huis koopt in de VS dan investeer je in de economie en kun je een visum aanvragen, ook zo'n lulkoek. Of het verhaal van pensioen, als je voldoende pensioen hebt kun je op een toeristen visum gewoon in Amerika gaan wonen omdat je dan geld in de economie brengt, ook zoiets wat niet correct is maar wat ik zo vaak hoor. Vergeet niet dat er ook heel wat oplichters rondlopen in Amerika, als ze je een huis kunnen verkopen door zo'n verhaal op te hangen en jij bent zo dom om daar in te trappen dan liggen zij daar niet wakker van. Als je dan klaagt zeggen ze dat ze dat toch werkelijk dachten en dan moet je je huis maar weer verkopen. Als mensen graag iets willen kun je ze van alles wijsmaken.
#4 - 26-04-2007, 11:46 uur

Adriaan47

Grote onzin, weer zo'n broodje aap verhaal. Je krijgt zowiezo geen greencard als je werk hebt maar eerst een ander visum. Via dat visum kun je na verloop van tijd (meestal jaren) .............

Ik heb een vraag op PBBI's comments voor hem ( hij praat als een expert )
PBBI..als je met een reis visum USA binnenkomt en wordt durens je verblijf verliefd en trouwd in USA wat gebeurt er dan precies volgens jou?Wordt je het land uitgestuurd na verlopen status of kan je aanvragen een nieuwe status en verkrijgen een greencard en gewoon blijven in USA? Zoja waarom zou dit jaren moeten duren?
#5 - 26-04-2007, 16:00 uur

PBBI

Citaat
Ik heb een vraag op PBBI's comments voor hem ( hij praat als een expert )
PBBI..als je met een reis visum USA binnenkomt en wordt durens je verblijf verliefd en trouwd in USA wat gebeurt er dan precies volgens jou?Wordt je het land uitgestuurd na verlopen status of kan je aanvragen een nieuwe status en verkrijgen een greencard en gewoon blijven in USA? Zoja waarom zou dit jaren moeten duren?
Geen idee, dit is iets waar ik verre van blijf, visa i.v.m. een huwelijk. Je zult mij daar ook nooit op zien reageren. Er is iemand die daar heel veel verstand van heeft, http://www.usadutch.com/
Ik neem aan dat je vraag te maken heeft met jezelf en dat je mij even wilt checken. Even voor alle duidelijkheid, ik pretendeer niet alles te weten en ik besef dat wij elkaar nog wel eens tegenkomen en andere ideën er op na houden, maar ik heb al 10 jaar te maken met mensen die naar Amerika willen en heb zo in de loop van de jaren heel wat onzin gehoord en gelezen. Sommige dingen die ik niet weet of wist heb ik nagevraagd bij een visa attorney en ik mag ervan uitgaan dat deze van de hoed en de rand weet. Ik heb hem tenminste nog nooit kunnen betrappen op een onjuistheid. En dingen veranderen, neem nu een change of status van B naar E2, sinds januari heb je daar een probleem mee omdat je naar Amsterdam moet (eerst kon je in de VS blijven) en je dan kans hebt om niet meer toegelaten te worden in de VS.  Iemand die vorig jaar dat zonder problemen heeft gedaan zou zeggen, geen enkel probleem, alleen NU is het wel een probleem. Wat jij dus een paar jaar geleden zonder probleem hebt gedaan kan nu dus wel een probleem vormen en daar verschillen onze meningen nog wel eens omdat jij ervan uitgaat wat jij hebt gedaan dat dit altijd kan en nog steeds moet kunnen.
#6 - 26-04-2007, 16:57 uur

Adriaan47

Ik wil alleen duidelijk maken dat dingen niet zo zwart wit zijn als je schrijft en er vele mogelijkheden zijn op situaties en dan maar niet te spreken over "de uitzonderingen op elke regel".welke er altijd zijn.
Ik ben nog steeds constant betrokken met Homeland Security in Dallas en dingen hebben niet verandert gezien mijn oude situatie en zijn nog steeds current en ik betrek het daar ook niet op.
Ik kan niet praten over lawyers in Holland maar heb zeker geen hoge pet op van Visa lawyers in USA.
#7 - 26-04-2007, 17:23 uur

PBBI

Citaat
Ik wil alleen duidelijk maken dat dingen niet zo zwart wit zijn als je schrijft en er vele mogelijkheden zijn op situaties en dan maar niet te spreken over "de uitzonderingen op elke regel".welke er altijd zijn.
Laten we het er dan maar op houden dat die broer met een toeristen visum bij wijze van uitzondering een werkvergunning heeft gekregen of zonder werkvergunning een baan heeft gekregen als postbode en als postbode meteen een greencard aan kon vragen, als uitzondering natuurlijk want dit is niet volgens de regels. Heeft ie mooi mazzel gehad.

Citaat
maar die kennis vertelde dat je in de VS dus aanvraag op Green Card kan doen zodra je werk hebt
Ik dacht dat dit niet kon, gewoon naar de VS gaan, een baan zoeken en meteen een greencard aanvragen, maar dat zal wel te zwart wit zijn.

Ik denk niet dat we uit moeten gaan van uitzonderingen maar van regels. Anders moeten we USA lover adviseren naar de VS te gaan, als postbode te gaan solliciteren en een greencard aan te vragen en te hopen dat hij de uitzondering is. Geloof niet dat ik dit wil aanraden, laat ik dan wel aan anderen over...
#8 - 26-04-2007, 18:26 uur
« Laatst bewerkt op: 26-04-2007, 18:31 uur door PBBI »

Adriaan47

Ik denk dat ik USA lover goed antwoordt op zijn vraag heb gegeven en zo deed ook bgroeneveld.( en in een positive way)
#9 - 26-04-2007, 18:39 uur

USA_lover

Het is inderdaad een stuk duidelijker geworden. Bedankt allemaal! Ik geloofde het verhaal van die kennis zelf ookal niet echt...

Maar nu even mijn situatie en een nieuwe vraag aan jullie alledrie. Ik studeer deze zomer af en zal dan een bachelor diploma Criminologie hebben (universitair dus). Ik heb wel familie in de VS, allebei artsen met staatsburgerschap. Mijn nicht en haar man.

Nu vraag ik me af wat ik het beste kan doen om Amerika binnen te komen en wat mijn mogelijkheden en kansen zijn. Ik ben niet van plan verder te studeren, dus een studentenvisum is niet van toepassing op mij. Ik zou er wel graag willen werken en denk ook dat een Criminologie diploma in de VS nuttiger is dan in Nederland (vanwege de hoge criminaliteitscijfers). Maar wat is mijn diploma daar waard en is het niet zo dat als een Amerikaan de baan ook kan doen je als buitenlander weinig kans maakt?

Sorry voor al deze vragen, maar ik heb het gevoel dat jullie er veel over weten en me waarschijnlijk verder kunnen helpen.

 :)
#10 - 26-04-2007, 23:33 uur
« Laatst bewerkt op: 26-04-2007, 23:35 uur door USA_lover »

Adriaan47

USA - Lover..het beste wat je kan doen is meedoen aan de lotery en dan hopen dat je geluk hebt.
Zoals je zelf al zegt..je hebt een vak wat een Amerikaan ook makkelijk kan doen en daarvoor zal het niet makkelijk zijn om een workpermit te verkrijgen of om een werkgever geinteresseerd te krijgen.
Betreffende je opleiding kan ik weinig zeggen daar weet ik weining van maar BGroeneveld kan je vast wel meer daarover vertellen.Sorry dat ik niet wat positiver kan zijn maar het ziet er niet zo goed uit.
#11 - 26-04-2007, 23:58 uur

bgroeneveld

Wel eens gedacht dat criminologie in de VS best eens heel anders zou kunnen zijn dan criminologie in Nederland? En dan heb ik het nog niets eens over de taal (kun je bijvoorbeeld woordspelingen in het Engels begrijpen, ook als ze gemompeld worden? Kun je zelf woordspelingen maken?)

Niet dat ik je wil ontmoedigen, maar de loterij is waarschijnlijk de beste kans.

Tenzij je een Aerikaanse vriendin aan de haak slaat en trouwt. Maar dat gaat ook niet zonder meer. Ik zeg wel eens tegen mijn (Amerikaanse) vrouw dat het maar goed is dat we nooit "gekeurd" zijn door de immigratie. Ik heb geen idee wat de kleur is van haar tandenborstel, bijvoorbeeld.
#12 - 27-04-2007, 03:46 uur

USA_lover

Oh jee, nou dit klinkt niet al te best voor mij  :'( Dat met die woordspelingen...ik heb op de Europese School gezeten en mijn Engels is sowieso mijn "tweede moedertaal" (samen met Duits). Dus daar maak ik me niet druk om. De loterij is inderdaad een optie, maar duurt altijd zo lang  :( maar ja ik ga alles doen om er te komen, al duurt het nog jaren  8)

Bgroeneveld als ik voor een Amerikaanse partner zou gaan, zou het wel een vriend zijn en niet een vriendin, aangezien ik zelf een vrouw ben :P, maar dat is niets voor mij om het om die manier te doen.
#13 - 27-04-2007, 11:59 uur

Adriaan47

Usa Lover hahaha...het MOET echt met een vriend zijn hahah..met een vriendin kan het niet lukken.
#14 - 27-04-2007, 15:23 uur

USA_lover

Hey...

A&A, komt het nu zo over alsof ik een lesbienne ben haha! Nee dus, volgens mij heb je me verkeerd begrepen. Bgroeneveld had het over een Amerikaanse vriendin, die ik dan moest hebben (hij dacht waarschijnlijk dat ik een man ben) en ik wilde hem duidelijk maken dat ik een vrouw ben en dus niets met een Amerikaanse vriendin moet. Niet dat ik wat tegen homoseksuelen heb hoor  :)

Maar goed, mijn kansen zijn dus klein om Amerika binnen te komen, maar geloof me, opgeven doe ik zeker niet!  dansbanaan
#15 - 27-04-2007, 15:52 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15