Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

mobiel bellen

Discussie gestart

eva

Hallo ik ben Eva en ga regelmatig naar de state Maine.....nu wil ik als ik volgend jaar weer ga  graag mobiel bellen naar nederland maar ook gebeld kunnen worden vanuit nederland.....graag prepay.....iedereen die ik het gevraagd hebt geeft een verschillend antwoord zelfs de telefoonwinkels.
Wie kan mij een goed antwoord geven
M.V.G.Eva
 :icon_wink:Alvast hele fijne feestdagen
#1 - 16-12-2005, 16:46 uur

Chiefram

Dat komt omdat het aan de aanbieder van de telefoonserver ligt. Je moet dus een mobiele telefoon kopen die ten eerste in Amerika werkt (tri-band systeem) en ten tweede een mobiele telefoonprovider die niet alleen service aanbiedt in Amerika, maar ook het gebied waar jij met vakantie gaat dekt (roaming).

Dan is er nog iets waar je rekening mee moet houden, namelijk je pre-pay kaart. Sommige mobiele telefoonproviders bieden die service (roaming) ook op hun pre-pay telefoonkaarten, maar sommige ook niet.

Daarom is een standaard antwoord niet mogelijk. Je zult heel wat zelf (online) moeten uitzoeken wie wat en waar wel of niet dekt.

Het een en ander heeft namelijk ook te maken met de providers hier in Amerika. Als die geen kontrakten hebben met de providers in Nederland of misschien wel kontrakten hebben, maar niet de service aanbieden op pre-paid kaarten, dan hang je nog.

Mijn advies: Neem een "tri-band" mobiele telefoon met een vast abonnement bij een Nederlandse provider die in jouw staat ook kontrakten heeft met de Amerikaanse providers. Dan kun je zo-wie-zo bellen en gebeld worden naar en vanuit Nederland. Met pre-paid kaarten ben je namelijk niet altijd zeker en het is lullig als je in de US zit en het blijkt niet te werken.
#2 - 16-12-2005, 16:56 uur

marby

Als je vanuit Amerika naar nederland wilt bellen met een mobiel, dan kun je veel informatie vinden op deze website: http://telestial.com/. De site heeft zowel uitleg over waar je op moet letten met het kopen van een mobiel, als de prepay kaarten waar je naar op zoek bent.

Niet all providers in amerika ondersteunen buitenlands bellen, en diegene die dat wel doen berekenen je daar vaak veel geld voor. Een prepay is dus een goed idee.

Margaret
#3 - 06-01-2006, 21:35 uur

visuar

Doe het in ieder geval niet met je eigen telefoon. Ik had een rekening van 900 euro na 3,5 weken...
#4 - 23-01-2006, 18:53 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Verelle

Hallo ik ben Eva en ga regelmatig naar de state Maine.....nu wil ik als ik volgend jaar weer ga  graag mobiel bellen naar nederland maar ook gebeld kunnen worden vanuit nederland.....graag prepay.....

Wij hebben hier in Amerika een mobieltje gekocht voor 49,95 dollar met een pre-paid kaart van Net10. Kost slechts 10 ct per minuut. Heeft geen roaming kosten. Enige nadeel is dat als je gebeld wordt dan krijg je ook de kosten. Dus je telefoonnummer niet aan iedereen geven. Wij hebben hem nu een maand en werkt prima. Hoe het ontvangst in Maine is weet ik niet, maar kijk even op de website van Cingular, zij hebben het zelfde gebied qua bereik.
#5 - 06-02-2006, 22:03 uur
In april terug naar Amerika

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15