Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

moet starbucks naar nederland?

Discussie gestart

PetraVS

Een vrij grote keten van drive-in restaurants is Sonic (http://www.sonicdrivein.com/index.jsp).  Heel leuk om daar eens heen te gaan.
Ik vind het nog altijd erg jammer, dat er zo weinig drive-in cinema's meer zijn, ik vond dat altijd zoiets echt Amerikaans om te doen :(.  Nu is de dichtstbijzijnde een uur rijden hiervandaan, snik.
In North Carolina en Virginia heb je ook "brew-thru"s, alcohol winkels waar je met je auto doorheen rijdt en je dranken vanuit de auto bestelt.
#151 - 18-10-2005, 00:50 uur
« Laatst bewerkt op: 18-10-2005, 00:52 uur door PetraVS »

sweatbox

Er is ook weer een verschil tussen "drive-in" en "drive-thru". Beiden zijn goed engels, er zit alleen een verschil in wat het betekend.

Thru is amerikaans, geen engels. Correct engels is through.

http://dictionary.cambridge.org/define.asp?key=82793&dict=CALD
#152 - 18-10-2005, 07:20 uur

PetraVS

Het is ook geen officieel Amerikaans, hoor.  Als je het in een brief of andere officiele correspondentie gebruikt is het ook absoluut fout.  Hetzelfde geldt voor "nite", dat is een populair commercieel woord, maar in de officiele geschreven taal verkeerd.  
#153 - 18-10-2005, 15:12 uur

Kinneret

agh ja.. spreektaal verschilt van schrijftaal, en nite? wat betekent dat?
#154 - 18-10-2005, 17:03 uur

sweatbox

Night.
Low Cal/Fat producten worden ook wel Lite genoemd. Market wordt Mart.
#155 - 18-10-2005, 17:28 uur

persianBrit

ik vond dit wel interessant om te melden...

October 09, 2005
Starbucks sues Shanghai Xingbake for trademark infringement
The Chinese know the coffee company as Xingbake. "Xing" — pronounced shin — means "star" in Chinese, while bake — pronounced bah-kuh — is the phonetic rendering of "bucks." Starbucks chairman Howard Schultz says he's "cautiously optimistic" that his company will prevail in Chinese courts based on discussions with government officials and his own attorneys. (Seattle Times)
#156 - 19-10-2005, 19:09 uur

jaborg

Vanmij mag Starbucks naar NL.  
#157 - 03-11-2005, 22:19 uur

Frank S

Ik heb zojuist op een ander forum gelezen dat in December of Januari een Starbucks gevestigd gaat worden in Lounge 1 van Schiphol. Formeel dus niet helemaal in Nederland (want het zit na de douane), maar het is een begin.
#158 - 04-11-2005, 11:37 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

B-man

Moet ik dus elke keer een ticket kopen voor een bakje koffie van Starbucks?!  :(

B-man
#159 - 04-11-2005, 11:44 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Jez

Moet ik dus elke keer een ticket kopen voor een bakje koffie van Starbucks?!  :(

B-man

Koop er dan meteen 1 naar Amerika, ben je dubbelblij!
#160 - 04-11-2005, 12:30 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

B-man

Kijk, dat soort ideeen mag ik wel  ;D

B-man
#161 - 04-11-2005, 12:32 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

persianBrit

Ik heb zojuist op een ander forum gelezen dat in December of Januari een Starbucks gevestigd gaat worden in Lounge 1 van Schiphol. Formeel dus niet helemaal in Nederland (want het zit na de douane), maar het is een begin.

het is zeker een begin  ;D.. ik persoonlijk denk dat het daarna niet lang meer kan duren totdat we in Amsterdam en Den Haag van een bakkie leut of Frappucino etc... van SB kunnen genieten...
goede zaak..  ;D

by the way: zou je wellicht de URL van die site willen vermelden?

cheers !
#162 - 04-11-2005, 15:45 uur

Pieter79

Night.
Low Cal/Fat producten worden ook wel Lite genoemd. Market wordt Mart.

Trouwens, in downtown Toronto zit een bar die 'Nite Bar' heet! Niet correct geschreven idd, maar het bier was er toch wel lekker ;)
#163 - 04-11-2005, 16:43 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Chiefram

Ik begrijp eigenlijk niet waarom Starbucks naar Nederland zou moeten. Nederland heeft van zichzelf al heerlijke koffie!

Het zou eigenlijk andersom moeten zijn...  ;)
#164 - 04-11-2005, 16:46 uur

persianBrit

Ik begrijp eigenlijk niet waarom Starbucks naar Nederland zou moeten. Nederland heeft van zichzelf al heerlijke koffie!

Het zou eigenlijk andersom moeten zijn...  ;)

nou.. ik vind dat SB meer variaties biedt dan gewoon "coffee with or without sugar/milk"  hier in NL hebben we geen 1 winkel die zoveel verscheidene soort koffie verkoopt.

je kan er langs voor een latte, macchiato, frappucino, venti drip en weet ik veel wat.,, dus .. I tend to disagree  ;D
#165 - 04-11-2005, 17:44 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15