Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

moet starbucks naar nederland?

Discussie gestart

B-man

is er nog nieuws over starbucks anyone??

Yup, zie ut breaking news..

Je kan trouwens online een petitie tekenen om Starbucks naar NL te halen.

Nou ik heb getekend!  2006-01

Ik ook :)
goede zaak dit.. thanks for the link!

Heb ook net getekend
#181 - 20-04-2006, 17:55 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

persianBrit

Ik heb het al eerder gezegd.. maar wellicht kunnen jullie eens een E-mail sturen naar Starbucks om gewoon te vragen waneer ze komen etc.. (ik heb het al vaak gedaan..) maar als het van meerdere mensen komt krijgen we wellicht andere reacties en that means more info... post de reactie dan vervolgens in de "moet SB naar NL" (deze) topic.

Cheers
#182 - 22-04-2006, 10:22 uur

persianBrit

Inmiddels ben ik blij te melden dat we naar Starbucks kunnen bezoeken wanneer we willen.
4 jaar geleden stelde ik de vraag: wanneer komt SB naar NL?

Nu stel ik de vraag? Wanneer zullen ze meerdere winkels gaan openen!?
#183 - 16-04-2008, 15:38 uur

sweatbox

Inmiddels ben ik blij te melden dat we naar Starbucks kunnen bezoeken wanneer we willen.

PersianBrit, je kruistocht heeft succes gehad. :)
#184 - 16-04-2008, 22:01 uur

wim put

Zou wel willen dat Starbucks in Nederland komt, maar de concurrentie is te groot. Trouwens niet iedereen wil uit een beker koffie drinken. In Belgie hebben ze wel geprobeerd maar helaas niet gelukt.
Wim
#185 - 12-06-2008, 22:41 uur
usa.eigenstart.nl

Robtk

Heel snel. Nu op Schiphol een stapel winkels is geopend, en het contract met DE (waarin was afgesproken dat Starbucks geen winkels mocht openen) is afgelopen, staat de deur open. EN nu las ik vorige week (weet niet weer waar), dat Starbucks nu in een aantal Europese landen, waaronder NL, fors gaat uitbreiden.

Joepie!
#186 - 21-06-2008, 01:29 uur
Laatste US bezoeken:
- apr/mei 08: Las Vegas
- maart 08: SF & NYC
- juni 07: Las Vegas

Komende bezoeken:
 - zomer 08: Westkust
- winter 08: New England

Matthe

Hmmm, Daar is de NL markt niet geschikt voor zoals in de US, daar eten ze en halen koffie etc. veel meer buiten de deur.
En zover ik weet liggen de arbeidskosten hier veel hoger.

Overigends staat er een mega loods op Amsterdam havens van Starbucks waarvan ik aanneem dat het de overslag voor europa is.
De bonen zitten NL nog in grote jute zakken  :P
#187 - 21-06-2008, 08:04 uur

Mrjn

Als Starbucks in de buurt van stations of op stations kan openen, zijn ze binnen. Als dat niet lukt, denk ik dat SB voorlopig alleen op Schiphol blijft zitten.
#188 - 21-06-2008, 12:48 uur

Bakvet

Nu op Schiphol een stapel winkels is geopend, en het contract met DE (waarin was afgesproken dat Starbucks geen winkels mocht openen) is afgelopen, staat de deur open. EN nu las ik vorige week (weet niet weer waar), dat Starbucks nu in een aantal Europese landen, waaronder NL, fors gaat uitbreiden.

- Is dat contract met DE waar je het over hebt een broodje Aap of is dat op feiten gebaseerd?
- In diverse bladen stond iets over het openen van vestigingen in Engeland, Frankrijk en Duitsland. Alsof ze daar niet allang zitten. Voorbeeld:
http://www.quotenet.nl/biz/starbucks_wordt_groot_in_europa.php
#189 - 21-06-2008, 22:22 uur

Robtk

Nu op Schiphol een stapel winkels is geopend, en het contract met DE (waarin was afgesproken dat Starbucks geen winkels mocht openen) is afgelopen, staat de deur open. EN nu las ik vorige week (weet niet weer waar), dat Starbucks nu in een aantal Europese landen, waaronder NL, fors gaat uitbreiden.

- Is dat contract met DE waar je het over hebt een broodje Aap of is dat op feiten gebaseerd?
- In diverse bladen stond iets over het openen van vestigingen in Engeland, Frankrijk en Duitsland. Alsof ze daar niet allang zitten. Voorbeeld:
http://www.quotenet.nl/biz/starbucks_wordt_groot_in_europa.php
Broodje Aap? Ik werk niet bij DE dus ik kan niks met 100% zekerheid stellen :-)
Maar dit: in 2001 heb ik met een collega contact gezocht met Starbucks om in NL Starbucks vestigingen te openen. Wij dachten dat dit een franchise onderneming was. Niets is minder waar: Starbucks heeft de winkels allemaal in eigen beheer (toen tenminste, ik weet niet of dat nog steeds zo is). Ok, dat verhaal ging dus niet door. Ik heb toe in (ik geloof 2003) met een Nederlandse koffiewinkel (franchise) organisatie gesproken over de mogelijkheid een winkel te openen. Zij verkopen koffie, koffieapparatuur etc. Ik vroeg of ik ook koffie mocht schenken, in het franchise concept. Toen begon de discussie over Starbucks, Douwe Egberts Winkels, enz.
In dat gesprek bleek dat de concurrentie voor mij niet van Starbucks maar DE zou komen, omdat die een contract van een aantal jaar hadden, waabij ze Starbucks hebben betaald (zo begreep ik het) om geen winkels te openen: DE ging zelf winkels openen. Dat kopt ook, want vanaf dat moment heeft DE niderdaad diverse winkelen geopend (waarvan de meeste die ik ken al weer dicht zijn...).
Dus ik geloof idd dat dat contract er echt was. En laatst las ik dat dit contract verlopen is. Die timing komt overeen met het moment dat op Schiphol zowel voor als achter de douane winkels zijn geopend.

Een andere vraag is: wordt Starbucks een succes in NL?
Ik denk van wel: het concept werkt, koffie wordt populairder in NL, Starbucks is 'cool', mensen kennen het uit het buitenland, enz.
Maar ja, eerst maar die eerste winkelen openen buiten Schiphol :-)
#190 - 22-06-2008, 13:01 uur
Laatste US bezoeken:

Komende bezoeken:

EvertK

Zijn Nederlanders in het algemeen genomen - dus niet ons Amerika fanaatjes  ;) - wel bereid om een stevige prijs voor de koffie e.d. neer te leggen? Vandaag weer op Schiphol geweest: 2 frappucino's en 2 lemon orange muffins... € 17,30..... (OK het was maatje Venti  8) )  tja... Kijk, ik heb het er dus voor over, maar de doorsnee Nederlander op dit gebied?
#191 - 22-06-2008, 21:33 uur
Lees onze reisverhalen op www.kippfamily.net en laat je reacties achter!

wim put

Hallo,
Het zou mooi zijn als Starbucks in Nederland komt. Of het goed gaat runnen hangt van de prijzen af.
Wim
#192 - 22-06-2008, 21:36 uur
usa.eigenstart.nl

Freddytex

Ik denk dat men bij starbucks nog wel even zal nadenken voor men naar Nederland komt. Wendy's heeft het 25 jaar geleden ook opgegeven in Belgie en is ook nooit meer teruggekomen
#193 - 22-06-2008, 21:40 uur

Robtk

Ik denk dat men bij starbucks nog wel even zal nadenken voor men naar Nederland komt. Wendy's heeft het 25 jaar geleden ook opgegeven in Belgie en is ook nooit meer teruggekomen
Ik denk dat de prijs best een issue kan zijn. Van de andere kant...: een paar jaar geleden was er hier in A'foort, waar ik woon, een Subways. Ging hopeloos mis. In AMsterdam was er ook een Subways, op een superslechte lokatie: ging ook mis.
Nu is er een grote Subways op een A lokatie (tegenover Tuschinsky). Deze doet het al een hele tijd behoorlijk goed. M.a.w.: lokatie, tijdstip, enz: het is allemaal van belang. Ik denk dat een Subways in Amsterdam, Antwerpen, Brussel, Rotterdam het best goed zal doen. Hier komen nl ook veel toeristen. Maar een Starbucks in bv Urk....??

Eerst maar eens zien of ze gaan komen!
#194 - 23-06-2008, 00:24 uur
Laatste US bezoeken:

Komende bezoeken:

ned in MO

Toch wel grappig. Wat je van ver haalt is altijd lekkerder.
Zo drink ik als nederamerikaan al weer meer dan 12 jaar douwe Egberts hier.
Gaat met koffers vol het vliegtuig in.

Starbucks is ok maar veel te duur. Geen aanwinst in ned denk ik. Ned koffie smaakt toch beter
#195 - 23-06-2008, 03:22 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15