Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

moet starbucks naar nederland?

Discussie gestart

Pieter79

^Hey, ook iemand die over 'drive-thru' praat in plaats van het Nederlandse 'drive-inn'. Te gek, ik ben niet alleen!!
#106 - 08-10-2005, 12:45 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Jez

Hahaha, daar had ik niet eens over nagedacht; drive-tru klinkt het meest logisch!
#107 - 08-10-2005, 12:49 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

sweatbox

^Hey, ook iemand die over 'drive-thru' praat in plaats van het Nederlandse 'drive-inn'. Te gek, ik ben niet alleen!!

Je bedoelt drive-in en dat is correct engels. Drive-thru is populair Amerikaans. Een drive-by is weer iets anders.

Citaat
drive-in
noun [C]
a cinema or restaurant that you can visit without getting out of your car

(from Cambridge Advanced Learner's Dictionary)

#108 - 08-10-2005, 13:26 uur

Pieter79

Valt mij op dat er in Nederland altijd drive-in staat en in amerika altijd (zal misschien niet altijd zo zijn maar ik ben er nog nooit drive-in's tegengekomen) drive thru. Bedankt voor de aanvulling sweatbox!
#109 - 08-10-2005, 14:40 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Loek

Ja, dat is mijn ervaring ook (niet zozeer in vergelijking met Starbucks, hoor), mijn schoonfamilie in Denver was dolblij, toen ik ze Douwe Egberts voorzette en ze uitvonden, dat er een Nederlands winkeltje in Denver is, dat het verkoopt.
Nu Sara Lee Douwe Egberts bezit hoop ik, dat we binnenkort ook pakken in de supermarkten hier kunnen kopen.  

Douwe egberts is al bijna 30 jaar onderdeel van Sara Lee (sinds 1977) maar ik zie nog steeds geen pakken roodmerk op de supermarkt schappen.

#110 - 08-10-2005, 19:49 uur

PetraVS

Jee, ik wist niet, dat dat al zo lang was.  Het valt me wel op, dat je hier Douwe Egberts en Pickwick steeds meer ziet, maar misschien alleen hier in het oosten.  En in de supermarkten vieren Maxwell House en Folgers nog altijd hoogtij, misschien is er gewoon geen kans daar tegen op te concurreren  :-\.
#111 - 08-10-2005, 20:11 uur

Loek

Misschien dat er meer kans is bij supermarkten met een nederlandse achtergrond, dus bijvoorbeeld die van Ahold:  Stop & Shop, Giant-Landover, Giant-Carlisle en Tops.  Hier in het westen zie je die niet, maar misschien in het oosten wel.
#112 - 08-10-2005, 20:16 uur

Heivalido

Folgers is redelijk maar kan natuurlijk nooit op tegen een DE of Perla uit NL  :)
#113 - 09-10-2005, 05:38 uur
Vanuit Vlissingen, Zeeland, Nederland.
http://dutchinflorida.web-log.nl

persianBrit

Ja, dat is mijn ervaring ook (niet zozeer in vergelijking met Starbucks, hoor), mijn schoonfamilie in Denver was dolblij, toen ik ze Douwe Egberts voorzette en ze uitvonden, dat er een Nederlands winkeltje in Denver is, dat het verkoopt.
Nu Sara Lee Douwe Egberts bezit hoop ik, dat we binnenkort ook pakken in de supermarkten hier kunnen kopen.  

Douwe egberts is al bijna 30 jaar onderdeel van Sara Lee (sinds 1977) maar ik zie nog steeds geen pakken roodmerk op de supermarkt schappen.

het is gewoon een marketing straegy.
indien het ooit mis gaat met Douwe egberts (verkopen dalen etc..) dan zullen de verkoopcijfers van Sara lee's andere producten niet dalen aangezien mensen DE dan niet meteen associeren met Sara lee.
#114 - 09-10-2005, 13:49 uur

sweatbox

De Senseo van DE en Philips is toch steeds beter verkrijgbaar in de USA.
#115 - 09-10-2005, 15:18 uur

persianBrit

De Senseo van DE en Philips is toch steeds beter verkrijgbaar in de USA.

en heb je het idee dat het market-share wegsnoept van Starbucks of heeft Starbucks een heel andere target group en zal de Senseo niet echt een dreiging vormen??
#116 - 09-10-2005, 22:09 uur

Emigreren USA

Ik woonde in Haarlem voordat ik naar de US verhuisde en daar zat bij mij om de hoek een espressoshop die "Victor's Coffee to Go" heet en die weet hoe het moet. Het wordt daar steeds drukker, meer mensen kopen hun koffie buiten de deur, ook mensen gaan daar zitten en mensen raken aan het idee gewend. Ik denk dat het moet groeien, maar dat uiteindelijk meer mensen Coffee to go zullen drinken.

Starbucks naar NL lijkt me dus geen slecht idee. Ik bedoel, je hebt in Amsterdam ook al verschillende plekken waar je koffie kan meenemen (zoals Australian; niet aan te bevelen wat mij betreft, maar goed, je kan het meenemen) en die lopen goed. En daarbij komt nog dat je in de meeste Starbucks in Amerika ook gewoon kunt zitten. Het is erg populair bij studenten om met een bakske te gaan zitten studeren, of te lezen. Er staan altijd een paar grote sofa's, relaxte stoelen en een lekker jazz muziekje op de achtergrond.

Genieten maar.

[nico]
#117 - 10-10-2005, 01:10 uur
http://geocities.com/immigreren
Ervaringen van een Green Card houder...

Emigreren USA

Citaat
Folgers is redelijk maar kan natuurlijk nooit op tegen een DE of Perla uit NL  

Folgers is zo'n beetje het laagste van het laagste op de koffieschaal. Als je dat al lekker vindt, heb je geen DE nodig.
#118 - 10-10-2005, 01:13 uur
http://geocities.com/immigreren
Ervaringen van een Green Card houder...

sweatbox

en heb je het idee dat het market-share wegsnoept van Starbucks of heeft Starbucks een heel andere target group en zal de Senseo niet echt een dreiging vormen??

You moet eens what verder lezen dan you eigen posts. Het handelt hier over de availibility van DE koffie.
#119 - 10-10-2005, 07:25 uur

persianBrit

You moet eens what verder lezen dan you eigen posts. Het handelt hier over de availibility van DE koffie.

als mijn opmerking jou de indruk geeft dat ik alleen mijn eigen posts lees dan vind ik dat spijtig.
Ik stelde gewoon een vraag en hoopte op een normaal antwoord... blijkbaar hoef ik die niet van jou te verwachten!
cool down!
#120 - 11-10-2005, 22:01 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15