Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Motor naar nederland krijgen

Discussie gestart

Basa

Eerder heb ik al onderstaand op het forum geplaats.
Nu kwam een kennis van mij op het idee om iemand te zoeken, b.v. via dit forum, die vanuit USA naar het (hier) vaste land verhuizen gaat. Al is het bij wijze van sprken China, als hij maar de plas over is dan kan ik hem zelf wel weer hierkrijgen. Liefst natuurlijk van USA naar Nederland of een land in de buurt.
Is er iemand die hier wat mee kan? Met andere worden wie kent iemand die vanuit USA gaat verhuizen deze kant op en mijn motor als inboedel kan meeverhuizen?

Ik heb een motor, Moto Guzzi V11 Basa uit '99, in Florida staan bij een zus.
Verkopen is blijkbaar geen optie, de prijzen zijn momenteel bijzonder laag en verkoop daar is lastig.
Ik ben nu van plan om hem naar nederland te halen.
Heeft iemand ervaring, adressen, informatie.
Wat ik zoek is een bedrijf of iets dergelijks die mij het transport over zee kunnen regelen. Het transport daar kan ik eventueel zelf wel regelen, eventueel inkraten, indien nodig ook wel.
Alvast bedankt voor je reactie.
#1 - 03-08-2008, 14:06 uur
« Laatst bewerkt op: 03-08-2008, 23:01 uur door Basa »

hdeweert

Slecht idee van je kennis. Er zijn div. bedrijven die jouw motor van Amerika naar Nederland kunnen transporteren en waar je gebruik van kunt maken.
Persoonlijk vind ik het een vreemde vraag. Ik zou nooit iets van een wild vreemde mee nemen de oceaan over. Zeker niet als onderdeel van mijn eigen inboedel. Daar krijg je geheid problemen mee. Verzekering, eigendomspapieren en verzin maar eens verder.
#2 - 03-08-2008, 15:28 uur

hollandranch

Als wij motoren exporteren hebben we de originele papieren nodig, dwz de Title en Bill of Sale en een kopie paspoort eigenaar. Als je kan aantonen dat je de motor al een x-aantal jaren hebt toen je in Amerika woonde kan je onder de BTW en Invoerbelasting uitkomen, dit moet je dan regelen in Nederland. De vragensteller heeft al contact met ons opgenomen en een motor verplaatsen van Amerika naar Holland is een piece of cake met de goed papieren.
#3 - 04-08-2008, 02:25 uur

ned in MO

basa, heb je mijn mail nog gehad?
#4 - 04-08-2008, 03:31 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15