Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

muziek voor tijdens het autorijden

Discussie gestart

leoni

Hallo, hebben jullie nog leuke tips wat betreft muziek voor tijdens de lange autoritten?  8)
#1 - 23-06-2010, 23:19 uur

Loek

Sirius satellite radio, zit tegenwoordig vaak in huurautos vanaf standaard klasse of hoger.  Station "The Blend" bijvoorbeeld.
#2 - 24-06-2010, 00:19 uur

Johan

Vind playboy veel leuker op Sirius ;-)

Maar oké, wat betreft muziek: is dat niet een heel erg persoonlijke zaak?
Ik persoonlijk luister graag naar Pink Floyd, Roger Waters, Alan Parsons, Mike Oldfield, Genesis, Peter Gabriel enzovoort....
Zeg maar de wat oudere garde tegenwoordig.

Mijn kids luisteren graag naar Selena Gomez, Taylor Swift, en zo nog wat meer moderne muziek.

Mijn vrouw wil graag Madonna en gelijkende muziek horen.

Kortom papa is vaak het bokje en gebruikt meestal zijn ipod en headset op de bank ;-)

#3 - 24-06-2010, 03:19 uur

leoni

muziek is inderdaad heel persoonlijk! Maar leuk om te lezen wat anderen zoal graag horen onderweg.
#4 - 24-06-2010, 22:25 uur

ruli

Ik had vantevoren al div cd@s gebrand met Singer Songwriters uit Amerika, country als  Merle Haggard, hebben we ook zien optreden in Mesa AZ, Dale Watson, Johnny Cash, Buddy Miller, enz.
Ook rock, de oude garde. En James Brown, Jacksons, kortom voor elke mood...
#5 - 29-07-2010, 09:18 uur

martinm

Maak een eigen cd's met muziek (MP3), de meeste huurauto's hebben wel een cd/dvd speler die MP3 leest.
#6 - 29-07-2010, 14:39 uur

djengo

Gewoon lekker luisteren naar de lokale radio.  Madonna, Genesis en de rest heb je thuis ook.
#7 - 01-08-2010, 22:43 uur

maryde

Helemaal eens met Djengo.
#8 - 02-08-2010, 20:07 uur

Geert513

Veel moderne huurauto's hebben een USB-aansluiting, waar je een i-pod of een andere mp3-speler aan kunt sluiten. Je kunt  dan met de muziekspeler in de auto je apparaat bedienen. Soms wordt je speler niet herkend en zul je 'handmatig' een playlist moeten maken. Ook kun je er vaak een USB-stick instoppen.
Minder moderne huurauto's hebben slechts een 'aux' functie, zodat je met een kabeltje (mini-jack naar mini-jack) je afspeelapparaat kunt aansluiten. Meestal zit de ingang bij de radio zelf, maar anders kan de handleiding van de auto je die wijzen.

Ikzelf gebruik een laptop en heb mijn muziek in thema-playlists ingedeeld, dat varieert van Nederpop tot hiphop en van vioolconcerten tot techno. Eigenlijk vind ik alles wel leuk, zo ook de radio.

XM/Sirius is ook leuk, maar die vallen op een gegeven moment in herhaling waar het de themakanalen aangaat. BBC 1 wordt door mij het meest beluisterd (en wordt thuis niet doorgegeven op de kabel). Nadeel van XM/Sirius is dat het in bosrijk gebied, en naast steile bergwanden, regelmatig niet werkt.

Tenslotte nog iets voor een voorkeuzetoets op de radio: AM 1610. Hierop krijg je vaak nuttige info over de plaats of de weg waar je op dat moment bent.
#9 - 04-08-2010, 07:37 uur

Damien666

Ik vond de radio daar super! Classic Vinyl, Hair Nation, Boneyard, 80's on 8, 90's on 9 waren de favorieten :)
#10 - 04-08-2010, 17:00 uur

Steson

Draai gewoon de knop van die radio helemaal rond tot er een leuke muziek uitkomt !!

En voor het stuk Route 66 hebben we een aparte CD met muziek die ons helemaal in de stemming gaat brengen !!!!
Waarschijnlijk is dit dus alleen de Eagles en Bruce Springsteen op herhaling tussen Amboy en Kingman !!  ;D

Maar hopelijk wel een moderne auto, want onze mp3 inpluggen is toch ook wel makkelijk.....
#11 - 04-08-2010, 19:23 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

kelders0

goh, sorry voor de thread hijacking, maar gezien dit toch een muziek thread is, vroeg ik me af of er nog mensen waren die suggesties hadden voor mij,,

ik ben niet op zoek naar radio stations of iets dergelijks, maar ben op zoek naar 'country rock'.. zal wel geen bestaand genre zijn, maar goed zo noem ik het dan maar :)..
eigenlijk een mix van rock en country, tenminste zo klinkt het voor mij.. maar aan de andere kant ook weer niet helemaal.. of een beetje de 'hero stories' met een pakkend deuntje wat ook lekker constant is en weer minder country achtig. Zie maar waar je mee an komt :) alles is de moeite waard om een keer te bekijken/ aan te horen :D

voorbeelden:
Toby Keith Ft. Willie nelson - Whiskey for my men, beer for my horses (hero story)

Big & Rich - Save a horse, ride a cowboy

alvast vriendelijk bedankt voor de suggesties ;)
#12 - 04-08-2010, 21:18 uur

Pieter79

Kenny Wayne Shepherd - Blue on Black
Ted Nugent - Stranglehold

....om maar iets te noemen :)

Gr. Pieter
#13 - 07-08-2010, 22:49 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

sofa

Theme Time Radio, het radio programma van Bob Dylan is heerlijk.  Oud en nieuw door mekaar, altijd rond een bepaald thema, vaak echt automuziek. Ik heb zelf wat programma's gedownload en op cd gezet. Radio luisteren op je cd speler  Hier de site: http://www.xmradio.com/bobdylan
#14 - 08-08-2010, 13:41 uur
Willem
_________________________________________
http://www.flickr.com/photos/willem_schwertmann

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15