Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Navigatie voor Ipad

Discussie gestart

GerG

Ik wil straks voor mijn vakantie een navigatie kopen (die ook offline te gebruiken is).

Heeft iemand ervaringen met apps uit de app-store die geschikt zijn voor de Ipad en zo ja welke wordt er aanbevolen.

Alvast dank voor reacties.

Groet,

Ger
#1 - 11-02-2015, 15:59 uur

Henkvdz

Ik heb het nav-systeem van Sygic [40 euro] op mijn Ipad gekocht en was daar erg tevreden over, al moet ik zeggen dat een kaart, verkregen bij een AAA kantoor, voor het overzicht ook prima werkte.
De bewegwijzering in de USA is uitstekend.
Succes en groeten Henk.
#2 - 12-02-2015, 12:23 uur

Mississippi

Ik gebruik al een paar jaar TomTom U.S. & Canada op mijn iPhone en iPad.
Kost $43 en ik krijg nog steeds updates  :afro:



#3 - 12-02-2015, 13:35 uur

GerG

Beste mensen,

Bedankt voor jullie tips, ik ga er mee aan de slag

Groet,

Ger
#4 - 12-02-2015, 19:39 uur

Terpies

Ik gebruik SYGIC voor zowel Europa als Noord Amerika. Deze hebben ook gratis levenslange updates.

Per staat kun je een kaart downloaden welke offline te gebruiken is. Via een WiFi connectie kun je kaarten updaten en/of toevoegen. Per kaart zijn ook snel POI  (places of interest) toe te voegen en te selecteren.

SYGIC maakt gebruik van de TomTom kaarten, maar is een stuk goedkoper. Je kunt de kaarten ook op meerdere devices zetten, bv op iPad en iPhone.

Op dit moment is er een Valentijnsdag aanbieding om 35% korting te krijgen.

Sygic: http://www.sygic.com/en/gps-navigation?r=footer

https://appsto.re/nl/YCv4I.i

Houd er wel rekening mee dat alleen de iPad met WiFi en cellulair (dus met sim card slot) een gps ingebouwd heeft!!

Indien je een iPad hebt met alleen WiFi kun je verbinding opzetten met je (eventuele) iPhone om zo de gps van je iPhone te gebruiken voor navigatie via het grote scherm van je iPad.

#5 - 12-02-2015, 20:36 uur
« Laatst bewerkt op: 12-02-2015, 20:41 uur door Terpies »

GerG

Ik gebruik al een paar jaar TomTom U.S. & Canada op mijn iPhone en iPad.
Kost $43 en ik krijg nog steeds updates  :afro:




Ik zie de app waarover je spreekt in de app store staan voor € 43, in de Nederlands winkel.
Als ik kijk in de niet Nederlandse winkel vind ik deze inderdaad voor $ 43 maar er staat ook een versie voor alleen de VS voor $ 25 en dat is voldoende voor mij.

Zijn deze hetzelfde als in de Nederlandse winkel en zo ja kan ik deze hier ook kopen, is immers meer dan de helft goedkoper.
#6 - 28-03-2015, 16:11 uur

Mississippi


Zijn deze hetzelfde als in de Nederlandse winkel en zo ja kan ik deze hier ook kopen, is immers meer dan de helft goedkoper.

Dat is een goed punt. Ik heb helaas geen ervaring met de 'US only' versie...
#7 - 28-03-2015, 21:24 uur

NMP

Ik heb jaren geleden een (nu antieke) TomTom gekocht is Canada voor z'n $90. Inpluggen in je sigaretten aansteker en gaan, dus nooit een lege batterij. O zo makkelijk en voordat je op vakantie gaat thuis ff up-daten.
Gr.
Marco
#8 - 28-03-2015, 21:51 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Terpies

Tom Tom heeft net zijn nieuwste app  TomTom Go gereleased  (helaas nu nog alleen voor Android)

Hierbij is de app met te downloaden voor €19,95 per jaar of €45,00 voor drie jaar. Alle kaarten van de wereld zijn dan gratis te gebruiken, en in een aantal landen is ook HD trafic en waarschuwing voor speedcams opgenomen.

Dit is het nieuwe licentie model voor TomTom....alle andere licenties worden verwijderd en omgezet in dit model (ook voor bestaande gebruikers).

Wanneer TomTom zijn nieuwe app ook voor iPad uitbrengt is nog niet bekend...
#9 - 29-03-2015, 19:21 uur

Mississippi


Hierbij is de app met te downloaden voor €19,95 per jaar of €45,00 voor drie jaar. Alle kaarten van de wereld zijn dan gratis te gebruiken, en in een aantal landen is ook HD trafic en waarschuwing voor speedcams opgenomen.


Het woord 'gratis' is hier denk ik niet helemaal van toepassing  ???

Alle kaarten van de wereld zijn dus voor €19,95 per jaar of €45,00 voor drie jaar te gebruiken (Bij Apple werkt dat op al je telefoons en tablets)

Dat lijkt mij een goede deal.....  8)

#10 - 31-03-2015, 19:59 uur

MiamiHeat

Ik heb jaren geleden een (nu antieke) TomTom gekocht is Canada voor z'n $90. Inpluggen in je sigaretten aansteker en gaan, dus nooit een lege batterij. O zo makkelijk en voordat je op vakantie gaat thuis ff up-daten.
Gr.
Marco

Wij zo'n 4 jaar geleden in de USA gekocht voor ik meen $75 inclusief life time free map updates en live verkeers info! Eén van mijn best aankopen ooit!
#11 - 31-03-2015, 21:53 uur

Terpies


Hierbij is de app met te downloaden voor €19,95 per jaar of €45,00 voor drie jaar. Alle kaarten van de wereld zijn dan gratis te gebruiken, en in een aantal landen is ook HD trafic en waarschuwing voor speedcams opgenomen.


Het woord 'gratis' is hier denk ik niet helemaal van toepassing  ???

Alle kaarten van de wereld zijn dus voor €19,95 per jaar of €45,00 voor drie jaar te gebruiken (Bij Apple werkt dat op al je telefoons en tablets)

Dat lijkt mij een goede deal.....  8)

@Mississippi:

Let op het woordje DAN.. Als je betaalt dan heb je gratis kaarten van de hele wereld.

@GerG:

Als je geen behoefte hebt aan een aantal opties (bv wel navigeren van routes, maar geen turn by turn navigatie) zou je ook kunnen overwegen om SYGIC te gebruiken.

Bij SYGIC kun je alle kaarten gratis offline opslaan op je device (Apple, Android of Windows phone) en als je meer opties wilt, upgrade je voor een x bedrag (afhankelijk welke kaarten je wilt) naar een premium versie.

Hier worden de verschillen uitgelegd:

http://www.sygic.com/gps-navigation/premium

Ik heb een SYGIC wereld licentie gekocht voor € 50 en heb recht op lifetime updates. Ik kan eventueel ook van device os wisselen (bv van Android naar Apple of andersom), en de navigatie werkt ook prima op een iPad (echter heb je wel een iPhone ernaast nodig, omdat de iPad met alleen WiFi geen gps heeft).

NB. Er is van SYGIC een speciale versie voor RV's echter deze is aanzienlijk duurder.
#12 - 03-04-2015, 20:13 uur
« Laatst bewerkt op: 03-04-2015, 20:23 uur door Terpies »

GerG

Beste mensen,

Heb deze week de APP voor de IPad gekocht van TomTom USA&Canada.
Ziet er goed uit, kunt nu al alle favorieten vastleggen en dus ter plekke meteen kiezen.

Lijkt dus voor € 40 geen slechte investering voor 35 dagen reizen.
Het gemak van navigatie is toch wel fijn, zeker als je het spoor even dreigt kwijt te raken en in steden zeker handig.

Dank voor alle tips!

Groet,

Ger
#13 - 25-06-2015, 20:38 uur

Terpies

Kwam in mijn speurtocht naar interessante apps ook nog deze tegen voor de iPhone/iPad:

http://scenicmap.blogspot.nl

Het leuke aan deze apps is dat ze terrein Maps weergeven met (via GPS) tracking mogelijkheden op off line Maps.

Wellicht handig voor de wandelaars onder ons.

Ik heb de apps inmiddels op mijn iPhone staan, en met name de YouNeedAMap ziet er veelbelovend uit.
#14 - 14-05-2016, 13:59 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15