Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Belastingaangifte in de USA

Discussie gestart

Chiefram

Ik betaal bijna $3200 aan onroerend goed belasting in St. Louis. Het gaat hier (waarschijnlijk net als overal in Amerika) om de getaxeerde waarde van het huis.

Ja en nee:

Property Tax wordt inderdaad berekend aan de hand van de waarde van het huis, maar dit is afhankelijk van de lokatie en het gebied (county en/of staat).

Er zijn staten die geen Property Tax heffen, ook al is dit eerder een uitzondering dan een regel. In de staten waar men wel Property Tax heft, ligt het percentage dat berekend wordt aan wat de county (deelgebied in een staat) ervoor wil 'vangen'. Zelf hebben wij een huis gehad in Lake County in Illinois. Hier is de Property Tax onvoorstelbaar hoog. Als het huis waar wij nu in wonen in Lake County gestaan zou hebben en dan ook nog eens in het plaatsje Highland Park, dan zouden we zo tussen de 12 en 14 duizend dollar aan Property Tax moeten betalen, terwijl we in ditzelfde huis hier in Colorado (Fort Collins in Larimer County) 2,4 duizend dollar per jaar kwijt zijn. Buiten Fort Collins is dit alweer lager, ook al val je weer binnen Larimer county.

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat Property Tax wel gerelateerd kan zijn aan de waarde van je woning, maar dat het ontzettend veel verschil uit maakt in wel gedeelte je woning is gebouwd, dus in welke staat... welke county... welke plaats... welke community... etc.

Een huis dat in Florida misschien $120,000 dollar kost, kost in Orange County (CA) mischien wel 1,2 miljoen dollar en dat voor precies hetzelfde! De property tax zal ook anders liggen en is misschien zelfs niet eens qua percentage gelijk. 
#16 - 14-02-2006, 21:28 uur

USvsNL

Ik betaal bijna $3200 aan onroerend goed belasting in St. Louis. Het gaat hier (waarschijnlijk net als overal in Amerika) om de getaxeerde waarde van het huis.

Wat ik probeer duidelijk te maken is dat Property Tax wel gerelateerd kan zijn aan de waarde van je woning, maar dat het ontzettend veel verschil uit maakt in wel gedeelte je woning is gebouwd, dus in welke staat... welke county... welke plaats... welke community... etc.

Nou jullie wonen wel in een prachtig huis en een buurt wat wij in Nederland een villabuurt zouden noemen. En dan ook nog dat Community-centrum tegenover achter jullie met Zwembad enz. Het enige wat ik mis is de Amerikaanse vlag die nergens 'dagelijks' in jullie wijk hangt!

(ben een trouwe volger van jullie log  ;))
#17 - 15-02-2006, 18:30 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15