Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nieuw hier

Discussie gestart

timbo16

Hallo,

Ik ben Tim.v.Hoogdalem ben 17 jaar en wonend in gorinchem.
Ik werk voorlopig even fulltime bij de Mac Donalds hier in gorinchem tot het nieuwe schooljaar daarna wil ik of aan de spw opleiding beginnen of shr.
Ik zit er hard aan te denken om over een paar jaar zelf ook te emigreren en dan het liefst iets van New York ofzo.
Nou zo nu heb ik ook weer uitgelegt wie ik ben.

Groeten tim
#1 - 19-02-2004, 22:06 uur

Chiefram

Welkom Tim!
#2 - 20-02-2004, 20:04 uur

Ronald Verhoog

Have fun here.  Vergeet niet in 2004 mee te doen met de Greencard Lotery. Daarmee krijg je toestemming te werken en te wonen in Amerika.  Je kunt dan wonen waar je wilt in Amerika.

Ronald
#3 - 21-02-2004, 16:37 uur

sandra23

Denk niet dat het makkelijk is om via deze loterij een greencard te krijgen. Je moet echt wel geluk hebben!
#4 - 22-03-2004, 15:18 uur

Chiefram

Ja, maar als je niet mee doet, dan zul je ook nooit kans maken om op deze manier aan een green card te komen.

In mijn vrienden/kennisen kring heb ik een aantal mensen gesproken die familie en/of vrienden hebben die destijds ook hadden meegedaan en gewonnen. Ja, zelfs wij hebben de DV-2004 gewonnen, dus het kan wel degelijk hoor!

Gewoon meedoen met de DV2005. Het kost niets om mee te doen en nee heb je al... ja kun je nog krijgen!

Succes! ;)
#5 - 24-03-2004, 16:13 uur

persianBrit

je moet veel geluk hebben om de lottery te winnen...

lees voor de gein maar eens even het verhaal van Chiefram :

http://www.verenigdestaten.info/frame.php?content=AlgemeneInfo/dv2004

en vertel ons dan wat je ervan vindt...

ps; ik hoop dat ik naar je verhaal mag linken chiefram, anders mijn excuses bij deze. ;D

#6 - 12-10-2004, 21:46 uur

heivalido

En hier spreekt nog een loterij winnaar, dus alleen op dit forum zitten al meerdere geluksvogels.
Timbo16, de loterij is niet de meest zekere manier om in Amerika te mogen gaan wonen, je moet inderdaad wel geluk hebben zoals Chiefram en ik. Het is in ieder geval wel een van de makkelijkste manieren om de Us binnen te komen. Lees inderdaad het verhaal van Chiefram, en zodra wij zelf in Florida zitten voegen we ons eigen verhaal ook nog toe. In elk geval veel succes met je plannen om naar Amerika te verhuizen.
#7 - 12-10-2004, 22:49 uur

Chiefram

je moet veel geluk hebben om de lottery te winnen...

lees voor de gein maar eens even het verhaal van Chiefram :

http://www.verenigdestaten.info/frame.php?content=AlgemeneInfo/dv2004

en vertel ons dan wat je ervan vindt...

ps; ik hoop dat ik naar je verhaal mag linken chiefram, anders mijn excuses bij deze. ;D

Joh, natuurlijk mag je die link plaatsen! Ik heb dat verhaal niet voor mezelf geschreven, maar juist voor anderen die zich afvragen wat er allemaal bij komt kijken als je 'gewonnen' hebt.

Toch heb ik zo het vage gevoel dat je als Nederlander een wat grotere kans maakt om te winnen (door hat weinig aantal aanmeldingen bedoel ik dan) dan de landen waar zowat iedereen wel naar Amerika wil om een beter leven op te bouwen.
#8 - 13-10-2004, 08:06 uur

heivalido

Daar geloof ik niet in Chief, dat Nederlanders meer kans maken. Het lijkt misscien zo omdat er hier verhoudingsgewijs misschien meer door lijken te gaan  :D
#9 - 13-10-2004, 22:33 uur

Chiefram

Daar geloof ik niet in Chief, dat Nederlanders meer kans maken. Het lijkt misscien zo omdat er hier verhoudingsgewijs misschien meer door lijken te gaan  :D

Ik juist wel, ik ken zoveel mensen om mij heen die wel een broer, zus, vriend, neef, nicht, en noem maar op hebben die in het verleden allemaal naar Amerika zijn verhuisd omdat ze met de GC Lottery hebben meegedaan.

Daarnaast is Nederland niet bepaald een land dat extreem veel 'verlaters' heeft, omdat de levensstandaard hier ver boven het gemiddelde ligt. Dus die 'paar' meespelers met de GC Lottery ligt hier volgens mij echt een stuk lager dan in landen waar iedereen staat te dringen om de US in te gaan, waardoor je toch relatief meer kans hebt getrokken te worden.
#10 - 14-10-2004, 09:02 uur
« Laatst bewerkt op: 14-10-2004, 09:03 uur door Chiefram »

roonlimburg

Daar geloof ik niet in Chief, dat Nederlanders meer kans maken. Het lijkt misscien zo omdat er hier verhoudingsgewijs misschien meer door lijken te gaan  :D

Ik juist wel, ik ken zoveel mensen om mij heen die wel een broer, zus, vriend, neef, nicht, en noem maar op hebben die in het verleden allemaal naar Amerika zijn verhuisd omdat ze met de GC Lottery hebben meegedaan.

Daarnaast is Nederland niet bepaald een land dat extreem veel 'verlaters' heeft, omdat de levensstandaard hier ver boven het gemiddelde ligt. Dus die 'paar' meespelers met de GC Lottery ligt hier volgens mij echt een stuk lager dan in landen waar iedereen staat te dringen om de US in te gaan, waardoor je toch relatief meer kans hebt getrokken te worden.


De trekking wordt niet per land gedaan maar per regio, dus Nederlanders zullen net zoveel kans hebben als Duitsers, of Belgen of Italianen. Wel lijkt het erop dat Europa naar verhouding de meeste visa krijgt, maar om dat echt te kunnen bepalen zou je precies moeten weten hoeveel aanmeldingen er uit ieder land en regio komen.
#11 - 14-10-2004, 15:47 uur

Frank S

Er is wel een regel dat een land niet meer dan 7% van de visa uit hun regio toegewezen kan krijgen. Een dergelijke regel werkt in het voordeel van kleinere landen, zoals Nederland.
#12 - 14-10-2004, 16:20 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Chiefram

Er is wel een regel dat een land niet meer dan 7% van de visa uit hun regio toegewezen kan krijgen. Een dergelijke regel werkt in het voordeel van kleinere landen, zoals Nederland.

En dat bedoel ik maar... precies de koe bij de horens!  ;)
#13 - 14-10-2004, 18:22 uur

heivalido

Nou, mooi toch, laat het maar in ons voordeel zijn, vind ik helemaal niet erg hahahahaha  ;)
#14 - 14-10-2004, 21:05 uur

enny

als je naar het cut-off nummer van deze maand kijkt, dan is azie bijna niet om hoog gegaan. Misschien zijn de Amerikanen bang om te veel aan Irak, Iran en andere islam landen te geven. Europa daarentegen is in verhouding heel erg omhooggegaan. van 10800 naar 13000 in 2 maanden tijd.
Azie van 4300 naar 5000.
#15 - 15-10-2004, 02:15 uur
« Laatst bewerkt op: 15-10-2004, 02:20 uur door enny »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15