Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

nog een paar jaartjes

Discussie gestart

FutureAmerican18

Hallo allemaal,

Inmiddels ben ik 19 geworden en druk aan het bedenken wat ik nou wil doen in Amerika, denk wel dat ik ongeveer weet wat ik ga doen daar maar goed je moet goed nadenken. Ik ga eerst nog ff mijn MBO afmaken het laatste jaar zit ik al in dus dat scheeld en dan op naar het HBO waarin ik vooral veel engels wil leren zodat ik in elk geval de taal goed onder de knie krijg. Mijn plan is om over 7 jaar definitief te vertrekken naar the USA. Graag zou ik in contact willen komen met mensen die ook ongeveer in hetzelfde tijdsbestek willen vertrekken, het liefst wil ik met leeftijdsgenoten in contact komen die hetzelfde plan hebben.

Stuur je reacties maar op dit bericht. Alvast bedankt.

Groeten,

Marcel
#1 - 25-09-2003, 21:10 uur

Johan

Hallo Marcel, leuk dat je zo'n plannen hebt om naar de US te vertrekken en ik wil geen roet in het eten gooien maar besef je dat het erg moeilijk is om jezelf in de US te vestigen. Dat kan niet zomaar of je moet een greencard via de lottery winnen. Dus mijn vraag aan je is of je op de hoogte bent van het feit dat dit erg moeilijk is en zoja wat heb je gedaan om dat proces te vereenvoudigen?

Johan
#2 - 26-10-2003, 13:33 uur

DickUSA

Marcel,

There are numerous ways to get a US visa, but unless you have a family member here or are planning to study full time, it can be complicated.  

Like Johan says, the *best* thing for you to do is apply for the US Diversity Visa Lottery. It is free to enter, and it is easy. Last year 94 Dutch citizens won this lottery.

The US Government's Diversity Visa Lottery (also known as the 'Green Card' Lottery) is now underway -- you can apply *only* between 1 November t/m 30 December this year. Starting this year, you can apply only online and you must upload a suitable passport photo accrding to strict USCIS format requirements.

Good luck,
Dick
#3 - 14-11-2003, 22:33 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15