Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

One World Trade Center New York

Discussie gestart

Ryndanangnysen

Lieden die in complot theorieën wensen te geloven mogen hier evenveel platform hebben dan ieder ander. Zolang het onderwerp Amerika is (in vrijwel elke vorm) staat het dergelijke posters vrij dit te uiten.

Ik accepteer echter geen persoonlijke aanvallen van welke partij dan ook. Voor- of tegenstanders maakt in dat geval niet uit. Blijf bij het onderwerp of als je niet wil doe dan niet mee met een discussie waar je jezelf niet in kunt vinden.
Ik kan me indenken dat je "(politiek) correct" wilt overkomen, maar ik kan me niet voorstellen dat je dit individu ook maar een seconde serieus neemt...

En ja hoor, huppa, weer een Ad Hominem! Maar waarom? Ik doe dat toch ook niet?

Of er moet je iets behoorlijk dwars zitten.
#31 - 26-02-2015, 23:27 uur

Skydriver

Sta mij toe even te herhalen wat ik in een vorige post meldde:

Noot administrator: nee dat sta ik dus niet toe, op de man spelen is niet acceptabel. De poster is geen regels aan het overtreden. Ik heb derhalve je bericht aangepast en de ongewenste content eruit gehaald. Mocht in een later stadium blijken dat leden de regels wel overtreden zullen we daar zeker tegen optreden.
#32 - 26-02-2015, 23:38 uur
« Laatst bewerkt op: 27-02-2015, 07:41 uur door Johan »
The USA....What else?

Frank51

Waar denk je dat die ideeen dat 9/11 een complot was vandaan komen? Juist, uit de VS.
Er is zelfs wel meer dan 1 Amerikaan die in complotideeen gelooft. Maar op de meer dan 330 miljoen Amerikanen is dat toch wel een heel klein groepje.

Moet je daarvoor een Amerikaan zijn, om te geloven dat 9/11 een complot was?
Een Europeaan kan dat perfect ook, als hij de feiten bekijkt.
95% van de Europeanen weten niet eens dat er 3 WTC torens ingestort zijn
Wat zijn we toch goed ingelicht he
#33 - 26-02-2015, 23:56 uur

Frank51

Vooraleer er hier mensen het woord 'trol' in hun mond nemen raad ik aan om toch even wat feiten te hernemen wat betreft 9/11
Ten eerste wil ik duidelijk maken dat Amerika (en Israël) niet alleen het machtigste, maar wellicht ook de meest intelligente overheidssysteem van de wereld heeft.
Maar dan ook het sluwste. Ze wassen hun handen altijd in onschuld. Simpelweg door een vijand te creëren die er misschien niet eens echt is.

Je moet jezelf eens vragen stellen bij enkele zaken:
1) Maanden op voorhand had Amerika waarschuwingen gekregen over een eventuele terroristische aanval
2) Op 9/11 waren alle gevechtsvliegtuigen op training, ver weg van New York. Geen enkele F15 te bespeuren in een straal van 300km, mss wel meer.
3) Nadat de 2 Boeings in de Twin towers vlogen, konden ze het 3de vliegtuig mooi volgen op radar. Het crashte toch in het meest beveiligde gebouw ter wereld, het Pentagon.
Staat er geen raketafweer op het dak? Geen enkel militair vliegtuig dat kon onderscheppen?
4) Een land met het hoogste defensiebudget ter wereld kan geen 4 gekaapte vliegtuigen onderscheppen? Wie gelooft dat? In normale omstandigheden wordt een gekaapt vliegtuig binnen het kwartier vergezeld van een F15.
#34 - 27-02-2015, 00:16 uur

Pieter79

1) Maanden op voorhand had Amerika waarschuwingen gekregen over een eventuele terroristische aanval
Ja, dat komt vaker voor, waarschuwingen over een eventuele aanval. Jammer genoeg zijn ze niet allemaal te verijdelen. Welke relatie met 9/11 wil je hiermee aangeven?

2) Op 9/11 waren alle gevechtsvliegtuigen op training, ver weg van New York. Geen enkele F15 te bespeuren in een straal van 300km, mss wel meer.
Er waren trainingen, maar zoals altijd ook onderscheppingsjagers dichterbij op standby (Virginia / Massachusetts). Verder waren transponders in de gekaapte vliegtuigen uitgezet, wat het eea bemoeilijkte. De 9/11 aanval was a first in vele opzichten, dus niet vreemd dat er fouten gemaakt zijn. Deze feiten maken het daarom niet zomaar een vooropgezet plan, het zijn losstaande feiten.

3) Nadat de 2 Boeings in de Twin towers vlogen, konden ze het 3de vliegtuig mooi volgen op radar. Het crashte toch in het meest beveiligde gebouw ter wereld, het Pentagon.
Staat er geen raketafweer op het dak? Geen enkel militair vliegtuig dat kon onderscheppen?
Zelfde laken een pak, zie 2.

4) Een land met het hoogste defensiebudget ter wereld kan geen 4 gekaapte vliegtuigen onderscheppen? Wie gelooft dat? In normale omstandigheden wordt een gekaapt vliegtuig binnen het kwartier vergezeld van een F15.
Tegenwoordig zeker. Maar dat dat die dag niet het geval was maakt het nog geen complot. Vooral ook omdat het tot dan toe nog niet voorgekomen was dat gekaapte vliegtuigen moedwillig gebouwen in gevlogen werden.
#35 - 27-02-2015, 01:08 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Johan

Lieden die in complot theorieën wensen te geloven mogen hier evenveel platform hebben dan ieder ander. Zolang het onderwerp Amerika is (in vrijwel elke vorm) staat het dergelijke posters vrij dit te uiten.

Ik accepteer echter geen persoonlijke aanvallen van welke partij dan ook. Voor- of tegenstanders maakt in dat geval niet uit. Blijf bij het onderwerp of als je niet wil doe dan niet mee met een discussie waar je jezelf niet in kunt vinden.
Ik kan me indenken dat je "(politiek) correct" wilt overkomen, maar ik kan me niet voorstellen dat je dit individu ook maar een seconde serieus neemt...

Als je het dan toch zo direct vraagt dan wil ik daar wel even op reageren. Het gaat er wat mij betreft niet over of ik deze poster al dan niet serieus neem. Het gaat niet om mijn mening, of zo je wilt de jouwe. Het gaat hier om iemand die een mening heeft over hoe bepaalde historische feiten in elkaar zitten in relatie tot de VS. Zolang er geen forumregels worden overtreden kan en wil ik niet iemand de mond snoeren omdat de meerderheid het daar niet mee eens is of omdat een grote groep het nogal gevoelig acht. Aan de andere kant kan en wil ik ook niets doen aan het feit dat jij een heel andere mening hebt dan deze poster. Aan de andere kant als iemand klakkeloos zijn mening blijft verkondigen en daarmee in herhaling blijft gaan, is het doel van de berichten verloren en ook dan treden we op. Dus ook trollen krijgen hier geen spreekbuis.

Een echte discussie (zoals die op fora horen te zijn) hoort men te voeren op basis van argumenten, tegenargumenten, feiten, cijfers, historische data, etc. Niet op basis van hoe vreemd iemand anders het onderwerp vindt, of zo je wilt hoe oneens iemand er mee is. De opmerking niet op de man te spelen heeft dan ook niet specifiek betrekking op 1 lid. Die opmerking moet algemeen gezien worden en wordt geforceerd voor iedere poster, los van mijn mening.

Mij overigens politiek correct noemen is een nieuwe voor me. Het is meestal andersom ;-) Ik forceer echter wel de fora regels, maar das iets anders.
#36 - 27-02-2015, 08:03 uur

Ryndanangnysen

Mensen die echt er van overtuigd zijn dat het geen inside job was, raad ik aan dit te kijken.
De meeste mensen de overtuiging hebben dat het geen inside job is, hebben een en ander vaak totaal niiet onderzocht:

"September 11 - The New Pearl Harbor" - Full version (1/3)

Let nu op, want veel mensen hier zullen, zo vermoed ik, dit in een knee jerk reflex afwijzen zonder het gezien te hebben.

Want na het kijken van dit is het niet meer mogelijk vol te houden dat het geen inside job was.

Maar het botst gewoon met de geloofsystemen van vele mensen hier (cognitieve dissonantie)
#37 - 27-02-2015, 08:20 uur
« Laatst bewerkt op: 27-02-2015, 08:22 uur door Ryndanangnysen »

Dirc

Ik ken de films niet moet ik toegeven, maar wordt hier gesproken over 100% bewijsbare feiten of over waarschijnlijkheden en/of mogelijkheden?
Omdat je cognitieve dissonantie aanhaalt, neem ik aan dat het feiten zijn? Anders hebben we het puur over meningsverschil.
#38 - 27-02-2015, 10:05 uur

Ryndanangnysen

Ik ken de films niet moet ik toegeven, maar wordt hier gesproken over 100% bewijsbare feiten of over waarschijnlijkheden en/of mogelijkheden?
Omdat je cognitieve dissonantie aanhaalt, neem ik aan dat het feiten zijn? Anders hebben we het puur over meningsverschil.

ga gewoon eens de film bekijken:

Citaat
There have been several really good films and videos about 9/11. But the new film by award-winning film-maker Massimo Mazzucco is in a class by itself.

For those of us who have been working on 9/11 for a long time, this is the film we have been waiting for.

Whereas there are excellent films treating the falsity of particular parts of the official account, such as the Twin Towers or WTC 7, Mazzucco has given us a comprehensive documentary treatment of 9/11, dealing with virtually all of the issues.

There have, of course, been films that treated the fictional official story as true. And there are films that use fictional stories to portray people's struggles after starting to suspect the official story to be false.

But there is no fiction in Mazzucco's film - except in the sense that it clearly and relentlessly exposes every part of the official account as fictional.

Because of his intent at completeness, Mazzucco has given us a 5-hour film. It is so fascinating and fast-paced that many will want to watch it in one sitting. But this is not necessary, as the film, which fills 3 DVDs, consists of 7 parts, each of which is divided into many short chapters.

These 7 parts treat Air Defence, The Hijackers, The Airplanes, The Pentagon, Flight 93, The Twin Towers, and Building 7. In each part, after presenting facts that contradict the official story, Mazzucco deals with the claims of the debunkers (meaning those who try to debunk the evidence provided by the 9/11 research community).

The Introduction, reflecting the film's title, deals with 12 uncanny parallels between Pearl Harbor and September 11.Read more ›

http://www.amazon.com/September-11-The-Pearl-Harbor/dp/B00F12IRSO

#39 - 27-02-2015, 10:21 uur

Frank51

Is inderdaad één van de beter, zo niet de beste documentaire die er te vinden is
Beter dan een film
#40 - 27-02-2015, 10:48 uur

B-man

Ik ken de films wel en er zijn er honderden als het gaat om complottheorieën. Het gaat in 99% van de gevallen om waarschijnlijkheden inderdaad. Uiteraard wordt alles netjes vergezeld van "bewijs" dat mooi in het plaatje van een complottheorie past.

Vergelijk het een beetje met propaganda, je kunt alles en iedereen zwart maken door iets met een bepaalde insteek te vertellen en feiten te verdraaien of te maken. Zo kun je dus je eigen waarheid creëren en mensen in jouw waarheid laten geloven. De mens zit wat dat betreft "simpel" in elkaar. We houden niet van losse eindjes of onbeantwoorde vragen en we willen daarnaast ons beeld van vriend en vijand zo zwart wit mogelijk hebben. Als we iets niet snappen/begrijpen dan willen we iets tastbaars waardoor we het een plekje kunnen geven. Het geloof is daar een mooi voorbeeld van. Als er een ramp gebeurt dan is dat het plan van God en dat moeten we accepteren. Het overlijden van een kind heeft een bedoeling waar we later voor beloont zullen worden. Na de dood komen we in de hemel of reïncarneren we, wat heeft het leven anders voor zin?! We hebben voor alles een invulling nodig die ons het beste ligt en waar we ons aan vast kunnen houden. Sommige mensen zijn van nature paranoïde of achterdochtig (soms bijna letterlijk op het schizofrene af) en anderen houden van de spanning, mysterie en sensatie van complottheorieën. In beide gevallen geeft zo'n theorie voor die mensen een bepaald houvast voor hun geloof/achterdocht. Een antwoord op hun "vraag", of een bevestiging van hun overtuiging zo je wilt. Wil je geloven dat Amerika slecht is dan laat je je helemaal meeslepen door zo'n film en omdat je niet anders wilt denken, i.e. geen tegenargumenten wenst aan te brengen, dan lijkt het allemaal geloofwaardig. In jouw ogen is de VS de vijand dus de film MOET wel waar zijn. De wens is de vader van de gedachten.

Het tegenovergestelde is ook waar. Een mooi voorbeeld was de theorie van Bush en company dat er WMD in Irak waren en iedereen herinnert zich nog wel de speech van Powell bij de VN. Ontzettend geloofwaardig, zeker voor Westerlingen want wij zagen Saddam sowieso als boeman, maar achteraf gezien waarschijnlijk onjuist. Ook hier wilden we geloven wat wij als waarheid zien of in ieder geval wilde geloven. Het makkelijke plaatje, zwart-wit, goed-slecht. Je laat je dan makkelijker overtuigen. Heb je een hekel aan de VS en het Westen dan was het bij voorbaat al klinkklare onzin.

Kan je alles afdoen als onzin omdat het je niet zint? Nee, natuurlijk niet. Het is goed om advocaat van de duivel te spelen en iets op alle mogelijke manieren te bekijken. Pas als je alle info hebt, de argumenten en tegenargumenten, dan kan je voor jezelf een geïnformeerde beslissing nemen. Met een film die het verhaal van 1 kant belicht werkt dat dus niet. Ik ken beide kanten van 9/11 en ik ben er van overtuigd dat er van de complottheorie niets klopt! Al is het maar vanwege de omvang. Hier moeten zoveel mensen aan meegewerkt hebben en die waren allemaal "akkoord" met het feit om het WTC en het Pentagon aan te vallen en duizenden burgers te doden? En de speech van Powell bij de VN was voldoende voor de oorlog in Irak. Een simpele speech!!! Waarom dan je eigen land verminken om hetzelfde resultaat te willen behalen? Complete onzin dus.

Neem Occam's Razor; de meest logische verklaring is vaak de juiste. Als ik hoefgekletter door de straten hoor dan denk ik niet aan zebra's maar aan paarden. De meest logische verklaring dus!

Wil je een keer een echt leuke film zien over een "complottheorie"? Kijk eens Dark Side Of The Moon. Over hoe de oorlog in Vietnam was begonnen om het in scene zetten van de maandlanding te verdoezelen. Met "getuigenissen" van de astronauten zelf, Kissinger, Clinton, Cheney, etc. Het zit zo goed in elkaar met zulk "overtuigend bewijs en bronnen" dat je het haast gaat geloven, totdat je achteraf dus ziet dat alles maar een grap was.
#41 - 27-02-2015, 11:04 uur
« Laatst bewerkt op: 27-02-2015, 11:09 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Wop

Als we allemaal aan onze eigen kant van de boot gaan zitten, blijven we gewoon drijven  :afro:

Terug naar het oorspronkelijke topic:

Heeft iemand al ergens gespot wanneer het observationdeck van het WTC1 open gaat voor publiek?  Ik zit volgend weekend in New York, maar denk niet dat ik al tot de bezoekers ga horen...
#42 - 27-02-2015, 11:21 uur

B-man

Moet je daarvoor een Amerikaan zijn, om te geloven dat 9/11 een complot was?
Een Europeaan kan dat perfect ook, als hij de feiten bekijkt.
95% van de Europeanen weten niet eens dat er 3 WTC torens ingestort zijn
Wat zijn we toch goed ingelicht he

Ik wist het wel degelijk want ik heb hem live zien instorten maar dat terzijde. Ten eerste, hoe weet je dat de meeste Europeanen dat niet weten? Ben je met een rugzakje en een blocnote door Europa gereisd om een poll uit te voeren?

Ten tweede, wat heeft het wel of niet weten van de instorting van de 3e toren (7 WTC) te maken met het geloven in de complottheorie? 
#43 - 27-02-2015, 11:23 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

B-man

Heeft iemand al ergens gespot wanneer het observationdeck van het WTC1 open gaat voor publiek?  Ik zit volgend weekend in New York, maar denk niet dat ik al tot de bezoekers ga horen...

Denk dat je net te vroeg bent inderdaad
#44 - 27-02-2015, 11:24 uur

B-man

Denk dat je net te vroeg bent inderdaad

Opent in de lente (datum nog te bepalen) en kaartje kost $32
#45 - 27-02-2015, 11:28 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15