Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

One World Trade Center New York

Discussie gestart

Wop

Heeft iemand al ergens gespot wanneer het observationdeck van het WTC1 open gaat voor publiek?  Ik zit volgend weekend in New York, maar denk niet dat ik al tot de bezoekers ga horen...

Denk dat je net te vroeg bent inderdaad

Opent in de lente (datum nog te bepalen) en kaartje kost $32

Dan moet ik maar gewoon voor de deur blijven wachten  ;D 
#46 - 27-02-2015, 11:32 uur

B-man

Heeft iemand al ergens gespot wanneer het observationdeck van het WTC1 open gaat voor publiek?  Ik zit volgend weekend in New York, maar denk niet dat ik al tot de bezoekers ga horen...

Denk dat je net te vroeg bent inderdaad

Opent in de lente (datum nog te bepalen) en kaartje kost $32

Dan moet ik maar gewoon voor de deur blijven wachten  ;D

Dat is vast ook al een ervaring op zich!  :afro:
#47 - 27-02-2015, 11:37 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Ryndanangnysen

Ik ken de films niet moet ik toegeven, maar wordt hier gesproken over 100% bewijsbare feiten of over waarschijnlijkheden en/of mogelijkheden?
Omdat je cognitieve dissonantie aanhaalt, neem ik aan dat het feiten zijn? Anders hebben we het puur over meningsverschil.

Ik ken de films wel en er zijn er honderden als het gaat om complottheorieën. Het gaat in 99% van de gevallen om waarschijnlijkheden inderdaad. Uiteraard wordt alles netjes vergezeld van "bewijs" dat mooi in het plaatje van een complottheorie past.

Vergelijk het een beetje met propaganda, je kunt alles en iedereen zwart maken door iets met een bepaalde insteek te vertellen en feiten te verdraaien of te maken. Zo kun je dus je eigen waarheid creëren en mensen in jouw waarheid laten geloven. De mens zit wat dat betreft "simpel" in elkaar. We houden niet van losse eindjes of onbeantwoorde vragen en we willen daarnaast ons beeld van vriend en vijand zo zwart wit mogelijk hebben. Als we iets niet snappen/begrijpen dan willen we iets tastbaars waardoor we het een plekje kunnen geven. Het geloof is daar een mooi voorbeeld van. Als er een ramp gebeurt dan is dat het plan van God en dat moeten we accepteren. Het overlijden van een kind heeft een bedoeling waar we later voor beloont zullen worden. Na de dood komen we in de hemel of reďncarneren we, wat heeft het leven anders voor zin?! We hebben voor alles een invulling nodig die ons het beste ligt en waar we ons aan vast kunnen houden. Sommige mensen zijn van nature paranoďde of achterdochtig (soms bijna letterlijk op het schizofrene af) en anderen houden van de spanning, mysterie en sensatie van complottheorieën. In beide gevallen geeft zo'n theorie voor die mensen een bepaald houvast voor hun geloof/achterdocht. Een antwoord op hun "vraag", of een bevestiging van hun overtuiging zo je wilt. Wil je geloven dat Amerika slecht is dan laat je je helemaal meeslepen door zo'n film en omdat je niet anders wilt denken, i.e. geen tegenargumenten wenst aan te brengen, dan lijkt het allemaal geloofwaardig. In jouw ogen is de VS de vijand dus de film MOET wel waar zijn. De wens is de vader van de gedachten.

Het tegenovergestelde is ook waar. Een mooi voorbeeld was de theorie van Bush en company dat er WMD in Irak waren en iedereen herinnert zich nog wel de speech van Powell bij de VN. Ontzettend geloofwaardig, zeker voor Westerlingen want wij zagen Saddam sowieso als boeman, maar achteraf gezien waarschijnlijk onjuist. Ook hier wilden we geloven wat wij als waarheid zien of in ieder geval wilde geloven. Het makkelijke plaatje, zwart-wit, goed-slecht. Je laat je dan makkelijker overtuigen. Heb je een hekel aan de VS en het Westen dan was het bij voorbaat al klinkklare onzin.

Kan je alles afdoen als onzin omdat het je niet zint? Nee, natuurlijk niet. Het is goed om advocaat van de duivel te spelen en iets op alle mogelijke manieren te bekijken. Pas als je alle info hebt, de argumenten en tegenargumenten, dan kan je voor jezelf een geďnformeerde beslissing nemen. Met een film die het verhaal van 1 kant belicht werkt dat dus niet. Ik ken beide kanten van 9/11 en ik ben er van overtuigd dat er van de complottheorie niets klopt! Al is het maar vanwege de omvang. Hier moeten zoveel mensen aan meegewerkt hebben en die waren allemaal "akkoord" met het feit om het WTC en het Pentagon aan te vallen en duizenden burgers te doden? En de speech van Powell bij de VN was voldoende voor de oorlog in Irak. Een simpele speech!!! Waarom dan je eigen land verminken om hetzelfde resultaat te willen behalen? Complete onzin dus.

Neem Occam's Razor; de meest logische verklaring is vaak de juiste. Als ik hoefgekletter door de straten hoor dan denk ik niet aan zebra's maar aan paarden. De meest logische verklaring dus!

Wil je een keer een echt leuke film zien over een "complottheorie"? Kijk eens Dark Side Of The Moon. Over hoe de oorlog in Vietnam was begonnen om het in scene zetten van de maandlanding te verdoezelen. Met "getuigenissen" van de astronauten zelf, Kissinger, Clinton, Cheney, etc. Het zit zo goed in elkaar met zulk "overtuigend bewijs en bronnen" dat je het haast gaat geloven, totdat je achteraf dus ziet dat alles maar een grap was.

Erg erg veel woorden om te verbloemen dat je er niks van gezien hebt dus!
Of zo bij zo iets onderzocht hebt.

Waarom ga je niet eens rustig die film kijken?

Tenzij je nog erg afhankelijk bant van je huidig wereldbeeld.
#48 - 27-02-2015, 13:25 uur

Ryndanangnysen

Citaat

Ten tweede, wat heeft het wel of niet weten van de instorting van de 3e toren (7 WTC) te maken met het geloven in de complottheorie?

???? Ten eerste zijn er geen vliegtuigen ingevlogen in gebouw 7.

btw ken je dat stukje van  de bbc waarbij een vrouw vrolijk loopt te vertellen dat gebouw 7 ook is ingestort, terwijl die achter haar, live, nog steeds fier rechtopstaat?

Vreemd he? Tenzij je besft dat het allemaal gescript is van a tot z
#49 - 27-02-2015, 13:37 uur
« Laatst bewerkt op: 27-02-2015, 13:46 uur door Ryndanangnysen »

usa4all

GRAAG weer on Topic in dit onderwerp... 

(het nieuwe WTC1)
#50 - 27-02-2015, 13:48 uur
USA4ALL brengt Amerika dichterbij Nederland!

Word lid van USA4ALL op Facebook!

Ryndanangnysen

oh okido, dan maak ik even een nieywe tpoc aan dan kunnen ze zich hier op dat soort zaken blijven concentrerem
#51 - 27-02-2015, 13:50 uur

Johan

Erg erg veel woorden om te verbloemen dat je er niks van gezien hebt dus!
Of zo bij zo iets onderzocht hebt.

Waarom ga je niet eens rustig die film kijken?

Tenzij je nog erg afhankelijk bant van je huidig wereldbeeld.
[/quote]

Je doet precies wat we aan alle forumleden vragen niet te doen ;-) B-man reageert met argumenten waarom en hoe mensen met theorieën omgaan. Wellicht kan dat antwoord jou niet bevallen maar gelieve dan toch alleen inhoudelijk te reageren. Ik ga vandaag wel even op jou nieuwe posting reageren over 9/11. Tegen iemand die erg veel woorden gebruikt om uit te leggen wat zijn/haar mening is over dit onderwerp in het algemeen, kun je beter dank je wel zeggen voor het levendig houden van deze discussie, die we inderdaad in een ander topic moeten doen ;-) EN om de discussie levendig te houden (en wellicht leuk) kun je op dergelijke berichten weer met concrete tegenargumenten reageren.
#52 - 27-02-2015, 14:16 uur

B-man

Er staan trouwens wel mooie filmpjes online van hoe het er allemaal uitziet. Zeker de moeite om te gaan bezoeken als ik weer in NYC ben. Ik hoop komende zomer weer.
#53 - 27-02-2015, 16:09 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Wop

Er staan trouwens wel mooie filmpjes online van hoe het er allemaal uitziet. Zeker de moeite om te gaan bezoeken als ik weer in NYC ben. Ik hoop komende zomer weer.

Ik zal volgende week een paar foto's maken... Van de buitenkant dan, ws niet vanaf het dak....
#54 - 27-02-2015, 16:15 uur

B-man

Ik zal volgende week een paar foto's maken... Van de buitenkant dan, ws niet vanaf het dak....

:afro:
#55 - 27-02-2015, 16:25 uur

Skydriver

oh okido, dan maak ik even een nieywe tpoc aan dan kunnen ze zich hier op dat soort zaken blijven concentrerem
Je hoeft- wat mij betreft- géén moeite te doen, ik ga topics die jij opent niet lezen, en er derhalve ook niet op reageren!
On topic dan; is er een observatie dek (in de open lucht bedoel ik) op het WTC? volgens mij niet. Wij zijn er deze zomer, en we gaan WTC-one zéker bezoeken, en ook in natuurlijk, koste wat het kost!
#56 - 27-02-2015, 18:32 uur
« Laatst bewerkt op: 27-02-2015, 18:35 uur door Skydriver »
The USA....What else?

B-man

Je hoeft- wat mij betreft- géén moeite te doen, ik ga topics die jij opent niet lezen, en er derhalve ook niet op reageren!
On topic dan; is er een observatie dek (in de open lucht bedoel ik) op het WTC? volgens mij niet. Wij zijn er deze zomer, en we gaan WTC-one zéker bezoeken, en ook in natuurlijk, koste wat het kost!

Ik dacht ook dat het dek alleen maar binnen was. Soort 360 vissenkom
#57 - 27-02-2015, 20:13 uur
« Laatst bewerkt op: 27-02-2015, 20:16 uur door B-man »

Ryndanangnysen

lol, dus ik moet maar geen topic lezen maken omdat jij hem niet gaat lezen!!!??
De houding alleen al! Maar ik vind er ook een hele agressieve toon in zitten, klopt dat?
Ik zet hier mijn gedachten neer, net als jij, en ik val toch ook niet over wat jij inhoudelijk zegt?

Volgens mij zeg ik dingen die je niet bevallen. Wel, so what?! Zal je mee moeten leven.
Dat heet vrijheid. Heb geen behoefte aan een soort gedachtenpolitie.

#58 - 28-02-2015, 07:45 uur
« Laatst bewerkt op: 28-02-2015, 07:53 uur door Ryndanangnysen »

Ryndanangnysen

Citaat van: Johan link=topic=13732.msg1
Je doet precies wat we aan alle forumleden vragen niet te doen ;-) B-man reageert met argumenten waarom en hoe mensen met theorieën omgaan. Wellicht kan dat antwoord jou niet bevallen maar gelieve dan toch alleen inhoudelijk te reageren. Ik ga vandaag wel even op jou nieuwe posting reageren over 9/11. Tegen iemand die erg veel woorden gebruikt om uit te leggen wat zijn/haar mening is over dit onderwerp in het algemeen, kun je beter dank je wel zeggen voor het levendig houden van deze discussie, die we inderdaad in een ander topic moeten doen ;-) EN om de discussie levendig te houden (en wellicht leuk) kun je op dergelijke berichten weer met concrete tegenargumenten reageren.

Antwoord niet bevallen?
Daar is bij mij nooit sprake van. Los van persoonlijke aanvallen.
Ik ben gewend dat mensen er niet tegen kunnen.Het is een boodschap die ze liever niet willen horen.
Dat begrijp ik best.

Maar ogen sluiten is echt geen optie meer.

Dankzij de Amerikaanse regering gaat de USA langzaam maar zeker veranderen, o.m dankzij de inside job 9.11, in een politiestaat die zijn weerga niet zal kennen. Het duitsland van Hitler zal erbij verbleken!

Verder meen ik dat het kijken van een film zeer veel kan verduidelijken om de simpele reden dat er goed wat punten met elkaar verbonden worden en dat lukt in 1 of 2 postjes schrijven nu eenmaal niet. Het 'web' wat er mee te maken heeft is gigantisch, maar dat kan men pas beseffen na onderzoek.

Mensen worden op gigantische schaal voorgelogen door de Amerikaanse regering.
Als die lui weg zijn kan de boel weer opbloeien.

#59 - 28-02-2015, 08:06 uur
« Laatst bewerkt op: 28-02-2015, 08:13 uur door Ryndanangnysen »

Pieter79

Citaat van: Johan link=topic=13732.msg1

Antwoord niet bevallen?
Daar is bij mij nooit sprake van. Los van persoonlijke aanvallen.
Ik ben gewend dat mensen er niet tegen kunnen.Het is een boodschap die ze liever niet willen horen.
Dat begrijp ik best.

Maar ogen sluiten is echt geen optie meer.

Dankzij de Amerikaanse regering gaat de USA langzaam maar zeker veranderen, o.m dankzij de inside job 9.11, in een politiestaat die zijn weerga niet zal kennen. Het duitsland van Hitler zal erbij verbleken!

Verder meen ik dat het kijken van een film zeer veel kan verduidelijken om de simpele reden dat er goed wat punten met elkaar verbonden worden en dat lukt in 1 of 2 postjes schrijven nu eenmaal niet. Het 'web' wat er mee te maken heeft is gigantisch, maar dat kan men pas beseffen na onderzoek.

Mensen worden op gigantische schaal voorgelogen door de Amerikaanse regering.
Als die lui weg zijn kan de boel weer opbloeien.

Al je theorieen zijn gebaseerd op loshangende feiten. Een typisch geval van (in)formal fallacy. Waarom ga je niet iets nuttigs met je leven doen in plaats van iedereen lastig vallen met al die garbage van het internet? Als iemand daar behoefte aan heeft dan kan iedereen dit zelf opzoeken, of lid worden van een complot verbond forum. Om je een start te geven, verdiep je eens in de voorbeelden die je hier kunt vinden http://en.wikipedia.org/wiki/Formal_fallacy en spit deze lijst eens door http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_fallacies

Waar jij anderen van beschuldigt doe je zelf ook, om maar niet te spreken jouw aggressieve reactie als iemand iets anders zegt dan wat jij denkt dat de waarheid is. Je komt erg paranoia over op mij. Sommige mensen kunnen volgens mij de grote hoeveelheid informatie van het internet niet bevatten, en al helemaal niet meer onderscheid maken tussen fact en fictie.

Hoe oud ben je en welke opleiding doe je of heb je afgemaakt? En in referentie tot je post over "desert rats"; waarom wordt er volop buiten de steden gebouwd en worden er helemaal geen mensen opgesloten in mega cities of van het platte land verdreven? Je hebt daar nooit antwoord op gegeven, en er alleen maar omheen gedraaid.
#60 - 28-02-2015, 16:13 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15