Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Ongevraagde currency conversion naar EUR met credit card

Discussie gestart

Bakvet

Op een van m'n creditcard-betalingen zag ik dat men heel handig niet alleen het bedrag in Dollars maar ook de tegenwaarde in Euro's vermeld had. Pas later las ik wat er nog meer allemaal op die kassabon gedrukt stond:

I have been offered the choice to refuse this currency conversion, and my decision to accept currency conversion on this transaction is final. (NIET dus, er is mij helemaal niets gevraagd.)  I accept the conversion rate, (inclusive of a Conversion Fee of 3.25%), final amount, and that the final settled transacton currency is EUR.

I understand that MASTERCARD has a currency conversion process and that I have chosen not to use the MASTERCARD currency conversion process., and I will have no recourse against card issuer with respect to any matter related to the currency conversion or disclosure thereof.

THANK YOU.

Nieuwe stupid tricks dus van de geldwolven. Punt 1 is mij helemaal niets gevraagd. Punt 2, als ik via MASTERCARD de conversie laat verrichten dan kost dat helemaal niets. Transacties via Mastercard worden tegen 0% omgerekend. Ik betaal volgens mij alleen maar 1% omdat de uitgever van mijn Mastercard dat aan mij berekent als vergoeding voor zijn kosten. De overige kosten gaan naar de winkelier. Waarvoor zou ik er dan vrijwillig voor kiezen om 3.25% te gaan betalen?

Dit is me gelukkig maar een keer overkomen. Maar anderen: wees gewaarschuwd. Als je op de transactiebon een totaalbedrag in EUR ziet staan, met bovenstaande tekst, zonder dat je iets gevraagd is, weiger dan te tekenen. Want vanaf dat moment zit je eraan vast.
#1 - 14-01-2008, 07:05 uur

Yessica

Kun je dat niet alsnog laten aanpassen?
In Nederland is Interpay erg meegaand als het om dit soort klachten gaat!
#2 - 14-01-2008, 10:45 uur



Bakvet

De tekst staat op het bonnetje waarop mijn handtekening heb gezet, er staat dat ik de conversie niet zal aanvechten. Daarnaast gaat het - even snel uitgerekend - om een bedrag van twee keer twee euro, het is me twee nachten achter elkaar overkomen. De reden waarom ik het zeker niet ga aanvechten is omdat het in een geweldige bed and breakfast middenin de woestijn was, waar ik altijd al een keer had willen slapen. Ik wil die herinnering niet bederven.

Wilde alleen andere reizigers waarschuwen voor deze maffiatruuk die een of andere zieke geest in een betaal-instelling bedacht heeft. De kans is namelijk groot dat zij zelf wel de transactie via Mastercard verrekenen want die rekent hen maar 0,1% commissie of zo. Het bedrag dat in EUR op de bon staat is -denk ik - alleen maar cosmetisch.

Heet Interpay tegenwoordig niet anders? (Equens?)
#3 - 14-01-2008, 17:34 uur

ceetje

Heb deze  vraag  eens gehad bij Dillard's: of ik het bedrag in euro wilde betalen. Mijn gedachte was -gelukkig-: Nee, natuurlijk niet. Ben blij dat je hebt gewaarschuwd!
#4 - 17-01-2008, 20:04 uur

Freddytex

Indien je tax free aankopen doet op de luchthaven(Los Angeles) gebeurd juist hetzelfde. Zij presenteren de prijs in Euro en wanneer je tekent voor je visa is deze tekst inbegrepen
#5 - 21-01-2008, 21:25 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15