Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

Wat vindt u van een mogelijke oorlog in Irak??

Goed! Irak mag geen massa vernietigingswapens produceren.
10.8%
4 (10.8%)
Alleen als Irak zich niet aan de resoluties houdt!
35.1%
13 (35.1%)
Goed! Voorkomen is beter als genezen (9/11)
29.7%
11 (29.7%)
Nee, het gevaar voor een evt. wereldoorlog is te groot
18.9%
7 (18.9%)
Geen mening
5.4%
2 (5.4%)

Totaal aantal stemmen: 23

Oorlog met Irak

Discussie gestart

Ronald Verhoog

Wat vindt u van een mogelijke militaire actie van Amerika in Irak??
#1 - 05-10-2002, 23:19 uur

Tammy

Citaat
Wat vindt u van een mogelijke militaire actie van Amerika in Irak??

Ik sta daar 100 % achter.
Niet omdat ik van oorlog hou, zeer zeker niet, maar deze man moet gestopt worden Ronald.
Saddam Hoessein is zeer gevaarlijk, gevaarlijker dan de meeste denken.............
Ik sta achter deze actie, de man heeft genoeg waarschuwingen gekregen.
#2 - 23-11-2002, 13:49 uur

Stolzenbach12

Wat vindt u van een mogelijke militaire actie van Amerika in Irak??
:heel erg goed want saddam is een zeer gevaarlijke
mens en ook moet hij weg en opgepakt worden en naar nederland op de trubunaal van de VN
E.P.Stolzenbach
#3 - 25-02-2003, 15:05 uur

Ellen

Wat vindt u van een mogelijke militaire actie van Amerika in Irak??

Ik vind een oorlog met Irak geen goed idee. Saddam Hoessein krijg je er toch niet mee, je weet immers nooit of je hem neerschiet of één van zijn dubbelgangers. Bovendien schijnt hij kanker te hebben (heb ik gehoord) dus dan gaat hij vanzelf een keer dood, binnen een paar jaar als we geluk hebben.

Mijns inziens is de bevolking in Irak er alleen maar het slachtoffer van als Bush een oorlog begint. Ook denk ik dat het Bush niet alleen om Hoessein gaat, maar voor een deel ook om de olie.

Wat zal er dan gebeuren als Bush heel Irak platgebombardeerd heeft en Hoessein dood heeft? De bevolking is getraumatiseerd en er staan misschien wel tien nieuwe Saddams op die zijn ideëen willen laten voortleven. Wat heeft Bush dan veel bereikt.........

Ja, hij kan zeggen: Het is jou nooit gelukt pa, maar mij wel!

#4 - 25-02-2003, 23:06 uur

Johan

Irak aanvallen is natuurlijk niet iets waar we als westerse wereld trots op zouden moeten zijn maar in dit geval is het waarschijnlijk wel noodzakelijk. Bij mij bestaat de indruk dat SH zich amper aan de resoluties van de VN zal houden. Immers het feit dat hij keer op keer met kleine beetjes iets toegeeft aan de inspecteurs en het feit dat hij dit consequent doet als de nood aan de man komt, maakt rechtvaardiging van de woorden van vooral Colin Powell gepast.

SH is een gevaarlijk persoon voor deze wereld, dat heeft hij immers al bewezen door zijn gifgas op eigen volk uit te proberen. Ik geloof onder geen beding dat deze man bereid is tot capitulatie. Misschien wel voor de publieke opninie maar ondergronds zal hij doorgaan.

Het is wel jammer dat er een oorlog voor nodig is die ook het gewone volk zal schaden. Ik zou liever een oplossing zien waarbij SH kan worden verdreven zonder bloedvergieten maar ben bang dat die opties er niet zijn. Uiteindelijk denk ik, ondanks de kans op veel slachtoffers, dat de bevolking, eenmaal onder het juk van SH uit te zijn, er niet slechter van zal worden.

Verhalen dat het om olie gaat en om het werk van zijn pa af te maken kunnen resoluut naar de eeuwige jachtvelden worden gewezen. Wat een onzin, dat kan hij zich niet veroorloven al is het alleen maar t.a.v. zijn eigen burgers. Daarbij dient men te weten dat pa vooralsnog geen voorstander van een nieuwe oorlog zou zijn. Contracten voor olie zijn al vergeven aan Frankrijk, Rusland en een paar andere landen volgens sommige deskundigen!

Wel dien je te weten dat je in Amerika momenteel te maken hebt met rechtse christelijke regering die niet van touwtrekken houdt. De VN zal snel met een aanvaardbare oplossing moeten komen en actie moeten ondernemen. Zoniet dan is daar bijna het bewijs dat de VN overbodig is door politieke besluiteloosheid.
#5 - 26-02-2003, 16:10 uur

Coyote

 :o Wanneer gaan de ogen van de rest van de wereld eens open!

Saddam Hoessein speelt een spelletje met ons allemaal. Amerika heeft dat goed begrepen en zal daar mijns inziens op korte termijn een einde aan maken met of zonder goedkeuring van de VN. Toonde Europa maar meer daadkracht. Al dat geharrewar hier in Europa speelt SH alleen maar in de kaart.

Het is nu tijd om voor eens en altijd met zijn regime af te rekenen!!

Roland
#6 - 01-03-2003, 12:25 uur


Lees mijn reisverslagen op: www.rschotanus.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15