Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Persoonlijk verhaal:

Discussie gestart

HSmit

Ik ben 18 jaar en zo'n beetje alles geweest wat betreft amerika anti-amerika (en hiermee bedoel ik echt anti-amerika en pro-amerika ik weet niet wat ik moet kiezen er zijn te veel dingen die mee wegen de reden waarom ik anti-amerikaan ben geweest is vanwege (hoe kan het ook anders) de irak kwestie vanaf het begin tot +/- 2 maanden na de start. toen de tijd kwam ik ook op site's waarop politie agenten waren te zien die een man die zichzelf van het leven wou beroven dood schoten. (toen dacht ik dus amrikanen zijn agressieve moordennaars (die liever mensen van het leven beroven als ze zelfmoord willen plegen). echter toen de protesten kwamen tegen de oorlog in irak vanuit de V.S dacht ik hé er zijn toch ook nog goede amerikanen. Toen het abu-graib schandaal gebeurde wist ik niet goed wat ik moest denken,aan de ene kant dacht ik ja zie je nou wel weer die amerikanen aan de andere kant dacht ik ja ik heb er wel een beetje begrip voor hun hebben tenslotte hun vrienden en collega's zien doodgaan door de irakezen. en toen de verkiezingen 49% tegen 51% en toen dacht ik ja dat verschil is zo klein (ik weet niet hoeveel kies gerechtigen er in De V.S zijn maar)dat betekent dat toch nog 49% van de amerikanen nog wel slim is. dat percentage zou hoger liggen als het aantal anti-abortus en anti-homo kant (+/- 14 procent van de bush stemmers niet had gestemd)
maar toen nog een site werd gelanceerd http://www.sorryeverybody.com/ wist ik het zeker dat veel amerikanen wel aardige mensen met een hart zijn. en dat wat de media ons laat zien alleen maar negativiteit is.
ik ben nu 80% verliefd op de V.S de laatste 20% moet er komen als ik heen ga (op vakantie).
(sorry voor de vele "toen") ;)
#1 - 13-02-2005, 20:31 uur
« Laatst bewerkt op: 13-02-2005, 20:32 uur door HSmit »

Jez

Zo zie je maar dat je moet oppassen met generaliseren en niet alles moet geloven wat je leest of op tv ziet.
Niet alle Belgen zijn dom, niet alle Nederlanders zuinig, niet alle Islamieten extremist.............
Ook ik vond Amerikanen "rare jongens", tot ik ze leerde kennen. En dat laatste blijkt toch het beste om een eigen mening te vormen!
#2 - 13-02-2005, 21:36 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mississippi

Zo zie je maar dat je moet oppassen met generaliseren en niet alles moet geloven wat je leest of op tv ziet.
Niet alle Belgen zijn dom, niet alle Nederlanders zuinig, niet alle Islamieten extremist.............
Ook ik vond Amerikanen "rare jongens", tot ik ze leerde kennen. En dat laatste blijkt toch het beste om een eigen mening te vormen!

Ik ben het met je eens Jez. Kennelijk een leuk onderwerp voor deze site. Ik heb met verbazing menige discussie hierover zitten lezen. Het gaat dan vaak over stereotypen van Amerikanen en Nederlanders. Ik zal binnenkort eens een thread starten met dit onderwerp.

Even nadenken over een prikkelende inleiding  ::)



note: stereotypering betekent het isoleren van één eigenschap uit een verzameling van eigenschappen en het voorstellen van die eigenschap als representatief voor de hele verzameling
#3 - 13-02-2005, 21:48 uur
« Laatst bewerkt op: 13-02-2005, 21:50 uur door Mr Mississippi »

Jez

Ik ben benieuwd!
#4 - 13-02-2005, 22:29 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

NU OP SBS-6: een reportage over de LAPD, oftwel, zo'n programma waarop velen hun mening over Amerikanen basseren................
#5 - 13-02-2005, 23:16 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

heivalido


Niet alle Belgen zijn dom

Weet je het zeker LOL.

Ik ben het helemaal met je eens Jez, omdat in de media vaak kleine negatieve groepen van een geloof of afkomst de verkeerde aandacht krijgen denken mensen al snel slecht over de gehele groep van dat geloof of die afkomst.
Een simpel voorbeeld is bv de voetbal supporter, een klein percentage zijn raddraaiers maar de media en het volk denken dan vaak gelijk negatief over supporters in het algemeen waardoor ik dus automatisch ook een hooligan zou zijn.
#6 - 13-02-2005, 23:27 uur

Jez


waardoor ik dus automatisch ook een hooligan zou zijn.

Weet je het zeker? Dubbel LOL!!
#7 - 13-02-2005, 23:32 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

visuar

NU OP SBS-6: een reportage over de LAPD, oftwel, zo'n programma waarop velen hun mening over Amerikanen basseren................

Haha, die zat ik gisteren ook te kijken. In elk geval de naam van een buurt geleerd waar ik dus niet heen wil ;)
#8 - 14-02-2005, 17:15 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

stinger

lijkt me een heel leuk idee,Mr.Mississippi.

ik kan jullie heeeel veel vertellen,ik werk al 6 jaar als duikinstructrice op een eiland in de caribbean,waar ik heel veel te maken heb met Amerikanen,en Nederlanders!!!

Ik kan er bijna een boek over schrijven ;D ;D

Stinger
#9 - 14-02-2005, 19:52 uur

PetraVS

Maar ook die Amerikanen en Nederlanders zijn weer niet representatief voor het hele volk.  Zij zijn namelijk enkel degenen, die a. genoeg geld hebben om naar een Caribisch eiland te komen en b. genoeg geld hebben om te gaan duiken.
Als ik iets geleerd heb na in 3 verschillende culturen te hebben gewoond, is het dat je geen enkel volk kan stereotyperen.
#10 - 14-02-2005, 21:02 uur

Jez

Ik denk, dat je wel bepaalde overeenkomsten terug zult vinden tussen landgenoten, omdat die nou eenmaal allemaal in een zelfde cultuur zijn opgegroeid. Die overeenkomsten zullen dan als "typisch-..." bestempeld kunnen worden.
#11 - 14-02-2005, 21:34 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

PetraVS

Ik denk, dat je wel bepaalde overeenkomsten terug zult vinden tussen landgenoten, omdat die nou eenmaal allemaal in een zelfde cultuur zijn opgegroeid. Die overeenkomsten zullen dan als "typisch-..." bestempeld kunnen worden.

Hmm, ik zie enorme cultuurverschillen binnen Nederland alleen al.  Denk bijvoorbeeld aan carnaval.  Voor zuidelijke Nederlanders is dit deel van hun cultuur, anderen snappen daar echt niets van.  
En in een land als de VS of Canada, waar zulke enorme getalen immigranten en eerste generatie inwoners zijn wordt het steeds moeilijker om "typische" karakteristieken te vinden.
Trouwens, volgens mijn Amerikaanse man is dat zeggen van dat is "typisch zus of zo" "typisch" Nederlands ;).  Hij pest me daar altijd mee  :D.
#12 - 14-02-2005, 22:01 uur

Mississippi


Hmm, ik zie enorme cultuurverschillen binnen Nederland alleen al.  Denk bijvoorbeeld aan carnaval.  Voor zuidelijke Nederlanders is dit deel van hun cultuur, anderen snappen daar echt niets van.  
En in een land als de VS of Canada, waar zulke enorme getalen immigranten en eerste generatie inwoners zijn wordt het steeds moeilijker om "typische" karakteristieken te vinden.
Trouwens, volgens mijn Amerikaanse man is dat zeggen van dat is "typisch zus of zo" "typisch" Nederlands ;).  Hij pest me daar altijd mee  :D.

Klopt helemaal, de cultuurverschillen binnen Europa (en misschien zelfs binnen Nederland) zijn groter dan de gemiddelde verschillen tussen NL en de USA !

Dat heb je zo met gemiddelden. Ooit een gemiddelde Nederlander ontmoet?

Ik heb net wat over de cultuurverschillen geschreven bij het topic over de Amerikaanse samenleving/ Verschillen met Nederland: http://amerika.nedforum.nl/index.php?board=20;action=display;threadid=1105
#13 - 14-02-2005, 22:15 uur
« Laatst bewerkt op: 14-02-2005, 22:17 uur door Mr Mississippi »

ejb




Dat heb je zo met gemiddelden. Ooit een gemiddelde Nederlander ontmoet?

Nee, die gemiddelde Nederlander zal je idd niet snel tegen komen, toch wordt er overal naar gestreefd om toch vooral gemiddelde Nederlanders te creeëren, niemand mag met z'n kop boven het maaiveld uitsteken, echt presteren mag niet, doe maar gewoon (whatever that may be), dan doe je al gek genoeg. Toch gek dat het dan nog steeds niet gelukt is die gemiddelde Nederlander te creeëren hahahaha
#14 - 14-02-2005, 22:23 uur
« Laatst bewerkt op: 20-02-2005, 22:13 uur door Mr Mississippi »



Jez

Mijn beeld van de gemiddelde Nederlander is anders deze:
Gezin, 2 kinderen, liefst 1 jongen/1 meisje, 2-verdieners of anders 1,5 verdieners, koop-rijtjeshuis, Opel Astra voor de deur en nog een klein autootje voor de boodschappen en een Jack Russel. Baan van 9-5, vrijdag patat-dag (of, in Brabant, friet-dag), minstens 1 x per jaar met de hele familie naar Center Parcs en in de zomer met het vliegtuig naar Turkije. Jongen op voetbal, meisje op streetdance. Vrijdagavond samen boodschappen doen, op zaterdag de auto wassen en in het weekend naar verjaardagen/op visite/naar opa en oma. Moet je naar een bruiloft, dan doe je een stukje en voor het kado denk je eerst wat zíj de vorige x hebben gegeven.........
Maar vooral: doe maar gewoon en net zoals de rest, want je mag niet opvallen; wat zullen de buren wel niet denken!
#15 - 14-02-2005, 23:22 uur
« Laatst bewerkt op: 14-02-2005, 23:23 uur door Jez »
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15