Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Portable Digital TVs are here

Discussie gestart

Bakvet

Voor het eerst gezien en mee gespeeld: een draagbare portable TV met een 7" scherm. Het was in Las Vegas en je had een verbluffend groot aantal kanalen, minstens twintig. Het ding kostte $130, op Amazon zie je hetzelfde apparaat voor $100.

Een portable TV zou handig kunnen zijn als je veel kampeert. Alleen het probleem is dat digitale TV signalen (zoals ze die sinds juni in de VS gebruiken) volgens mij minder ver reiken dan het vroegere analoge signaal. Op veel afgelegen campings mag je al blij mag zijn als je radio kunt ontvangen, TV "over the air" kan je dan echt vergeten. Daarnaast moet je iets verzinnen om de batterij opgeladen te houden. Dat is met een tent een groter probleem dan met een RV. Het formaat 7 inch is hetzelfde als dat van veel portable DVD spelers, dus vrij fors. De komende tijd zullen er wel kleinere uitvoeringen uitkomen, die heb je in Europa immers ook.

Mijn algemene indruk:
Beeldkwaliteit: boven verwachtging goed.
Geluid via de interne speakers: is altijd beroerd op dat soort apparaten, deze was geen uitzondering.
Close Captioning (ondertitels): werkte op zich, alleen ik weet niet welke afwijking mensen hebben die dit soort apparaten ontwikkelen. Soms zet men namelijk tijdens de uitzending de ondertitels een paar regels hoger, omdat er onderin beeld iets gebeurt wat je moet kunnen zien. Daarna moet de tekst natuurlijk weer omlaag springen. Ik heb thuis twee apparaten waarbij dat niet gebeurt. Gedurende de uitzending verhuizen de ondertitels steeds verder naar de bovenkant van het beeld en blijven daar. Ook dit apparaat had deze eigenschap. Al na vijf minuten stonden de ondertitels middenin het beeld.
Programmagids / sleeptimer e.d.: was aanwezig (niet geprobeerd)
Systeem: ATSC (digitaal) / NTSC (analoog uitzendformaat)

De TVs zijn alleen in Canada en de VS bruikbaar en in theorie vanaf 2021 in Mexico.

#1 - 13-10-2009, 20:11 uur

Hans B

in theorie vanaf 2021 in Mexico.

2 0 2 1    :-\
#2 - 13-10-2009, 20:20 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bakvet

Ja, tenminste als Mexico dan nog bestaat. Voor boondock kamperen met een RV op een Walmart parkeerplaats zijn ze natuurlijk wel een uitkomst. Of zit er normaal al een TV in een huur-camper?

(By the way: ik mis TV helemaal niet, het is meer een theoretisch probleem.)
#3 - 13-10-2009, 20:37 uur

Loek


Alleen het probleem is dat digitale TV signalen (zoals ze die sinds juni in de VS gebruiken) volgens mij minder ver reiken dan het vroegere analoge signaal. Op veel afgelegen campings mag je al blij mag zijn als je radio kunt ontvangen, TV "over the air" kan je dan echt vergeten.


Op mijn rural plekkie hier heb ik alweer een jaar of 2 over-the-air digital TV (ATSC), als aanvulling op de satellite channels.  De lokale kanalen zenden hier al een tijdje digitaal uit, en het analoge signaal is dit jaar helemaal komen te vervallen.   Het beeld kwaliteit is veel beter, natuurlijk omdat de meeste in HD uitzenden (720/1080).  Het bereik is niet minder dan die van de oude analog stations, in theorie zou die zelfs beter moeten zijn volgens de TV stations, want er wordt met een hoger vermogen uitgezonden.  Echter bij een analoog signaal krijg je als je verder weg bent wat minder beeld met meer "sneeuw", terwijl bij digitaal TV het is zoals met alles digitaal: aan of uit.  Dus prima beeld of niets.

Kleine beeld formaten digital TV zijn hier al een tijdje, maar de meeste gebruiken geen batterij.  Waarom zouden ze?  RVs en travel trailers hebben meestal in 90% van de gevallen een omvormer om de 12V van de accu naar 120V wisselstroom om te zetten.  Misschien wat voor iemand die met een tent reist, maar de gemiddelde amerikaan kijkt in zijn 31 foot RV lekker DirecTV op zijn 31 inch flatscreen.
;D
#4 - 13-10-2009, 21:26 uur
« Laatst bewerkt op: 13-10-2009, 21:28 uur door Loek »

Pieter79

Op mijn rural plekkie hier heb ik alweer een jaar of 2 over-the-air digital TV (ATSC)...

Zo rural woon je toch niet??! Je woont toch in de suburbs van Denver of heb ik dat nou helemaal verkeerd....  ???
#5 - 14-10-2009, 02:19 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Annique & Maarten

Ik wil straks in ieder geval eens proberen om tv te kijken via mijn netbook.
Een NL Journaaltje lijkt me wel wat.

Wat handige links;

Kanalenkiezer

Kijk TV online

WWITV
#6 - 14-10-2009, 17:11 uur
De USA blijft geweldig! Er is nog zoveel moois te zien!
In juli 2016 voor de 17e keer naar de USA!

Loek

Op mijn rural plekkie hier heb ik alweer een jaar of 2 over-the-air digital TV (ATSC)...

Zo rural woon je toch niet??! Je woont toch in de suburbs van Denver of heb ik dat nou helemaal verkeerd....  ???

Net buiten Aurora, Colorado.  De stad heeft ons nog steeds niet ingelijfd (incorporated), dus technisch gezien zijn we nog steeds rural.  Unincorporated Arapahoe county heet het hier.  Het is 7 mijl naar de dichtsbijzijnde supermarkt, toen ik hier pas kwam wonen was het 12 mijl naar de dichtsbijzijnde supermarkt.  We hebben nog steeds geen cable TV of stadswater dus ik denk dat we nog steeds onder de noemer "rural" vallen.  Kwestie van tijd vermoed ik, want de stad rukt op.  Alhoewel van dat oprukken sinds de economische recessie wel weer meevalt...
#7 - 15-10-2009, 01:06 uur

Pieter79

Ok, dan woon je wel nog rural!

Hier in een miniplaatsje in SW Minnesota hebben we wel een plaatselijke supermarkt, alleen de dichtsbijzijnde dorpen naar het oosten, westen, noorden en zuiden liggen allemaal op een half uur rijden hier vandaan (buiten enkele gehuchten met een paar boerderijen en huizen). Een grote stad, Sioux Falls SD (pop. 155,000)  ligt hier 1uur15 minuten vanaf en de Twin Cities zijn 2uur30minuten rijden. Gelukkig dat we wel TV Direct hebben en snel internet...

Ja, er vallen genoeg ontslagen overal, die economische recessie heeft nu wel weer lang genoeg geduurd!
#8 - 15-10-2009, 03:36 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15