Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Portofoons

Discussie gestart

peter1962

Omdat we met 2 campers gaan rondtrekken lijkt het me handig een portofoon te hebben met een beetje goed bereik.
Kan en mag dat gewoon in Amerika?

Wel zo handig, mochten we elkaar kwijt zijn......

Peter
#1 - 25-03-2008, 17:41 uur
APRIL kan niet snel genoeg komen!!

peter1962

Nou, zelf al even rond geneusd en er is keus genoeg bij amderikaanse zaken als Radioshrak en Wallmart, dus het gebruik zal geen probleem zijn.
Wat opvalt is dat bij nederlandse zaken het bereik bij gangbare porto's op ca 5 km ligt en bij de amerikaanse zaken op ca 10 - 18 miles....

Peter
#2 - 25-03-2008, 18:46 uur
APRIL kan niet snel genoeg komen!!

sweatbox

Nou, zelf al even rond geneusd en er is keus genoeg bij amderikaanse zaken als Radioshrak en Wallmart, dus het gebruik zal geen probleem zijn.
Wat opvalt is dat bij nederlandse zaken het bereik bij gangbare porto's op ca 5 km ligt en bij de amerikaanse zaken op ca 10 - 18 miles....

Peter

Dat zal met wetgeving en vergunningen te maken hebben. Ik denk dat de Amerikaanse portofoons niet in Nederland mag gebruiken.
#3 - 25-03-2008, 19:31 uur

jerbia

De portofoons moeten FCC goedgekeurd zijn als je ze in Amerika wilt gebruiken (dan staat er een sticker op met een FCC id#) Ik ben hier ook pas achtergekomen nadat ik hier al een set had aangeschaft die alleen onder de Europese PMR 446-regeling valt  :(. Je kunt dus het beste een set aanschaffen in de VS.
#4 - 25-03-2008, 19:39 uur

Bakvet

Die dingen hebben een bereik dat zich het beste als "line of sight" laat omschrijven. 10-18 mijl no way, tenzij je op een bootje op een heel groot meer dobbert. Ik heb dit zelf mogen vaststellen en hoorde het bevestigd door anderen. Communicatie tussen twee of meer voertuigen die in elkaars buurt rijden lukt er wel prima mee. Als je te ver uit elkaar raakt, werken ze nog net over het eerste heuveltje heen, twee heuvels is meestal al iets teveel gevraagd. Ook als je te voet bent is een flinke heuvel en een afstand van een paar kilometer al genoeg om zelfs een portofoon die een "boost"-functie heeft nutteloos te maken. Verder vreten ze batterijen, ook in de standby stand. In een dag zijn je batterijen op. Als je daar iets op weet te vinden, heb je er waarschijnlijk wel wat aan voor wat je er mee van plan bent. Alleen je hebt het over "elkaar kwijt zijn". Dan moet je eerder aan een 27mc bakkie denken.
#5 - 25-03-2008, 20:40 uur
« Laatst bewerkt op: 25-03-2008, 20:42 uur door Bakvet »

bgroeneveld

Radio Shack heeft CB radio's, voor in de auto en draagbaar. Iets duurder, maar ze werken over een veel grotere afstand. Plus je kunt met vrachtautochauffeurs praten en vragen stellen.
#6 - 26-03-2008, 03:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15