Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Prepaid SIM problemen

Discussie gestart

Hoosier

Ik ga 2x per jaar ongeveer 6 weken in Indiana op vakantie. Prima daar behalve de telefonie.... :-)

Ik ben op zoek naar een SIM kaart die ook echt werkt.
Black Wireless werkt niet met mijn telefoon.
H20 werkt wel maar ondanks dat ze een perfecte dekking claimen is het signaal vaak zwak op helemaal niet dood. Bellen binnen de VS werkt prima maar naar Nederland bellen lukt simpelweg niet. Niet met het gebruikelijke +31 maar ook niet met speciale "international accesnumbers".

Mijn Nederlandse KPN* SIM werkt prima maar dat is roamen voor ruim e3/m is geen optie.
*=Werkt daar met het T-Mobile netwerk.

3G voldoende snel voor mij. Whatsapp, email en navigatie is waar ik het hoofdzakelijk voor gebruik.

Tips graag! :-)
#1 - 14-11-2016, 13:21 uur

Jimmy

Hallo Hoosier,

Ik heb in Nederland een prepaid SIM-kaart besteld bij Arieli, die gaan ook via het T-Mobile netwerk. Ik heb daar met volle tevredenheid gebruik van gemaakt voor ongeveer 37 dollar voor een maand. Daarna stopt het automatisch maar mss is het te verlengen. Je zou ook gewoon 2 kaartjes kunnen bestellen voor die 6 weken. Je krijgt hiervoor 4GB aan data (ik dacht zelfs 4G maar dat weet ik niet zeker meer), onbeperkt bellen naar Amerikaanse nummers en onbeperkt bellen naar 15 buitenlandse nummers. Je kunt op hun site kijken of dit nog hetzelfde is. We hadden alleen moeilijk/geen bereik in de woestijnen verder was het prima om onderweg in de auto te navigeren,  appen, bellen, online hotels te boeken etc. Het enige nadeel was dat ik regelmatig gebeld werd door Amerikaanse nummers omdat het nummer dat je krijgt een oud gebruikt nummer is dat mss nog ergens bekend is. Alle apps op je telefoon blijven gewoon te gebruiken en je contacten zien niet eens dat je met een ander nummer belt, behalve de vaste nummers. Dus al met al zou ik deze SIM-kaart een volgende keer wederom bestellen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt en wens je een prettige vakantie toe.

Groetjes,
Jimmy
#2 - 14-11-2016, 15:22 uur

Hoosier

Hi Jimmy,

Helaas heb ik een slecht gevoel bij die provider. Als ik rondom mijn verblijfplaats op de dekkingskaart klik zijn de resultaten:
- 'Satisfatory'.
- 'Partner Roaming Coverage'. Dat is zonder data en alleen met een unlimited plan.
- Flinke stukken zonder enige dekking.

Het is geen $37/m maar $47/m want je moet voor $10 extra een internationale upgrade aanschaffen.
Mijn dataverbruik in 6 weken is ongeveer 100MB.

De prijs is nogal hoog omdat ik vrijwel geen data gebruik. Het echte breekpunt is de slechte dekking.

Dank voor het meedenken :-)

#3 - 14-11-2016, 19:10 uur

Terpies

Als je dekking met t-mobile niet voldoende is in de regio waarin je je telkens bevindt, zou ik een prepaid kaart zoeken/kopen die gebaseerd is op het AT&T netwerk.

Bovendien ben ik zelf ook een gebruiker van de Arieli Mobile SIM, maar heb nagenoeg geen problemen ondervonden. Vooral de mogelijkheid om te tetheren, met 4GB data en om onbeperkt naar (vaste) lijnen in Nederland te kunnen bellen was dit voor mij een reden om de kaart aan te schaffen.

Ik ben er meer dan tevreden over, en kan de kaart ook aanraden.

Blijft dat in dunbezaaide gebieden de dekking af en toe iets minder is, ik neem dit echter op de koop toe....ik ben op vakantie.
#4 - 14-11-2016, 19:51 uur

Hoosier

Af en toe geen dekking is geen probleem. Momenteel is het zeer zelden dekking.
De mensen die ik daar ken hebben allemaal goedkope mobieltjes met Verizon. Overal minimaal 2 blokjes signaal.

Toch sluit ik Arieli nog niet helemaal uit. Hoe bel je naar een Nederlands vast nummer? Gewoon met +31 of met speciale lange access codes?
Bij H20 (wat niet werkte) is het nummer naar Nederland 25 cijfers. Tussen die cijfers op een kiestoon wachten zodat bellen met 1 druk op d eknop niet werkt.
#5 - 14-11-2016, 21:10 uur

Jimmy

Hoi,

Ik heb het even nagekeken maar ik heb 37 dollar betaald voor een maand dus niet met 10 dollar extra voor een upgrade. Het bellen is inderdaad met +31 dus als je zorgt dat je contacten met +31 in je lijst staan is het gewoon aanklikken en bellen. Ikzelf heb ook nog naar andere landen gebeld en dat was net zo simpel.

Groetjes
#6 - 14-11-2016, 23:02 uur

Hoosier

#7 - 15-11-2016, 09:12 uur

Big_mo

Het bellen is inderdaad met +31

Helaas moet ik zeggen dat niet alle providers met +31 werken. Soms moet je 011 en dan 0031 doen. Ik geloof dat 011 aangeeft dat je buiten Amerika wilt bellen. Al begint het wel beter te worden inderdaad en je minder met 011 hoeft te werken.

Hier een duidelijke kaart met wie de beste dekking waar heeft.
https://opensignal.com/

Verizon is bij verre weg de beste dekking. Zelfs in Attica Indiana is nog coverage waar vaak mijn T-Mobile al de geest geeft. Maar even beetje off topic, zes weken Indiana ik neem aan dat je daar mensen kent? Ik de 7 jaar dat ik hier woon, enige van Indiana dat ik heb gezien is Attica, Gary en Fischer  ;D oh ik vergeet Michigan City nog!
#8 - 15-11-2016, 15:07 uur

Hoosier

Ja ik ken daar mensen. Gratis kost en inwoning. Nou ja bijna gratis want ik moet het ontbijt betalen als ik een wedstrijdje verlies.
En dat is vaak want ik ben niet zo goed in hoefijzer en bijl gooien. Boogschieten lukt ook niet best LOL.

Wat betreft de plaatsen die je hebt bezocht, dat trekt mij juist aan Amerika. Dat landelijke. Meer camo dan in heel het Nederlandse leger. :-)

On-topic. Het maakt mij niet veel uit hoe lang het nummer is als het maar werkt. Tijdens mijn vakantie bel ik maar 1 of 2 NL nummers dus even editten is geen probleem. Naar Nederland bellen is altijd een probleem geweest. Zelfs met een landline. Mijn credit card was kwijt en ik moest naar mijn NL bank bellen. Pfff. De operator kwam er ook niet helemaal uit. 4-cijferige netnummers lijken nog lastiger dan 3-cijferige.
Piepjes, technische problemen, niet bestaand nummer of iets anders. Vanuit Nederland naar dezelfde landline of cell bellen werkt gewoon altijd.
#9 - 15-11-2016, 15:48 uur

Big_mo

Vanuit Nederland werk het vaak en ik denk dat het nog heeft te maken met het oude telefoon systeem dat je binnen de regio goedkoper kon bellen dan buiten de regio.

Of te wel even 011 er in zetten is inderdaad een kleine moeite. En wat betreft het meer Camo, soms ook wel een beetje te veel ;D Mijne ligt gewoon in de kelder bij me andere spullen. Mocht je ooit in de zomer weer eens in Indiana zijn zou ik zeker The Badlands off road park willen aanraden! Een van mijn favoriete plekken om heen te gaan
#10 - 15-11-2016, 19:42 uur

Hoosier

Is wel 2.5 ur rijden voor mij.
Review: "Excellent place to get yourself killed"

Wat betreft telefonie: Ik blijf dit draadje volgen want ik ga pas  in April weer terug.
Lycra heeft nu ook mijn aandacht. Prepaid, 60 dagen, unlimited $29. https://www.amazon.com/dp/B01AMNQJSQ/ref=wl_it_dp_o_pd_S_ttl?_encoding=UTF8&colid=WHJKMS1T8WWH&coliid=I3LBZ8T336FQX0
#11 - 15-11-2016, 20:04 uur

Terpies

Af en toe geen dekking is geen probleem. Momenteel is het zeer zelden dekking.
De mensen die ik daar ken hebben allemaal goedkope mobieltjes met Verizon. Overal minimaal 2 blokjes signaal.

Houd er rekening mee dat VERIZON geen GSM/LTE carrier maar een CDMA carrier is, dus als je telefoon niet geschikt is voor CDMA SIM kaarten, werkt je kaart niet.

Citaat van Apple:

Are there differences between iPhone 7 and iPhone 7 Plus for AT&T or T-Mobile, and iPhone 7 and iPhone 7 Plus for Sprint or Verizon Wireless?   
iPhone offers the same innovative features regardless of the wireless carrier you choose. If you choose AT&T or T-Mobile as your wireless carrier, your iPhone will use 3G cellular technology for voice services and either 3G or 4G LTE cellular technology for data services. iPhone can roam internationally on many GSM carriers around the world. If you buy iPhone with AT&T or T-Mobile, it will not work if you switch to Sprint or Verizon Wireless.

If you choose Sprint or Verizon Wireless as your wireless carrier, your iPhone will use CDMA cellular technology for voice and data services. If you buy an iPhone with Sprint or Verizon Wireless, it will work on AT&T or T-Mobile. An iPhone activated on Sprint or Verizon Wireless also has the ability to roam internationally on GSM networks. For details on LTE network support, please see www.apple.com/iphone/LTE.

#12 - 16-11-2016, 13:45 uur

Hoosier

Great tip Terpies. No Verizon or Sprint for me.
#13 - 16-11-2016, 14:40 uur

Roon61

Wanneer je KPN sim goed werkt kan je overwegen om deze tijdelijk omhoog aan te passen met bellen in USA.
Wel even kijken of dit met jouw abbo, prepaid of sim only kan.
Ik vind het het overwegen waard en ga dit in September doen.
Redelijk aan de prijs, je moet wel zeker weten dat het werkt.
Ik ga er een topic voor aanmaken of er al ervaringen zijn.
#14 - 28-04-2017, 09:14 uur

Hoosier

Ik heb gekozen voor een Lyca SIM
https://www.amazon.com/gp/product/B01AMNQJSQ/ref=oh_aui_detailpage_o03_s00?ie=UTF8&psc=1

Mijn ervaringen:
- Echt onbeperkt.
- De verbinding naar Nederland is zeer goed. Alsof je naar de buren belt. Heel helder.
- De dekking is helaas -slecht-

Over de dekking.
De dekkingskaart geeft een zeer goede dekking aan maar dat is zeker niet mijn ervaring. Alleen dekking in de wat grotere dorpen.
Alles daarbuiten is 'No service'.
Ik moet wel bekennen dat ik een goedkoop $50   Google Nexus/Samsung telefoontje heb. Mijn andere telefoon heeft helemaal geen dekking.  Duurdere telefoons hebben wellicht betere dekking.
#15 - 28-05-2017, 17:48 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15