Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rabobank blokkeert pinnen buiten Europa vanaf 1 juni 2012

Discussie gestart

koosv

Nieuw!
De Rabobank gaat vanaf 1 juni a.s. de werking van de magneetstrip op hun pasjes, buiten Europa "uitzetten", is zojuist bekend gemaakt. Maar het hangt van het soort pakket af dat een klant heeft, en of je het pasje de afgelopen twee jaar hebt gebruikt buiten europa.
http://www.rabobank.nl/particulieren/servicemenu/nieuws/rabobank_nieuws/betaalpas_uit_buiten_europa
(7/6) :
http://www.rabobank.nl/particulieren/producten/betalen/betaalpas/betaalpas_instellen/?cam=pa-betalen-algemeen&afb=pas_instellen&lok=particulieren.homepage&pos=dd_direct
Als je naar Amerika gaat, en daar gebruik wilt maken van een rabo pasje, dan kan dat door als klant aan te geven voor welke periode je de magneetstrip wil deblokkeren.

Het ligt in de lijn van de verwachting, dat er meer banken gaan volgen!
In België was de maatregel al eerder ingevoerd bij banken. Vraag me af of dat soepeltjes gaat in de praktijk.
#1 - 05-05-2012, 12:12 uur
« Laatst bewerkt op: 07-06-2012, 11:43 uur door koosv »

Old Faithful

Ik kan het via internetbankieren zelf regelen en dat vind ik prima. Ik vraag me echter af, of het veel uit zal halen. Ik zie bij de Europese landen er enkele staan die ik ook vaker zie in krantenberichten over skimmen. Maar goed, daar zal de bank wel onderzoek naar gedaan hebben.

Hierna zal de creditcard wel aan de beurt komen, verwacht ik. Nu bel ik altijd op om te laten weten dat ik naar Amerika ga.
#2 - 05-05-2012, 13:09 uur
Groet,

Old Faithful

Freckles49

Ook de ABN heeft aangegeven hiermee bezig te zijn. En ook wij geven het even door aan de CC maatschappij wanneer wij in Amerika zijn.
#3 - 11-05-2012, 15:00 uur

koosv

@Freckles49 Het zou me niet verbazen dat ABN daar ook mee bezig is. Hebben ze daar een verklaring over uitgegeven ?
#4 - 12-05-2012, 14:15 uur

Jez

Ik heb nog nooit doorgegeven dat we in het buitenland de cc gaan gebruiken en ben dat ook eigenlijk niet van plan te gaan doen (hello, 2012....) . Als ik kijk op de website van ICS (ABN), staat er niet dat ik, om de kaart in het buitenland te kunnen gebruiken, dat moet doorgeven of iets moet deblokkeren. Misschien naïef gedacht, maar ik denk dat als ICS (ABN) hierin iets gaat wijzigen, ze mij hierover informeren.
#5 - 12-05-2012, 21:23 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Yessica

Ik was nogal verbaasd. Ik heb nog nooit van skimmen in de US gehoord, wel ontelbare keren van skimmen in ons eigen kikkerlandje of allerlei dubieuze Europese landen, dus waarom ze juist alles buiten Europa blokkeren is voor mij een raadsel. (En ik heb jaren bij de Rabo gewerkt waar ik schadedossiers van skimmen moest behandelen, dus een beetje ervaring heb ik er toch wel mee...)
#6 - 13-05-2012, 10:33 uur



Freckles49

@Freckles49 Het zou me niet verbazen dat ABN daar ook mee bezig is. Hebben ze daar een verklaring over uitgegeven ?
[/quote

Nog niet officieel naar de klanten toe maar men is er mee bezig.
#7 - 13-05-2012, 15:51 uur

Stefan&Martine

Gaat het er misschien niet meerom dat als hier in NL je pasje wordt gescimd, dat ze met die gekopieerde gegevens naar buiten europa gaan om vervolgens daar jouw magneetstrip te gebruiken?

Vaak als je bent gescimd wordt er ergens in een ver land geld van je rekening afgehaald. Door de magneetstrip buiten de EU uit te zetten kan er niet met de gekopieerde magneetstrip geld worden opgenomen. 

Toch??  :-\
#8 - 14-05-2012, 10:34 uur

leendert en maria

Vorig jaar is onze cc (visa) gescimd bij het betalen van IMAX bij de Grand Canyon en uiteraard daar niks van gemerkt. Een week of tien na thuiskomst werden we gebeld door visa. 'Mister X' stond ergens in de USA en wilde gaan tanken/afrekenen met onze gegevens. Visa herkende dat dit niet klopte en belde ons meteen op. Hierop blokkeerde visa de pas.
Maria
#9 - 14-05-2012, 18:45 uur

Jez

Vaak als je bent gescimd wordt er ergens in een ver land geld van je rekening afgehaald. Door de magneetstrip buiten de EU uit te zetten kan er niet met de gekopieerde magneetstrip geld worden opgenomen. 

Toch??  :-\

Tja, Oslo is nou ook weer niet zó ver.... Onze cc was geskimmed op het vliegveld van Reykjavik en er is vervolgens iets mee betaald in Oslo. Ook onze maatschappij vond dat raar en vroeg ons of dat klopte. Nee dus. Enige vervelende is dat je wel eerst de rekening moet betalen. In ons geval was dat toch even 600 euro waar we niet op gerekend hadden.
#10 - 14-05-2012, 20:30 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

koosv

Een CC van mij is een tijd geleden (tamelijk lang geleden) geskimd ergens in LA vermoed ik, bij een motel of benzinestation. Een half jaar later kreeg ik plotseling twee afschrijvingen van een bouwmarkt in LA. Men heeft kennelijk flink zitten verbouwen, maar mijn geld heb ik geheel vergoed gekregen, op de negatieve rente na.

Maar eigenlijk gaat dit onderwerp over normale bankpassen. Bij CC's werkt de magneetstrip voorlopig gewoon. Ik heb nog niets gelezen over blokkade daarvan.

Afgelopen maart hebben Visa, Mastercard en Discover aangekondigd om in de VS van magneetstrip naar EMV chip over te gaan, maar dat zal in de praktijk nog lang gaan duren verwacht ik, maar de plannen liggen er.

Lees bijv dit persbericht van MC over de afschaffing op termijn van de magneetstrip in de VS.
http://newsroom.mastercard.com/press-releases/mastercard-introduces-u-s-roadmap-to-enable-next-generation-of-electronic-payments/
#11 - 04-06-2012, 15:09 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15