Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

reisdocumenten belgische reizigers

Discussie gestart

sunshine

ik kom net van het gemeentehuis

indien het rijbewijs recent is, hoef je GEEN internationaal rijbewijs
anders hoef je je rijbewijs gewoon te laten vernieuwen

wel een paspoort en de esta vragenlijst in te vullen

In belgië een paspoort aanvragen kost : 71 euro
en indien je nog pasfoto's moet laten nemen nog eens ongeveer een 5 euro
het duurt ongeveer een 2 tal weken vooralleer je het paspoort mag gaan ophalen

elke persoon die reist  moet apart zijn paspoort gaan aanvragen
ophalen kan iemand anders in jouw plaats.

handig voor mensen die rekening moeten houden met alle kosten en tijd :)

groetjes




#1 - 31-03-2010, 14:34 uur

MissFluffy

Die 71€ slaagt toch op een paspoort dat 5 jaar geldig is of is het langer ?
Mijn is nog geldig tot 2012 dus kan nog even voort .
Enig idee wat een nieuw rijbewijs kost ? Ben van plan om voor mij een international rijbewijs te gaan halen .Mijn man heeft er al ene ,die is wel verlopen maar het gaat maar om de vertaling ervan .Hij is wel in bezit van een oud rijbewijs ,misschien kan ik voor hem dat ook beter laten vernieuwen dan .
Trouwens kan je je paspoort ook sneller krijgen mits meer betalen en spoedaanvraag . ;)
#2 - 31-03-2010, 14:53 uur

sunshine

volgens wat ik kon verstaan uit gesprek was
dat ze die documenten gewoon komen ophalen
en wat er vanboven op de stapel ligt, wordt als eerste behandeld

idd die 71 euro is voor een paspoort met een geldigheid van 5 jaar

Vernieuwing rijbewijs

U kan een nieuw rijbewijs krijgen voor een verhoging van de categorie na een geslaagd examen, of een omwisseling omwille van een verouderde of onduidelijke foto. Meebrengen: twee pasfoto's (Witte achtergrond, niet zelf afgedrukt) + vorig rijbewijs. Prijs: 11 euro.


Internationaal rijbewijs


Een internationaal rijbewijs hebt u nodig in de landen die het Belgische rijbewijs niet erkennen. Geldig: 3 jaar Meebrengen: een recente pasfoto (Witte achtergrond, niet zelf afgedrukt) en uw huidige rijbewijs. Prijs: 16 euro.


in plaats van zo'n internationaal rijbewijs kan je dan niet beter gewoon je rijbewijs laten vernieuwen ?

#3 - 31-03-2010, 15:14 uur

MissFluffy

Ja ,mijn rijbewijs is nog niet zo oud .Maar die van mijn man wel en hij is daar zowat onherkenbaar op  ;D .Dus kan hij best wel een nieuwe gebruiken .

Ik weet dat er een discussie is over het wel of niet hebben van een international rijbewijs .Ik heb daarom die een keer aangevraagd voor mijn  man .Ook al is die nu verlopen ,het geeft de vertaling van zijn rijbewijs aan .
Uit ervaring weet ik ,al zouden ze er naar vragen ,dan nog vragen ze jouw zelf of de gegevens die zij zoeken diegene zijn die zij daar zien staan .Kijken naar de geldigheid van dat ding doen ze toch niet .
Daarom dat ik voor mij dat ook wil aanvragen ,zodat ik ook daar een vertaling voor heb .Dat elke keer laten vernieuwen ben ik zeker niet van plan . ;)
#4 - 31-03-2010, 15:22 uur

sunshine

 ;D hihi ja dan wordt het tijd m het rijbewijs te vernieuwen
maar daarom deze topic.. omdat ik er zelf op zoek naar was op dit forum
en niet echt het duidelijk antwoord vond
dus bij deze  :)

#5 - 31-03-2010, 17:51 uur

Jez

Vernieuwing rijbewijs
Prijs: 11 euro.

Grmbl, ga toch maar naar België verhuizen. Mijn rijbewijs verloopt dit jaar en een nieuwe kost hier in Kaatsheuvel €38,- (excl. pasfoto). In Nederland verschilt dat per gemeente.
#6 - 31-03-2010, 21:48 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

BelCan75

Weet iemand of zo'n nieuw rijbewijs een must is of blijven de oude rijbewijzen gewoon geldig?  Ik ben ook nog steeds in het bezit van een oud Belgisch rijbewijs (van 1995), maar sinds ik in Canada woon gebruik ik dat natuurlijk niet want ik heb hier een Canadees rijbewijs.  Ik zou het wel graag willen behouden als het mogelijk is.

Groetjes,
Ann :)
#7 - 31-03-2010, 23:14 uur
Belgische in Vancouver, CANADA ~ 
Mijn Blog met Foto's of Mijn Foto Albums


wama

Mijn rijbewijs is van 1969 en nog steeds geldig.De foto was eraf gevallen en die hebben ze gewoon terug geplakt.
Heb wel een Internationaal rijbewijs besteld maar het originele rijbewijs moet ook mee.
Een internationaal telt ook in Belgie niet.
Alleen in het buitenland dus voor 3 jaar.
Guido
#8 - 01-04-2010, 00:37 uur

koosv

Ik heb een nog een oud en lelijk nederlands rijbewiijs. Een internationaal rijbewijs is slechts een vertaling en geen geldig officieel document, er is dan ook  bij mij nog nooit naar gevraagd, Niet bij autoverhuurbedrijven noch door de agent die mij aan de kant zette wegens speeding. De uitvinder van het internationale rijbewijs heeft thuis waarschijnlijk een huis vol elektrische messen, en elektrische eierkokers.  :o  Ach en ik vind het wel best dat ik in sommige motels plotseling burgemeester ben, want dat staat er op: uitgegeven door de burgemeester van...
#9 - 01-04-2010, 22:50 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15