Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

rijbewijs

Discussie gestart

mostsecur

is het nodig om in amerika een internationaal rijbewijs te hebben ??? :o
#1 - 13-04-2008, 20:07 uur

hdeweert

#2 - 13-04-2008, 20:17 uur

ned in MO

Nee, geldklopperij van de ANWB
#3 - 14-04-2008, 05:07 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

bgroeneveld

Baat niet schaadt niet. Een creditcard is belangrijker als je een auto wilt huren.
#4 - 14-04-2008, 22:24 uur

Meresankh

Kom ik ook even binnenvallen! :)

Er wordt vooral aangegeven dat het geen 'must' is om een int. rijbewijs te hebben als je een auto wilt huren...
Dat betekend dus dat ik met mijn rijbewijsje gewoon in de auto van mijn Am. kennissen kan gaan touren als ik wil? Zonder het int. Rijbewijs?

Thanks! :)
#5 - 17-04-2008, 16:16 uur

Going to Maryland - September till November!

hdeweert

Ik ken de Amerikaanse wetgeving niet maar weet wel dat de Amerikaanse verzekering op een andere manier werkt dan de Europese. Een int rijbewijs heb je niet nodig, dat is alleen maar een vertaling van het Ned. rijbewijs. Of je zo maar in een Amerikaanse auto kan stappen zonder dat je verzekert bent is een andere zaak.  Je Am. Kennis zou dat moeten weten.
Harm
#6 - 17-04-2008, 16:54 uur

Freddytex

De vraag over het int.rijbewijs is reeds zo dikwijls aan bod geweest dat ze eentonig begint te worden.Je hebt geen Int.rijbewijs nodig. Een ander punt word bijna nooit aangehaald en dat geld vooral voor die personen die voor alle zekerheid toch een int.rijbewijs aanschaffen.Vergeet niet dat een int.rijbewijs niet geldig is zonder een nationaal rijbewijs. Enkele jaren geleden ging mijn vriend naar usa en schafte zich een I.rijbewijs.Hij liet voor de veiligheid zijn nationaal rijbewijs thuis en kon geen auto huren.
#7 - 21-04-2008, 13:47 uur

Yessica

Alleen in de staat Massachusetts, verder nergens.
#8 - 13-05-2008, 21:49 uur



Freddytex

Yessica ik ben reeds 3 maal geland en een auto gehuurd in massachusetts en heb nog geen enkele maal een internationaal rijbewijs nodig gehad :-X :)
#9 - 13-05-2008, 22:07 uur

Yessica

Yessica ik ben reeds 3 maal geland en een auto gehuurd in massachusetts en heb nog geen enkele maal een internationaal rijbewijs nodig gehad :-X :)

Haha, dat is het grappige, het is de enige staat waar het verplicht is, maar ze vragen er nooit om. Alleen als je naar de ANWB gaat en om advies vraagt proberen ze je 9 van de 10 keer wijs te maken dat je er zeker eentje moet hebben.

Maar inderdaad, ik zou ook geen internationaal rijbewijs meenemen. Zonde van je geld, kun je beter van naar Starbucks gaan of zo  ;)
#10 - 13-05-2008, 22:44 uur



Satin13

Mijn man heeft al iedere zijn rijbewijs moeten tonen en hij heeft zo'n eerlijk koppie  >:D
Neen, even alle gekheid op een stokje. Wij beiden hebben al iedere keer bij Alamo ons rijbewijs moeten tonen (in België krijg je zowiezo toch een internationaal).
Ik weet ook niet waar om dat bij ons wel zo is.....
#11 - 13-05-2008, 22:54 uur
USA rocks!




Pieter79

Al een kleine 10 keer een auto gehuurd en had alleen de eerste keer een internationaal rijbewijs bij me. Toen ze me die eerste keer niet naar het internationaal rijbewijs vroegen heb ik het nooit meer aangeschaft en ben er nooit naar gevraagd. Als je mij vraagt is het geldklopperij van de ANWB. Het is een klein, slecht gekopiëerd boekje, waar wat vertalingen op staan. Ze zetten er een stempel op zodat het maar 1 jaar geldig is terwijl je rijbewijs bijv. nog 8 jaar geldig is. Iedere gek zou die vertalingen kunnen uitprinten en uitgeven.

Een internationaal rijbewijs kopen is 12,50 euro over de balk gooien, en de ANWB maar lachen...

Gr. Pieter
#12 - 30-05-2008, 17:17 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Robtk

Alleen in de staat Massachusetts, verder nergens.
Ik heb al tientallen keren een auto gehuurd in allerlei staten: nog nooit een probleem gehad met mijn NL rijbewijs. En dat geldt ook voor Massachusetts: nooit een probleem gehad.

En zoals eerder gezegd: een creditcard is wel noodzakelijk.
#13 - 01-06-2008, 02:04 uur
Laatste US bezoeken:
- apr/mei 08: Las Vegas
- maart 08: SF & NYC
- juni 07: Las Vegas

Komende bezoeken:
 - zomer 08: Westkust
- winter 08: New England

EvertK

Dat betekend dus dat ik met mijn rijbewijsje gewoon in de auto van mijn Am. kennissen kan gaan touren als ik wil? Zonder het int. Rijbewijs?

Ik weet het niet helemaal zeker meer, maar volgens mij mag dat wel maar...... de eigenaar van de auto is voor jou verantwoordelijk! Dus alle eventuele kosten van bv een ongeluk wordt op hem verhaald.
Dat is tenminste wat ik eens gehoord heb. Mensen die in US wonen van dit forum zullen dit wel kunnen bevestigen dan wel ontkennen, dus gewoon even de reacties afwachten
#14 - 06-06-2008, 22:41 uur
Lees onze reisverhalen op www.kippfamily.net en laat je reacties achter!

Fisherman

Mijn ervaring is dat je gewoon met een nederlands rijbewijs in een auto kan rijden in de US,de eigenaar is verantwoordelijk en het maakt niks uit wie er mee rijd! Toen ik nog niet in de US woonde reed ik regelmatig in de auto van m'n vriendin als ik op bezoek kwam,en ik wist ook niet zeker of dat wel mog. Mijn vriendin heeft toen haar verzekeringsmaatschappij opgebeld en gevraagd of ik met m'n nederlandse rijbewijs in haar auto kon rijden zonder dat ik er problemen mee zou krijgen,en ze vertelden dat het geen probleem was en dat de eigenaar van de auto altijd verantwoordlijk is! Maar het kan nooit kwaad om het na te vragen bij een verzekeringsmaatschappij  want misschien kan het bij een andere maatschappij wel anders zijn :-\!
#15 - 07-06-2008, 00:21 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15