Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Slechte ervaring, klacht indienen?

Discussie gestart

Loek

Hebben jullie tijdens het reizen in de US ook weleens een slechte ervaring?  Geleverde service niet wat je ervan verwacht, of gewoon slecht behandeld?  Amerikanen hebben het process van een klacht indienen verheven tot kunstvorm.  Veel bedrijven nemen die klachten echt serieus; kijk maar naar de flight coupons die luchtvaartmaatschappijen weggeven als een passagier met een gegronde klacht komt.  Een ontevreden klant kan in deze tijd van internet een groot gewillig publiek vinden voor hun onmin.  Zoals de passagier van United wiens gitaar beschadigd werd en miljoenen keer bekeken is nadat hij er een liedje over postte op YouTube.  Ik vraag me af wat doen jullie als het misgaat, klim je in de pen dien je een officiele klacht in?  Eis je de manager te spreken in het restaurant waar de biefstuk overgaar is als je medium rare bestelt?  Wat voor soort missers hebben jullie meegemakt, en wat deden jullie eraan?
#1 - 22-07-2009, 19:16 uur

bgroeneveld

Rustig, maar stevig klagen. En vragen: wat denkt u aan mijn klacht te doen om mij weer een tevreden klant te maken? Vooral dat laatste helpt, je biedt dan een opening om de zaak af te werken.

Ben in Amsterdam 'gebauren en getaugen' en heb een aantal jaren in Brooklyn gewoond, bang om mijn mond open te doen/trekken ben ik niet meer.
#2 - 22-07-2009, 19:28 uur

ned in MO

Inderdaad, als ik ontevreden ben, zeg ik dat ook en het wordt bijna altijd in orde gemaakt of vergoed.
moet je in ned proberen Daar jagen ze je het liefste weg met je probleem met als gevolg dat men niet meer terugkomt. Ik heb die politiek nog nooit begrepen.De negatieve gevolgen kunnen enorm zijn( zie united airlines)
#3 - 22-07-2009, 19:40 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Freckles49

Wij hebben 1 keer een nare ervaring gehad. We waren met mijn moeder in Florida in een appartement. De onderdorpel van de voordeur zat los en daar is zij over gevallen. Dit gebeurde 2 dagen voor we naar huis moesten. In het ziekenhuis gekomen bleek dat ze haar onderbeen en enkel zwaar gekneusd had. Ze kreeg een verband van onder tot boven en moest in een rolstoel vervoerd worden. In het vliegtuig moest het been omhoog, daar had ze mazzal mee ze had een mooi stoel met ruimte. Wij hebben de manager van het resort erbij gehaald en al wat ze zeiden was sorry. Ik kon dreigen met een rechtszaak of met wat dan ook ze werden er niet warm of koud van. Ze dorpel is wel gemaakt dezelfde dag. Ik heb zelfs toen we thuis waren nog eens gebeld met een hogere manager, er kwam echt niets uit. Ik heb zo het idee dat ze daar denken dat de toeristen toch weer weg gaan ofzo. Nu was ik al lang blij dat het met mijn moeder goed ging maar was wel benieuwd hoe er op gereageerd zou worden. Nou , niet dus. Waar aan de éne kant heel Amerika op zijn kop staat wanneer iemand te hete koffie drinkt bij de Mac, kunnen ze ook weer heel stom reageren. Ik had van de manager wel iets verwacht een bloemetje of weet ik veel wat. Helaas miljoenen hebben we niet kunnen eisen hihi.
#4 - 22-07-2009, 20:45 uur

Jez

Toen we in 2007 problemen hadden met onze NWA-vlucht, hebben we een claim ingediend via KLM (waar NWA onder valt) en elk een kontante vergoeding van €300,- gekregen. Het probleem was dat ze ons waren vergeten te vertellen dat onze vlucht was geannuleerd en we zelf achter een omboeking aan moesten. pas 10 uur voor vertrek hadden we onze tickets. We waren daardoor ook meer reistijd kwijt en vertrokken ipv Brussel van Amsterdam.

Bij het smerigste hotel in Orlando hebben we ook een klacht ingediend: een handgeschreven klacht, afgegeven aan de receptionist. Zoals verwacht hebben we daar nooit meer iets van gehoord.

Verder hebben we geen noemenswaardige dingen meegemaakt die het klagen waard waren.
#5 - 22-07-2009, 22:20 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bugs

Op onze huwelijksreis kochten we jeans bij Sears. Mijn vrouw ging op het bankje in de paskamer zitten om haar schoenen uit te doen. Op dat bankje lag, zo zagen wij naderhand een plasje inkt van zo'n anti-jatding. Mijn vrouw wilde er niets aan doen (zo van had ik maar uit moeten kijken waar ik ging zitten). Ik vroeg echter naar de manager en die vond het erg vervelend. Hij vroeg nog waar de inktvlek zat. Toen ik hem vertelde dat mijn vrouw er in was gaan zitten snapte hij het helemaal (ze had de oude spijkerbroek inmiddels weer aan). Of we tevreden zouden zijn met een nieuwe gratis spijkerbroek. Dat waren we. Met een stapeltje nieuwe spijkerbroeken waarvan één dus gratis verlieten we de winkel. Prima service dus.
#6 - 22-07-2009, 23:50 uur

PetraVS

 Gisteren nog kregen we een staaltje van heel goede klantenservice.  We waren in Williamsburg, Virginia, en hadden gereserveerd bij een leuke bistro, Blue Talon Bistro.  We kregen keurig meteen een tafeltje in het volle restaurant, maar daarna zaten we minstens een kwartier te wachten op iemand, die tenminste een drankjes bestelling op zou komen nemen (gebeurt hier meestal vrijwel meteen).  Onze jongste had hoofdpijn en wilde Tylenol innemen, maar daar had ze natuurlijk water voor nodig.  Toen een van de serveerster weer eens zonder omkijken langs ons heen schoot, vroeg ik maar eens voorzichtig, of zij misschien wist, wie onze serveerster was.  Ze schrok, want dat bleek zijzelf te zijn.  Dit tafeltje was gewoonlijk niet van haar en dus was ze ons vergeten.  Daarna was alles gewoon perfect en wij waren het "leed" eigenlijk alweer vergeten.  Tot we twee desserts bestelden voor de kinderen.  Zij kwam met nog eens twee desserts voor mij en mijn man, omdat we zo lang hadden moeten wachten.  Bovendien had ze kennelijk opgelet, want ik kreeg de vrij gezonde "vruchtensoep", die ontzettend lekker was (ik ben niet zo'n cake en pudding mens).  Toen de rekening kwam, bleek geen van de desserts erop te staan, ook die van de kinderen niet.   Super service, dus, en een heel goed, maar niet duur restaurant, aanrader in Colonial Williamsburg!

Overigens laat ik het altijd op een nette manier weten, wanneer iets niet is, zoals verwacht of besteld.  Het is mij eigenlijk nog nooit overkomen, dat men daar geen verbetering in bracht.
#7 - 23-07-2009, 00:47 uur
« Laatst bewerkt op: 23-07-2009, 01:10 uur door PetraVS »

ned in MO

Als je over de duivel praat hier mijn ervaring van vanavond zo het niet moet.
Uit eten bij ons favoriete aziatische restaurant
Ober neemt eten en drinken op. Drankjes zijn geserveerd.
Als voorgerecht hadden we twee eggrolls voor onze jongste die dat en een beetje soep als eten wilde
Mijn vrouw zou de rest van de soep nemen en ik nam ook een kommetje.
eggrolls kwamen al snel maar daarna werd het stil. Geen ober. Glas leeg etc
20 min later nog geen soep terwijl dat toch gewoon alleen maar uit de pan in een kom hoefde te worden geschept.
ineens was daar toch de soep. Gloeiend heet. toen kreeg ik al een voorgevoel. En ja hoor 5 minuten later kwam het eten terwijl ik me nog de mond stond te verbranden aan de soep.
Goed, hoofdgerecht maar eten dan. God gloeiende. Zo heet als de soep was zo koud was het eten!.
1+1 =2. Hij was de soep vergeten. Kwam daar achter toen het eten klaar was. Besloot alsnog de soep te serveren en liet dus het eten intussen koud worden.
ook had ik het spicy gevraagd en het was niet spicy.
Hij nam het eten terug en zou nieuw laten maken.
10 minuten later kreeg mijn nieuwe eten, nu warm maar het was alsof men een pot chili paste had gepakt en het met een mes als Jam over mijn kip uitgesmeerd. Ik houd van scherp eten maar dit sloeg alles. Hij haalde de manager er ook niet bij. Ik had daar om kunnen vragen natuurlijk. Normaal is het eten daar perfect en ik kom er al vele jaren, dus ik liet het maar gaan deze keer.
Ober heeft geen fooi gehad en de volgende keer weiger ik hem als ober.
#8 - 23-07-2009, 04:59 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Staceybeesie

Mijn ervaring met de klanten service is echt van het soort dat je mond open gaat van verbazing.
Soms hoef je nog geen eens te klagen en wordt er al veel voor gedaan.
Ik had een keer wat hele laurier blaadjes in mijn soep en had die op het randje gelegd.
En de manager die voorbij liep zag dit en kreeg daarom alleen al een gratis dessert.

Heb ook met keuken apparatuur wat kapot ging waarmee ik langer dan een jaar later terug ging in
de winkel, zonder vertoon van bonnetje gelijk een nieuwe gekregen. Echt, daar ging mijn mond van open
van verbazing.....

Ook hadden we op onze laatste vakantie een hotel in Key West. Toen we daar aankwamen
zagen we pas dat ze het hotel aan het verbouwen waren, incluis zwembad.
Hadden ter plekke een mooiere kamer gekregen, maar eerlijk gezegd was er wel veel geluidsoverlast
en eigenlijk hadden ze ons gewoon van te voren moeten inlichten.
Heb er een mailtje aan gewaagd en kregen zoveel punten op onze pas van het rewardsprogramma
van het hotel gestort, dat we nu weer een aantal dagen naar keuze in een hotel van die keten kunnen verblijven.
Uiteindelijk was dat toch wel heel netjes van ze.

Dus ja doe het netjes en beleefd en er gebeuren wonderlijke dingen ;-)
#9 - 23-07-2009, 13:29 uur
Groetjes Petra

Old Faithful

Afgelopen juli hebben wij gegeten in een chinees restaurantje in Moab. Bij de kassa zie ik dat de fooi al meegerekend is. Dus ik zeg "I see you've included the tip." Dat was zeker niet als klacht bedoeld, maar de twee dames werden heel zenuwachtig en wilden een paar dollars van de rekening afdoen. Dat hoefde nu ook weer niet.  ;D
#10 - 25-07-2009, 12:40 uur
Groet,

Old Faithful

jaborg

Ik had in een restaurant in Empire Co. tong besteld (ik dacht vis) Dat liet ik dus staan en had dus geen klacht omdat ik het zelf gedaan had.

Kwam de eigenaresse of het niet smaakte. Ik uitgelegd dat ik dit zelf had gedaan maar dat ik geen rundertong lust. Heb wat anders besteld met bedoeling dat ik alles zou betalen. Had ze het niet op de rekening gezet. We hebben het wel betaald en flinke fooi.

#11 - 25-07-2009, 12:55 uur

Mrjn

Vorig jaar hebben we gegeten in het hotelrestaurant in Las Vegas, New Mexico. En er ging een boel mis. Het begon er al mee dat de speciale biertjes die we wilden, al op waren. Daarna bleek dat het voorgerecht dat we wilden, al op was, het hoofdgerecht dat ik wilde, ook op was en het duurde tamelijk lang voor ons eerste biertje kwam. Terwijl het niet belachelijk druk was en er 3 man personeel liep. In totaal hebben we 2 uur gedaan over een simpele maaltijd van voor- en hoofdgerecht. Zo lang hebben we nog nooit in een Amerikaans restaurant gezeten. Toen eenmaal mijn hoofdgerecht gearriveerd was, kwam de serveerster melden dat de keuken vergeten was om die van mijn vriend te maken, dus die zou er elk moment aankomen. Dat duurde ook ongeveer 20 minuten. Tegen de tijd dat zijn eten kwam, was mijn eten dus al op. En ze waren de saus vergeten die bij zijn biefstuk hoorde. Al met al, er ging een boel mis. Nou vinden we dat uiteraard vervelend, maar de serveerster kwam heel geregeld melden wat er mis ging en dat ze dat vervelend vond. Die houding maakt voor ons al wel wat goed. En toen ze de rekening kwam brengen, bleek dat ze mijn hoofdgerecht van de rekening had gehaald, omdat er zoveel mis was gegaan en omdat ze het vervelend vond dat het hoofdgerecht dat ik eigenlijk had willen hebben, op was. Heel netjes vonden wij, dus we hebben ook gewoon keurig een tip achtergelaten. Dat vond zij weer heel leuk, want dat had ze niet meer verwacht.

Wij vonden deze service prima. Beter dan in Nederland, toen we ook zo lang moesten wachten, herhaaldelijk vragen om sla die na de maaltijd kwam, frietjes die helemaal niet kwamen, maar wel op de rekening stonden en een eigenaar van de eettent die het niet eens de moeite vond om ons voor dit gezeik een kopje koffie aan te bieden.
#12 - 26-07-2009, 13:19 uur

Bakvet

Heb een keer drie nachten in een hotel gezeten dat werd omgebouwd van merk A naar merk B. Nou zal je mij niet snel horen  klagen, alleen in dit geval voelde ik me echt in Faulty Towers beland. Voorbeeld: je kreeg twee consumptiebonnen voor een gratis glas wijn, omdat de bar nog niet helemaal ingericht was. Stijlvol denk je dan, niet zomaar een consumptiebon, maar eentje voor een glas wijn! Alleen kreeg je het uitgeschonken in een soort fout cognac glas met nog eens een KOP er bovenop. Was vast bedoeld uit goedgeefsheid, maar wat een barbaren denk je dan.

Dit was voor mij geen punt om over te klagen, meer iets om plezier over te maken. Maar thuisgekomen heb ik toch een e-mail gestuurd aan het moederbedrijf van firma B, met daarin 10 toch wel zeer bedenkelijke punten die ik normaal nooit bij die hotelketen tegenkomt. (Voorbeeld: personeel dat je niet hartelijk groet op de gang, binnenzwembad om 6 uur 's avonds dicht, ik kreeg eerst een kamer waar allemaal gloednieuwe apparaten in stonden, alleen geen enkele was nog aangesloten, er zaten niet eens stopcontacten in de buurt, gasten die na tien minuten het restaurant weer uitlopen omdat er niemand van de bediening komt opdagen - en zo nog een waslijst met punten.)

Firma B stuurde mijn e-mail door naar het hotel zelf, want dit soort klachten lieten ze altijd door het hotel zelf oplossen. En het hotel stortte het volledige bedrag terug op mijn creditcard met excuses in een e-mail. Daar heb ik nog een discussie over gevoerd: 1 dag leek me acceptabel, ik had immers na de eerste dag weg kunnen gaan en heb er vrijwillig voor gekozen om drie dagen te blijven. Ze wilden er niets van weten: niet 100% tevreden, dan al je geld terug.
#13 - 26-07-2009, 23:35 uur

Hans B

Zojuist met de post ontvangen twee Travel Vouchers van United Airlines ter waarde van $ 250 elk.
Toen we op 21 juni van AMS naar Chicago wilden, stonden we 5 !!! uur op (naast) de startbaan en uiteindelijk werd verteld dat er een technisch mankement was dat toch niet te verhelpen was. We gingen terug naar de gate, alles (ook bagage) werd uitgeladen en we konden naar een hotel.
De volgende dag was het mankement verholpen en konden we alsnog weg.

Enkele jaren terug hebben we eens een Voucher van Delta gehad en toen we deze wilden inleveren kon dat alleen tegen een hoog tarief.
We hebben via internet een veel goedkoper ticket geboekt en uiteindelijk is de voucher  in het plakboek beland.

Dit United voucher is één jaar geldig en alleen te gebruiken bij United Airlines, United Express en Ted vluchten.
Dus helaas niet voor andere partners (bv Lufthansa).
Niet dat we niet weer naar de VS willen, maar de op dit moment € 250-300 TAX per ticket weerhoudt ons.


#14 - 07-09-2009, 21:47 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Ruud2004

In juli 2009 in het "Rainforrest café" gegeten in de Mall of America. De bestelde hamburger was werkelijk helemaal rauw. Daar heb ik wat van gezegd en al snel stond de manager aan tafel. Conclusie;"Hij was veel te rauw". Ik kon een nieuwe krijgen, maar dat hoefde niet omdat de rest vh gezelschap al was uitgegeten. Hamburger stond niet op de rekening.

In 2006 aangeschoven in het restaurant van New York New York in Las Vegas. Bestelling opgenomen, drankje ontvangen en toen zeker een uur niets. Na diverse opmerkingen en excuses van het bedienend personeel, naar de manager gevraagd. (foutje vd keuken) Deze schaamde zich rot en we hebben uiteindelijk met 10 man "gratis" gedineerd. na achterlating van een flinke fooi (die ober/manager kon er ook niets aan doen) tevreden vertrokken.

Ik heb de ervaring dat als je een klacht "netjes" brengt, het meestal wel wordt opgelost. Heeft zeker mijn voorkeur. Zoniet, dan kan ik best stampij maken. Dat wil ook nog wel eens helpen.
#15 - 08-09-2009, 16:41 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15