Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

souvenirs

Discussie gestart

americaneagle

Ik zit met een vraag waar ik maar geen antwoord op vind, als ik op de douane site van Belgie zoek, dan kom ik daar tegen dat je voor sommige reptielen en zaken een speciale vergunning nodig hebt, aangezien we dit jaar naar Florida gaan en daar natuurlijk de Gator Boys gaan bezoeken, zit natuurlijk de mogelijkheid erin dat er een souvenir van alligator wordt gekocht, aangezien dit een reptiel is voelen jullie waarschijnlijk mijn vraag al??

Ik weet is geen beschermde diersoort en spijtig genoeg zijn er steeds dieren die het niet halen en waarvan dan de huis gebruikt wordt, maar wat kan en wat kan niet?

Portefeuille ?
Broeksriem?

Mvg
#1 - 12-01-2015, 20:18 uur

Yessica

De alligator is wel degelijk een beschermde diersoort. En dat is maar goed ook.
#2 - 13-01-2015, 04:43 uur



hdeweert

In Florida bestaan de geijkte souvenirs uit open krokodillen bekken, schelpen en andere spiegeltjes en kraaltjes. Als je het risico wilt nemen om langer dan de normale tijd bij de douane te staan met de mogelijkheid dat je een beschermde schelp of verboden dierlijk materiaal probeert in te voeren dan zou ik zeker al dit soort prullaria kopen. Het advies is neem geen risico. De Amerikaan zal altijd tegen je zeggen dat het geen probleem is maar vertrouw daar niet al te veel op.
Voor Jack Daniels zit je in de verkeerde provincie. De brouwerij is in Lynchburg NC. Denk niet dat je daar even van deze versnapering mag proeven. De Alcohol zit daar achter slot en grendel en na afloop van de rondleiding drinken ze Koffie.
#3 - 13-01-2015, 12:40 uur

Pieter79

Alligators worden elk jaar weer afgeschoten volgens een quotum, dus ik kan me voorstellen dat je gewoon die producten kan kopen, net zoals jeans of shirts in een mall.

Ik zou het gewoon kopen en gebruiken (zoals een riem gewoon omdoen, of een wallet bij je dragen). Niets mis mee lijkt me. Hier een website met wat meer background en Q+A http://www.alligatorleather.com/

Succes,
Pieter
#4 - 13-01-2015, 12:47 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

americaneagle

Wel wil jullie bedanken voor de reactie's en verbaasd me enorm dat alligators beschermd zijn, nu zoals je zegt maar goed ook.
Alle dieren zouden trouwens moeten beschermd zijn.

Wat betreft Jack Daniels kan ik je één en ander vertellen als verzamelaar ken ik er wel wat van (+-650 verschillende flessen in de collectie)
De distillery is in Lynchburg, Tennessee en daar kan je idd geen alcohol kopen, doch wel genieten als je een tour neemt om de distillery te bezoeken
kan je op het einde een tasting (proeving) doen waar je de nectar kan genieten, zijn kleine portie's doch te smaken.

#5 - 14-01-2015, 17:16 uur

Pieter79

Wel wil jullie bedanken voor de reactie's en verbaasd me enorm dat alligators beschermd zijn, nu zoals je zegt maar goed ook.
Alle dieren zouden trouwens moeten beschermd zijn.

Alligators staan niet meer op de lijst, en er mogen er een x-aantal per jaar afgeschoten worden, net als ander wild:
Citaat
Both the United States Fish and Wildlife Service (USFWS) and state wildlife agencies in the South contributed to the American alligator's recovery. Protection under the Endangered Species Act allowed the species to recuperate in many areas where it had been depleted. States began monitoring their alligator populations to ensure that they would continue to grow. In 1987, the USFWS removed the animal from the endangered species list, as it was considered to be fully recovered. The USFWS still regulates the legal trade in alligators and their products to protect still endangered crocodilians that may be passed off as alligators during trafficking.
Bron: http://www.fws.gov/endangered/esa-library/pdf/alligator.pdf

Er lijkt me dus niets mis met een alligator riem. Persoonlijk niet mijn stijl, maar het is dus wel legaal. Net als een leren riem van koeienhuid.
#6 - 14-01-2015, 19:11 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15