Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Studeren via EF in Atlanta

Discussie gestart

Patrick1971

Beste Forumleden,

Na jaren ongelooflijk mooie en super boeiende vakanties doorgebracht te hebben in de US sta ik nu voor een hartverscheurende keuze.
Mijn zoon (nu laatste jaar humaniora) wil volgend jaar in september 2015 naar de US om te studeren.
meebepaald de EF school (education First) in Atlanta, Ogglethorpe university.

We hebben ons hier en daar al geïnformeerd en ons lijkt EF foundation year program een goede keuze.
Dit houdt in dat je een jaar (9maanden) intensief Engels krijgt met een paar keuzevakken, zoals Wiskunde, business, economie....
En op het einde van dat jaar krijg je dan allerhande testen en bijhorende certificaten die nodig zijn om verder te kunnen studeren in de US aan een Unief.
EF geeft je zelf gegarandeerd toestemming tot 150 Uniefs die met Ef samenwerken.

Maar het kost ook wel wat. studiegeld,kost en inwoon (op de campus), taxen ,verzekeringen ... zo'n 17000€ in totaal. (zonder persoonlijke uitgaven)
Dit is wel zeer veel geld maar niet onoverkomelijk.
Ik lees op andere forum's her en der zowel zeer positieve maar ook negatieve ervaringen over EF
wie kan mij iets meer vertellen over EF programma's , over Ogglethorpe Atlanta, over Unief in Amerika algemeen...

Bedankt alleszins voor de reacties,

#1 - 30-09-2014, 18:37 uur

Jazzy

Helaas heb ik geen antwoord op bovenstaande vraag, maar ben ik wel benieuwd naar hetzelfde: hoe bevalt EF, en dan met name in Amerika? Zelf wil ik namelijk volgend jaar ook graag een (korte) talencursus gaan volgen als ik in Amerika ben en EF is ook één van de opties voor mij. Mijn Engels is al wel redelijk, maar ik moet voor mijn werk regelmatig (informele) mailtjes schrijven in het Engels en merk toch dat ik voortdurend vanalles zit te vertalen op Woxikon (handige site trouwens, misschien voor meer mensen hier wel van nut). Nu weet ik dat ik in een paar weken niet ineens vloeiend Engels zal kunnen schrijven, maar een beetje soepeler spreken en schrijven zou wel fijn zijn! Ben dus ook benieuwd of er hier nog mensen zijn die meer over de EF-cursussen kunnen vertellen.
#2 - 18-12-2014, 10:29 uur

Pieter79

Mijn Engels is al wel redelijk, maar ik moet voor mijn werk regelmatig (informele) mailtjes schrijven in het Engels en merk toch dat ik voortdurend vanalles zit te vertalen op Woxikon (handige site trouwens, misschien voor meer mensen hier wel van nut).

Ook ik heb geen antwoord op je vraag over de studie in Atlanta.
Wel wil ik inhaken op het Engels; ik was (en ben??) absoluut geen talenwonder, en na hier naar de States te emigreert zijn ging alles op mijn werk in het Engels. Ik heb altijd veel hulp gehad van http://www.mijnwoordenboek.nl/ Erg handig voor vertalingen, woordbetekenis en synoniemen. Gelukkig kom ik bijna niet meer op die site na meer dan 5 jaar alleen maar Engels.

Gr. Pieter
#3 - 18-12-2014, 12:36 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Dirc

Na mijn afstuderen destijds kwam ik in een internationaal project met collega's van over de hele wereld.
Mijn Engels was minstens slecht te noemen, maar ik moest wel. Een Duitser die Engels sprak, een rus, een Fransman, een paar Amerikanen en Engelsen. Ach een paar weekjes en het gaat vanzelf. Op een gegeven moment 'denk' je in het Engels.

Helaas leer je het ook weer vrij snel af als je er niet meer mee in aanraking komt.
#4 - 18-12-2014, 12:42 uur

ned in MO

Ik ben gasthouder voor een highdchool student die hier is via AFS. Tot dusverre geen klachten eigenlijk. Geen EF dus. AFS (american Field Service) heeft een redelijk goede reputatie
#5 - 18-02-2015, 18:49 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15