Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Stuk grond kopen?

Discussie gestart

basjan

Hi,

Ik heb een vraag aan wat Nederlanders die in Amerika wonen en echt wel weten waar ze over praten!

Ik kan een leuk stuk grond kopen in de staat New York en in de wijk/stad Southport vlak bij Elmira..
Ik heb zelf al een beetje via Google-maps gekeken waar het op de kaart ligt en wat er allemaal in de buurt te doen is.
Niet allemaal heel speciaal, maar daar is de prijs ook niet naar en daar gaat mijn voorkeur ook niet naar uit.

Maar ik blijf gewoon steken op een aantal vragen,
Kan ik als Nederlander wel een stuk grond kopen daar omdat ik hier in Nederland woon?
Hoe gaat het met belastingen?
En als dit allemaal geen probleem zou zijn kom ik dan (op langere termijn) eerder in aanmerking voor een "greencard" of voorlopige verblijfsvergunning of zoiets..

Het zit zo,
Ik ken de huidige eigenaar van de grond niet en heb deze grond gevonden via een advertentie.
Het gaat om bouwgrond tussen twee bestaande huizen in.  Aan de achterkant grenst het aan een "leuk" park.
Er is Sewer, Water, Gas, Electric, Phone, High speed internet allemaal in de straat te verkrijgen en de belasting is op dit moment ongeveer $255 dollar per jaar.
Op de foto's ziet het er allemaal redelijk goed uit, ik denk dat het geen achterbuurt is en de huizen in de straat zien er allemaal netjes en goed onderhouden uit.
Alleen de eigenaar heeft zo zijn eigen verkoop regels "terms".. Zo geeft hij een persoonlijke financiering op de grond? Dit is al iets wat ik niet wil, ik heb spaargeld waar ik de grond direct en in een keer mee kan betalen. dus dat zal het probleem niet zijn maar hij geeft aan dat hij pas na ongeveer 30 tot 45 dagen van het betalen van het geld een betaalbewijs en de papieren naar mij verzend die nodig zijn om het op mijn naam te zetten.  Deze moet ik dan ondertekenen en retour zenden naar the County, waarna ik van diezelfde County een brief retour krijg met daarop een bwijs van registratie..

Is dit allemaal juist.. ??
Ik durf best wat risico te nemen over de waarde van de grond ,   maar ik wil wel graag uitsluiten dat hij met mijn geld ervandoor gaat zonder dat ik de grond heb..
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Iemand een idee?
Alvast bedankt,
BJ

#1 - 20-04-2008, 01:48 uur

ned in MO

Wil niet onbeleeft zijn maar waarom de haast om een stukje grond te kopen waar je weinig vanaf weet?
Voor het verkrijgen van een greencard zal dat niet helpen.
Ik ben makelaar in Missouri en dus niet in new york maar het proces zal waarschijnlijk niet veel anders zijn

je koopt een stukje grond (er is dus een contract opgesteld). Vervolgens gaat dit contract naar een title company die  de overdracht regelt. Zij regelen alle papieren.
Als jij cash betaalt gaatjouw geld naar de title company die nadat alle handtekeningen gezet zijn, jouw geld overhandigen aan de verkoper waarna de grond in jouw naam geregistreerd wordt.
Jaarlijks betaal jij onroerend goed belasting aan de assesor en je moet er ook rekening mee houden dat de boel onderhouden moet worden. (maaien etc)

De verkoper wil zelf financieren? Waarom? tegen welke terms (rente, looptijde e.d)
Advies van mij is Bel een title company in the county waar de grond ligt en vraag naar de correcte procedure daar
Als de verkoper financiert, is het een owner financing? contract for deed? lease purchase?
Als de verkoper lastig is verder kijken. Er is genoeg te koop

Of te wel nog meer vragen dus.
#2 - 20-04-2008, 03:20 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

basjan

Er zit natuurlijk eigenlijk helemaal geen haast bij maar je weet hoe iets gaat als je zelf iets graag wilt hebben..

Ja dat van dat bedrijf bellen is een goede tip dat kan ik eens gaan doen..
Ik wil graag investeren in vastgoed maar niet in Nederland omdat ik helemaal gek wordt van dit land..

En wat betreft dat op afbetaling kopen van de grond, dat doe ik sowieso niet..
Natuurlijk zou ik er graag een huisje op willen laten bouwen en het denkelijk daarna verhuren of verkopen maar das nog wat ver van mijn bed-show.
Want ik had eens gezocht, de gemiddelde verkoop prijs van een huis in de buurt was in 2006 of 2007 ongeveer 89,000 dollar.
Dus als je daar dan goed onderblijft moet je het toch wel kunnen verkopen? zeker als de huizenmarkt weer zal aantrekken na een tijdje.
(ik heb nog geen idee wat het bouwen van zo'n huisje kost daar maar het ziet er allemaal niet erg duur uit)

Het is natuurlijk ook geen impuls aankoop, ik loop al langer met de gedachte en ben al tijden aan het kijken naar vastgoed in Amerika, zo was ik een tijd geleden in Des Moines Iowa daar waar veel werk verricht wordt om de staat Iowa op de kaart te zetten. DownTown staan heel veel mooie nieuwe Lofts tekoop maar op een af andere manier durf ik het niet aan om zoiets te kopen..
Ik ben vooral bang dat ik het niet zal verhuren..


#3 - 20-04-2008, 10:23 uur

PBBI

Citaat
maar je weet hoe iets gaat als je zelf iets graag wilt hebben..
Ja, dan ga je de boot in......., zie ik regelmatig gebeuren. Krijg ik een mailtje van iemand die de koop van zijn leven kon maken en dan problemen tegenkomt die hij niet kan oplossen. Graag iets willen is een slechte raadsheer in dit geval.

Wat moet die grond kosten, $5000, $10.000?
#4 - 21-04-2008, 11:20 uur

basjan

Yes 7,500
vinden jullie dat veel geld?
zelf denk ik wel dat het een goede prijs is...

Maar eigenlijk heb ik nog geen ander stuk grond gevonden in de regio dis echt vergelijken kan ik niet!

#5 - 21-04-2008, 20:11 uur

bgroeneveld

Ik zou er zeker eerst een reisje naar New York tegenaan gooien. Je zal de eerste niet zijn die denkt een prachtig stukje grond te kopen en dan een of andere vijver vol met krokodillen in eigendom blijkt te hebben (dat gaat natuurlijk alleen op voor zuidelijker staten, maar je begrijpt wat ik bedoel.

Hier in de VS worden dit soort aanbiedingen niet voor niets vergeleken met een cliche: als je dit wilt kopen, heb ik nog een brug in de aanbieding. Meer dan honderd jaar oud, maar nog in prima conditie. Loopt tussen Manhattan en Brooklyn.

Hier in Minnesota mag je niet eens grond kopen als buitenlander die geen groene kaart heeft (en door alleen een stukje grond te kopen krijg je die kaart niet), ik weet niet wat de regeltjes zijn in NY, maar dat lijkt me iets dat je goed moet navragen.

Ik denk dat je beter iets in de EU kunt kopen, weet je tenminste zeker dat je geen problemen met verblijfs- en andere vergunningen hebt/krijgt. Een stukje van een Grieks eiland?

En als ze zeggen dat je snel moet beslissen en dat het anders niet doorgaat: dat is absoluut een teken dat er wat mis is. Een goede verkoper begrijpt dat een koper niet over 1 nacht ijs gaat.



#6 - 22-04-2008, 00:01 uur

basjan

Ik begrijp het..

Maar in EU is geen optie..
En nee ik ben niet uit op een greencard al zou het wel mooi zijn als ik er ooit eentje kon krijgen.. maar das niet de insteek van het verhaal.
Maar je mag best wel een aantal weken zonder greencard het land in he, als zijnde vakantie..

En ik beslis nooit op iemand anders zijn comando maar was gewoon bang dat het miss. snel verkocht zou zijn..
Ik ga eerste eens uitzoeken wat het gaat kosten een huisje erop te zetten en de rest van de regels..
Thanks..

#7 - 22-04-2008, 01:02 uur

Loek

Yes 7,500
vinden jullie dat veel geld?
zelf denk ik wel dat het een goede prijs is...

Maar eigenlijk heb ik nog geen ander stuk grond gevonden in de regio dis echt vergelijken kan ik niet!


Ligt eraan hoe groot het land is waar het precies ligt en zo.  Ter vergelijking, ik heb een stuk land van 35 acres (14 hectare) in het zuiden van Colorado.  Huidige marktwaarde is $40000.
#8 - 22-04-2008, 20:08 uur

basjan

nee zo groot is het niet :D

50 feet breed aan de straat, 183 feet deep.. and 84 feet breed aan de achterkant (dus een beetje in een punt vorm)
links en rechts single familie huisjes heel goed onderhouden.. + de achterkant grenst aan een groot park, speeltuin, veld..


#9 - 22-04-2008, 23:47 uur

ned in MO

Om aan te geven hoe tricky het kan zijn als je niet weet wat alle regeltjes zijn

Hier in springfield stond een wrak van een huis(je) te koop op een stukje grond van 45 foot breed  en 110 foot diep voor vrij weinig.
Iemand dacht leuk het huisje met de grond gelijk te maken en er wat anders neer te zetten.
Komt ie er dus achter dat je minimaal 50 foot moet hebben om een nieuw huis te bouwen, tenzij je het op de originele fundering had.
Het probleem was dat hij die dus  al gebuldozerd had.
Dat werd dus een duur en waardeloos stukkie grond.
Geen interesse om wat bij mij in de buurt te kopen? Hele leuke en mooie omgeving om vakantie te vieren en een goed investeringsklimaat en een nederlander om je investment te managen! Voorbeeld:
Duplex(twee onder een kap) 2 bedroom 1 full en een half bath en een garage in iedere unit. inkomen $1075 in de maand  voor $129900
huis 3 bedroom 2 bathrooms extra grote dubbele garage in goede conditie. Inkomen $750 per maand voor $100000
#10 - 23-04-2008, 02:02 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

basjan

Ok,

heb je miss. een linkje met huizen en-/of grond die te koop staan bij u in de buurt?
Dan kan ik eens kijken hoe het daar een beetje uitziet..
Het is natuurlijk ook leuk als je ergens zit waar meer Nederlanders wonen.. Dit was in Iowa wel het geval..
Volgens mij kunnen we daar vast wel dat Nederlandse programma Boer Zoekt Vrouw verkopen ;)

#11 - 23-04-2008, 10:56 uur

ned in MO

Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15