Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Talk Radio

Discussie gestart

Verelle

Nieuw!
Tijdens onze reis door de states luisteren we vaak naar Talk Radio, het opvallende is dat je in bepaalde streken alleen maar shows zijn van Republikeinen kan horen een andere mening is simpel weg niet te vinden. En wat zijn dat een fanaten zeg. Vooral Rush Limbaugh is nog al vol van zich zelf, wat een arrogante gast is dat zeg, ik luister met kromme tenen naar wat hij te zeggen heeft. Wat mij is opgevallen dat de Democraten overal de schuld van krijgen. ook al hebben ze er niets mee te maken. Ze toen bij dit soort radio stations niets anders dan op de Democraten in te hakken.

Zoals in de Senator Folley zaak bevoorbeeld. Dit is een Republikein die immoreel gedrag heeft vertoond ten opzichtte van minderjarige stage lopers in de Senaat. Dit blijkt al jaren lang gaande te zijn, maar er is niets aangedaan. Nu wordt het de Democraten verwijt dat ze dit naar buiten hebben gebracht vlak voor de verkiezingen om de Republikeinen een hak te zetten. Wanneer steken ze eens een hand in eigen boezem. Wat een hypocriet zooitje.

Wat ook opvalt bij dit soort rechtse shows dat er bijna nooit iemand van de andere kant gehoord wordt en als ze dan eens iemand toelaten, laten ze deze persoon nooit uitpraten of  hij of zij wordt gewoon weggedraaid en dan compleet belachelijk gemaakt. Het lijkt wel of ze wereldvreemd zijn en ze brengen een fanatisme naar voren waar ik niet goed van word.

Gelukkig zijn we nu in een gebied waar we weer naar andere meningen kunnen luisteren, zelf vinden we de Stephanie Miller show erg leuk, het is een beetje chaotisch en ze zijn zeker niet vreemd van zelf spot. Gisteren hoorde ik een andere show, de Bill Press Show, maar daar was teminste een discussie gaande, de presentator is Democraat en de beller was een Republikein en het ging er redelijk hard aan toe, maar ze lieten elkaar in hun waarde en de presentator liet de beller gewoon uitspreken. Zo zou het altijd moeten gaan.
#1 - 04-10-2006, 17:18 uur
« Laatst bewerkt op: 09-10-2006, 05:24 uur door Verelle »
In april terug naar Amerika

bgroeneveld

Probeer Ed Schultz te vinden. Een progressieve prater. Website is http://www.bigeddieradio.com/ daar kun je vinden wanneer en waar hij te horen is.
Behoorlijk progressief. Komt tenslotte uit North Dakota.

Zoals hij zelf zegt: ik ben een voormalig Republikein die een 'vlees-etende, geweer meesjouwende' Democraat' geworden is.

Al Franken had gelijk toen hij zijn boek de titel gaf: "Rush Limbaugh is a big fat idiot" (subtiele vent die Franken!)

Bij mijn lange autoritten (morgen naar de World Dairy Expo in Madison, Wisconsin) merk ik dat de AM stations voornamelijk 'over de grond rollende, schreeuwende' predikanten uitzenden, of (zeer) plaatselijke sport (lange verhalen over een football coach in een of ander dorp), of rechts gebalk.

De FM heeft voornamelijk country music en gospel.
#2 - 04-10-2006, 20:51 uur

Verelle

Wij luisteren eigenlijk alleen naar AM, maar te vaak valt de zender weg tijdens het rijden van staat tot staat. (We hebben inmiddels al zo'n 14.000 mijl gereden in de laatste 9 maanden)
De predikanten komen er bij ons niet op. We luisteren ook vaak naar NPR ( National Public Radio), van de week werd er een gedeelte uit een boek voorgelezen en ik vond het jammer dat ze slechts een hoofdstuk voorlazen, de dag daarna konden we het station niet meer vinden. Als we echt veel mazzel hebben kunnnen we BBC World Service ontvangen, mijn partner is Engels en in Nederland zijn we gewend om naar de BBC te kijken, meer dan de Nederlandse zenders. Je krijgt met de de BBC toch wel een heel ander beeld op de rest van de wereld dan van de meeste zenders in Amerika omdat ze relatief weinig Buitenlands nieuws brengen. Maar dat gebeurdt toch niet al te vaak dat we de BBC kunnen ontvangen.
#3 - 04-10-2006, 23:35 uur
In april terug naar Amerika

Verelle

Wij luisteren eigenlijk alleen naar AM, maar te vaak valt de zender weg tijdens het rijden van staat tot staat. (We hebben inmiddels al zo'n 14.000 mijl gereden in de laatste 9 maanden)
De predikanten komen er bij ons niet op. We luisteren ook vaak naar NPR ( National Public Radio), van de week werd er een gedeelte uit een boek voorgelezen en ik vond het jammer dat ze slechts een hoofdstuk voorlazen, de dag daarna konden we het station niet meer vinden. Als we echt veel mazzel hebben kunnnen we BBC World Service ontvangen, mijn partner is Engels en in Nederland zijn we gewend om naar de BBC te kijken, meer dan de Nederlandse zenders. Je krijgt met de de BBC toch wel een heel ander beeld op de rest van de wereld dan van de meeste zenders in Amerika omdat ze relatief weinig Buitenlands nieuws brengen. Maar dat gebeurdt toch niet al te vaak dat we de BBC kunnen ontvangen.
#4 - 04-10-2006, 23:38 uur
In april terug naar Amerika

Nynke

Wij luisteren ook graag naar NPR.

Ja, die predikanten.. ken ik ook van het rondreizen..ik associeer het vooral met toen we door Kentucky en Tennessee reden een hele tijd geleden.

En kennen jullie Car Talk?? Is zooooo ontzettend grappig, en bovendien nog informatief ook. Maar ja, je moet van de humor houden.
www.cartalk.com (je kunt ook via de site luisteren)

En Prairy Home Companion -met Garrison Keillor.. is ook een ontzettend goede show!
http://prairiehome.publicradio.org (ook via de site te beluisteren).

Groetjes, Nynke
#5 - 05-10-2006, 14:22 uur
« Laatst bewerkt op: 05-10-2006, 14:26 uur door Nynke »

Chiefette

Wij hebben ook erg veel naar Talk Radio geluisterd tijdens onze reis. Als je Rush Limbaugh al erg vindt, moet je om een uurtje of vijf (in het westen althans) voor de grap eens naar Savage Nation luisteren, van Michael Savage. Die man is echt compleet gestoord. Wij 'ontdekten' hem op 11 september en hij vond onder meer dat er na de aanslagen militaire parades hadden moeten worden gehouden in plaats van toespraken, dat Bush een watje is, dat er geen enkele moslim meer het land in mag en wat er volgens hem met Amerikanen met onpatriottische opvattingen moest gebeuren, dat ging zelfs hem te ver om hardop op de radio te zeggen (overigens is het wel vreemd dat hij de liberalen er vervolgens van beschuldigt alleen met de vrijheid van meningsuiting te schermen wanneer het hen zo uitkomt, en dat dat heel erg is om dat de vrijheid van meningsuiting een groot goed is - volgens mij is patriottisme, of gebrek daaraan, ook nog altijd een mening die je moet kunnen uiten).

Een paar dagen later hoorden wij uit zijn mond de wonderlijke gedachtengang "Volgens een nieuw boek over opvoeding is TV slecht voor kinderen en fastfood ook. Maar dat boek is geschreven door pedagogen, en we weten natuurlijk allemaal dat 90% van de mensen die met kinderen werken, pedofiel zijn. Want ze zijn over het algemeen niet getrouwd, en ze hebben zelf ook in de regel geen kinderen. En wie heeft dat boek eigenlijk geschreven? [noemt de namen van de schrijvers] Nooit van gehoord. Oh, wacht, natuurlijk niet, het zijn Britten. Nou, we weten allemaal dat 50% van de Britten homoseksueel is, dus daar gaan we helemaal geen adviezen van aannemen. Voor je het weet worden onze kinderen ook homo. En fastfood slecht? Nou, McDonald's is een hele verbetering ten opzichte van het hondenvoer dat ze daar in Engeland eten." Echt waar, ik verzin het niet. Het zou grappig zijn, als hij het allemaal niet zo bloedserieus zou menen.

Wat we in Utah (Bryce/Zion area) erg grappig vonden, was Tradio. Daar konden mensen op de radio trucks/jonge poesjes/jachtgeweren et cetera te koop aanbieden. Het gaat nergens over, maar het is zo grappig. En die predikanten, tja, het blijft vermakelijk!
#6 - 05-10-2006, 15:05 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15