Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

terugreizen met Amerikaanse baby

Discussie gestart

liemo

Het duurt nog enkele maanden maar als het goed is zullen mijn man en ik in de Verenigde Staten een kind krijgen. We zitten hier voor 1 jaar voor onderzoek maar gezien deze ontwikkelingen hebben we besloten ons vertrek uit te stellen tot na de geboorte. Omdat we ook weer verwacht worden op ons werk in Nederland, zullen we ongeveer 6-8 weken na de geboorte terugvliegen. In die tijd hopen we al een Amerikaans paspoort geregeld te hebben voor de kleine maar het gaat in die tijd waarschijnlijk niet lukken om ook een Nederlands paspoort te regelen omdat de dichtsbijzijnde consulaat 2 uur vliegen is (wat nog niet gelijk kan) of 15 uur rijden. Nu vroeg ik mij af of dit een probleem gaat vormen als we naar Nederland terug willen vliegen?

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Zo niet, waar zou ik dit het beste kunnen vragen? Aan het vliegtuigmaatschappij, consulaat of Amerikaanse emigratie?

#1 - 25-01-2016, 22:47 uur

Jez

Ik heb een kennis die aan het adopteren is in Amerika. Dat betekent dat zij tzt met zijn 2-en naar Amerika vliegen en een week of 6 later met een baby erbij terug. Hij heeft wel iets verteld over het paspoort voor de baby, maar dat heb ik niet onthouden  embarressed

Mijn advies voor nu is, als je er niet meteen uit komt met andere instanties, informeer dan eens via adoptiebureau's. Of vraag mij via een pb of ik mijn kennis wil vragen contact op te nemen  8)
#2 - 26-01-2016, 00:11 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Pieter79

Dat Nederlandse paspoort zou ik me niet zo druk om maken eerlijk gezegd; jullie zijn beiden Nederlands staatsburgers dus je baby krijgt die nationaliteit ook. Omdat de baby in Amerika geboren wordt is hij/zij nu automatisch Amerikaan. Je moet papieren invullen wanneer je baby geboren wordt en dat betekent dat hij/zij in Amerika geregistreerd staat. Volgens mij maakt het niet veel uit of je direct al een paspoort wil, je kind heeft daar altijd recht op.

Veel succes,
Pieter

P.S. Dit is een mooi eerste kado voor je kind, dit is een voorrecht dat niet iedereen heeft. Hij of zij kan zich in de toekomst vrij bewegen en vestigen in NA en de EU.
#3 - 26-01-2016, 04:46 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15