Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

tickets US Airways

Discussie gestart

Gerty

We boekten via internet tickets van US Airways, Nu heb ik daar wel een bevestigings mail van, maar nergens vind ik of die tickets opgestuurd worden of we ze op de luchthaven (Brussel) moeten op halen. Wie heeft daar ervaring mee
#1 - 04-04-2010, 20:22 uur

Frasi

Zo goed als alle maatschappijen hebben de papieren tickets afgeschaft.
Bij je bevestiging (per email) heb je als het goed is een boekingscode gekregen: een code van 6 letter/cijfers.
Samen met je naam kan je hiermee op de website van de maatschappij je boeking bekijken en evt al stoelen vastleggen. Ook vind je daar je e-ticket nummer.
Inchecken kan ook via de website of gewoon aan de balie op de luchthaven. Een paspoort en vriendelijke glimlach is voldoende om je reservering in het systeem te vinden.
Maar voor de zekerheid is het wel goed om je bevestiging (en evt  je itinerary  op de website) te printen en bij je te hebben.
#2 - 04-04-2010, 20:44 uur

Gerty

Dat wordt even wennen, we boekten steeds via een reisagent en kregen steeds op voorhand onze tickets. Nu moeten we met een zelf geprint papiertje naar de incheck bali. Ik zal pas gerust zijn als we onze valiezen hebben kunnen afgeven.
Gerty
#3 - 06-04-2010, 17:41 uur

Yessica

Dat wordt even wennen, we boekten steeds via een reisagent en kregen steeds op voorhand onze tickets. Nu moeten we met een zelf geprint papiertje naar de incheck bali. Ik zal pas gerust zijn als we onze valiezen hebben kunnen afgeven.
Gerty

De reisagent heeft ook niets anders meer dan een geprint overzichtje, er bestaan eigenlijk geen papieren tickets meer. Wat je van reisagent nu zou krijgen is hetzelfde als wat je nu in je handen hebt.

 Maar je kunt al eerder gerust zijn hoor: gewoon zelf thuis al inchecken! Je kunt dan ook je boarding passes al meteen uitprinten.  Dan is op de luchthaven het enige wat je nog hoeft te doen je valiezen afgeven!
#4 - 06-04-2010, 18:30 uur



Loek

Je hoeft tegenwoordig niet eens het papiertje af te drukken.  Hier in de US ga je gewoon met de credit card waarmee de de tickets hebt betaald naar de self checkin.  Je schuift je card in de machine, je naam verschijnt en de boarding passen rollen eruit.  Extra makkelijk vooral als je alleen handbagage hebt.  Inchekken kost zo niet meer dan 5 minuutjes.
#5 - 06-04-2010, 23:59 uur

Johan

Net met US Airways naar Florida gereisd!
Geen tickets alleen een papieren bevestiging waarvan men op prijs stelde die mee te nemen.

#6 - 07-04-2010, 00:55 uur

bedeve

die aloude tickets hadden wel het voordeel dat er uniformiteit bestond.
de tickets waren hetzelfde ,het inchecken was overal hetzelfde.

Bij de euopeese luchtvaartmaatschappijen wordt inchecken met je gsm langzamerhand gewoner.
Wat mij steeds opvalt is dat het personeel aan de gate daar nog niet helemaal aan gewend is.

Het is wel de makkelijkste vorm.
Hopelijk wordt dit op transatlantische vluchten ook snel ingevoerd.

#7 - 07-04-2010, 09:24 uur

Gerty

 Als ik dit zo lees hoef ik me geen zorgen te maken in Brussel en komt het vast wel in orde. Maar hoe werkt het dan in Philadelphia waar we een overstap hebben naar Las Vegas?  En voor de terugvluchten zelfde systeem? Gerty
#8 - 07-04-2010, 11:53 uur

Yessica

Als je zelf via internet incheckt, kan meestal 24 uur vantevoren, dan krijg kun je gelijk 2 boarding passes uitprinten, dus ook die voor naar Las Vegas. Als je aan de balie incheckt krijg je ook 2 boarding passes. Dus wat dat betreft geen verschil. Je moet wel in Philly je koffer ophalen en opnieuw weer door de beveliging halen. Maar je hoeft daar niet meer naar een balie toe. Het enige is wel dat ze bij incheck hier nog niet weten van welke terminal je vliegtuig naar Las Vegas gaat vertrekken dus dat zal je even in Philly op de borden moeten nakijken. Of vragen, want ze willen je altijd graag helpen!


Terug gaat het inderdaad idem dito! Kun je bijvoorbeeld alvast inchecken in een internetcafe of je hotel. Of natuurlijk gewoon op de luchthaven!
#9 - 07-04-2010, 12:18 uur



martinm

De terugvlucht naar NL/BE is alleen makkelijker want dan zie je je koffer weer bij aankomst in NL/BE, dan hoef je  bij het overstappen niet eerst je koffer te halen en deze weer voor de volgende vlucht op een andere band te gooien.....dus kan je bij de binnenlandse vlucht direct naar de volgende terminal te lopen...

Martin
#10 - 07-04-2010, 13:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15