Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Tijd om weg te gaan uit NL!

Discussie gestart

visuar

Citaat
Nederland valt massaal over de beslissing van het Cals College in IJsselstein om de Nederlandse vlag op de tas van een leerling te verbieden.

Volledig artikel: http://www.telegraaf.nl/binnenland/17720741/Woede_over_verbod_op_vlag.html

Het moet niet gekker worden! >:( :( :-[ :-X :-\ :'(

Citaat
CDA-Kamerlid Jan de Vries wil niet inhoudelijk reageren op het incident. " Ik kan er geen oordeel over vellen. Dit is een zaak van de school", aldus De Vries

Tsja, stel je voor dat je als kamerlid wat moet gaan bedenken/doen, dat kan natuurlijk ook niet :-X
#1 - 01-02-2005, 12:33 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

ejb

Citaat
Nederland valt massaal over de beslissing van het Cals College in IJsselstein om de Nederlandse vlag op de tas van een leerling te verbieden.

Volledig artikel: http://www.telegraaf.nl/binnenland/17720741/Woede_over_verbod_op_vlag.html

Het moet niet gekker worden! >:( :( :-[ :-X :-\ :'(

Citaat
CDA-Kamerlid Jan de Vries wil niet inhoudelijk reageren op het incident. " Ik kan er geen oordeel over vellen. Dit is een zaak van de school", aldus De Vries

Tsja, stel je voor dat je als kamerlid wat moet gaan bedenken/doen, dat kan natuurlijk ook niet :-X

Het is inderdaad te gek voor woorden, je mag dus niet eens meer trots zijn op je eigen land! Als trots zijn op je land discriminatie is kan je alles natuurlijk wel discriminatie gaan noemen. Er blijft met al dit soort zaken ook weinig meer over om trots op te zijn...ik wil weg  :-[ :(
In Amerika wordt het in ieder geval gewaardeerd als je de Amerikaanse vlag gebruikt ten teken dat je trots bent op je land! En zo hoort het volgens mij ook.
#2 - 01-02-2005, 18:23 uur



Jez

Nou ja zeg! Niet dat ik trots ben op Nederland, eerder in tegendeel. Dit bewijst maar weer eens waarom.
Ik doe morgen maar weer m'n outfit met Amerikaanse vlag aan denk ik.
#3 - 01-02-2005, 20:58 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

visuar

Helaas lijkt het alleen maar erger te worden :-[ :'( >:(

Citaat
Meer scholen blijken de Nederlandse vlag in de ban te hebben gedaan.
 
Op het Groene Hart Lyceum in Alphen aan den Rijn is de Nederlandse driekleur al bijna een jaar uit den boze. Alle groepsidentificerende kenmerken worden daar niet geaccepteerd en schorsing dreigt als leerlingen het toch wagen met kleding en tassen met vlaggetjes aan te komen

Voor het volledige artikel: http://www.telegraaf.nl/binnenland/17755231/Vlagverbod_is_wijdverspreid.html

Triest... heel triest
#4 - 02-02-2005, 15:07 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Bakvet

 :P Heb de tijd nog meegemaakt dat je op Koninginnedag  als kind met papieren rood-wit-blauw vlaggetje in de hand door je school naar de feestelijke viering bij plaatselijke muziektent werd gedirigeerd. Om daar dan nationalistische liederen te gaan zingen. Dus voor mij geldt maar een ding: verbieden die vlag van school en wel onmiddelijk!!!
#5 - 02-02-2005, 19:34 uur

Jez

Mijn kind doet dit jaar eindexamen. Als hij slaagt, mag ik dus niet de vlag uithangen?
En mijn Amerikaanse-vlag-trui en -rokje en -schoenen kan ik dus ook beter niet meer aandoen?
Ik draag graag oranje, Nederlands nationale kleur. Poetslappen van maken?
Mijn vader loopt graag op klompen. Van die echte Hollandse. Ik zal morgen neutrale, niet lands-gebonden, schoenen voor hem kopen.
En het volkslied zingen bij bijvoorbeeld sportevenementen? Kan dat nog?
Koninginnedag zullen we maar helemaal afschaffen en Bevrijdingsdag ook misschien, want stel dat hier wonende Duitser daar aanstoot aan nemen.
Laten we meteen alle -volgens mij katholieke- feestdagen maar afschaffen, want dat kan beledigend zijn voor mensen met een ander geloof.
Oei, ik spreek op mijn werk iedereen in het Nederlands aan; als ik daarmee maar niemand voor het hoofd stoot......

Kom op nou toch jongens!
#6 - 02-02-2005, 20:30 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bakvet

Citaat
Volgens de school maken de leerlingen daar geen probleem van, maar zijn het vooral de ouders die vinden dat hun kinderen de eigen identiteit wordt afgenomen.
#7 - 02-02-2005, 20:48 uur

Jez

Klopt. Mijn kind wordt niet meer geleerd een mening te hebben, tenminste, buitenshuis. Doe maar normaal, val maar niet op, wees asjeblieft zoals de rest en onderscheidt je niet. Vooral niet omdat je half Indisch bent, oftewel getint, zwarte krullen hebt en vaak een pet/sjaal draagt; je moet extra je best doen, anders denken ze nog dat jij ook "zo'n buitenlander" bent........
Discussies in de klas gaan we liever uit de weg, want straks neemt iemand aanstoot aan jouw mening, dus doe en denk maar liever zoals de rest.
#8 - 02-02-2005, 21:07 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

visuar

 :'(
#9 - 03-02-2005, 14:50 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

persianBrit

tsja, wat wil je ook...
Nederland is een mooi land (nog steeds), toen ik hier 11 jaar geleden kwam wonen , waren er nog geen problemen met moslim-terrorisme, integratie , vlaggetjes en aanslagen.

mensen, Nederland stond bekend als 1 van de meest tolerante landen van Europa!!

hoe anders is het nu; de hele klimaat van dit land is zo ongelovelijk verziekt door de recente ontwikkelingen dat ieder weldenkend en zelfs patriotisch mens toch echt moet overwegen om eens te emigreren.

ik heb wel eens gezegd dat nederland een mooi land is om in te wonen , maar niet om in te leven.., ik denk dat we langzaam naar een punt toe gaan waar zelfs wonen minder aantrekkelijk begint te worden..

It's a shame... maar ik ben toch weg na mijn studie, en ik denk niet dat ik terug zal komen naar Nederland (alleen om vrienden te bezoeken misschien)

Can you blame me??



vorig jaar , op RTL news vatte iemand het goed samen :

"Het is hier het communistisch koninkrijk der Nederlanden, daarom heb ik dit land 20 jaar geleden al verlaten"








#10 - 03-02-2005, 15:16 uur

stinger

te gek voor woorden!!

Als ik dit soort dingen dan weer lees of hoor,dan ben ik zooo blij dat ik al 6 jaar niet meer in Nederland woon !!!!

Stinger
#11 - 03-02-2005, 20:40 uur

lulu

Dit is precies de rede waarom ik op deze site te vinden ben... mensen die er net zo over denken als ik. WAT EEN ONZIN!!!!!!! We hebben het hier over een NEDERLANDSE, van een NEDERLANDS iemand op een NEDERLANDSE school????!!!!! What in the world is the freaking problem!?

Het uitzicht dat ik nog een jaar studie heb te gaan in Nederland is nog te overzien, maar ik kan niet wachten om daarna met 2 koffers het vliegtuig in te stappen, om vervolgens in San Diego te settelen! Ik zeg niet dat Amerika ideaal is, maar dit soort onzin kom je daar gelukkig niet tegen.
#12 - 11-02-2005, 14:27 uur

Bakvet

Maar is dit nou werkelijk iets om je over op te winden? Dat een of andere Tuinbouwschool in Janboerenmodderklootstra het aan een klein groepje jongeren verbiedt om met zo'n achterlijk vlaggetje op hun goed rond te lopen. Ik kan daar alleen maar om lachen.

Ik zou me meer willen opwinden over al die studenten die hier (voornamelijk) op kosten van de belastingbetaler een opleiding volgen om na afloop zo snel mogelijk met de noorderzon te vertrekken. :D
#13 - 11-02-2005, 20:47 uur

Mississippi

te gek voor woorden!!

Als ik dit soort dingen dan weer lees of hoor,dan ben ik zooo blij dat ik al 6 jaar niet meer in Nederland woon !!!!

Stinger

Ik ben het met de vorige post eens en heb het Telegraaf artikel ook anders gelezen. Er staat dat alleen de directie van het Cals College een probleem met vlaggen op tassen heeft. Het artikel begint ook met de zin "Nederland valt massaal over de beslissing van het Cals College in IJsselstein om de Nederlandse vlag op de tas van een leerling te verbieden".

Conclusie: Nederland is nog in orde :), de directie van het Cals College niet :-[



#14 - 11-02-2005, 22:54 uur
« Laatst bewerkt op: 11-02-2005, 22:57 uur door Mr Mississippi »

heivalido

Maar is dit nou werkelijk iets om je over op te winden? Dat een of andere Tuinbouwschool in Janboerenmodderklootstra het aan een klein groepje jongeren verbiedt om met zo'n achterlijk vlaggetje op hun goed rond te lopen. Ik kan daar alleen maar om lachen.

Ik zou me meer willen opwinden over al die studenten die hier (voornamelijk) op kosten van de belastingbetaler een opleiding volgen om na afloop zo snel mogelijk met de noorderzon te vertrekken. :D

Ik vind dit wel degelijk iets om je over op te winden want de staat beperkt mij in mijn vrijheid om de kleding te dragen die ik wil dragen. Niet dat ik op dat Vlaggetje zit te wachten maar als ik een troste Hollander zou zijn die met trots een vlag op mijn jas zou willen dragen dan zou dit niet mogen omdat anderen zich hierdoor aangevallen zouden voelen. Nog ff en ik mag mijn Oranje shirt niet meer aan als Oranje speelt. En waarom mogen andere groeperingen dan wel in trainingspakken lopen die geheel gemaakt zijn van hun nationale vlag.
#15 - 11-02-2005, 23:00 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15