Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Today We Think About ALL! Allied Soldiers Whom Gave Their Lives For Freedom

Discussie gestart

ProUSA-Ewout-

Today We Think About ALL! Allied Soldiers Whom Gave Their Lives For Freedom


Vandaag is het dan 4 mei, herdenkings dag ! We zouden denken aan de omgekomen Nederlandse soldaten, maar ook aan de burgerslachtoffers. Zelf grijp ik deze dag ook altijd aan om te denken aan de omgekomen Amerikanen, maar ook de omgekomen helden waar wij niet vaak aan denken. De polen hebben ons met name goed geholpen met de bevrijding van Nederland.

Praat hier mee over wat 4 mei voor jou doet, sta je nog wel eens stil bij de vrijheid waar mensen voor omgekomen zijn ? Denk je nog wel eens eraan dat democratie nooit gratis is geweest en dat er ook nu wereldwijd gevochten word voor democratie en vrijheid wereldwijd.














Vergeet niet dat we niet alleen door de Amerikanen werden bevreid, maar ook door landen als Australië etc, denk daar eens aan als je weer is blind gaat bashen op 1 van de bovenstaande landen.

Citaat
Op donderdag 4 mei 2006  13:21 schreef PirE het volgende:
Ik zou de vlag van het Verenigd Koninkrijk er ook bijzetten ;).

 Ik zal overigens niet stil zijn om 8:00 uur. Ik heb een hekel aan zo een verplicht nummer. Als ik er bij stil wil staan dan doe ik wel op een moment dat ik daar voor de volle 100% achtersta en niet op een tijdstip wat toevallig van hogerhand bepaald is.

Ik heb een behoorlijk interesse in alles wat met (burger)oorlogen te maken heeft en lees er genoeg over en tijdens het lezen/bekijken heb je genoeg momenten waarbij je denkt aan wat de mensen overkomen is. Ik heb daar geen vaste dag per jaar voor nodig.


Hier ben ik het ook gedeeltelijk mee eens ik reageerde met :
Citaat
Ik ben het gedeeltelijk met je eens, ik vind dat er niks mis is met saamhorigheid, met zijn alleen stil zijn om 8:00 neem ik graag in acht. Je behoort dan misschien tijdelijk tot een massa die op dat moment allemaal hetzelfde doet. Het past niet bij je omdat je natuurlijk niet bij de “kudde” hoort. Maar het is wel die grote massa mensen die als “ massa” geniet van die vrijheid, het stemrecht etc etc …

Vaste dagen per jaar zijn inderdaad niet nodig voor jou, deze dag is dan ook niet speciaal voor jou bedoeld, het is eerder bestemd voor diegenen die zich er soms niet van bewust zijn waar ze nu van genieten. De fulltime manager die dag in dag uit alleen bezig is met zijn import/ export beleid, en de boer die denkt dat hij al jaren alleen op zijn landje zit. Mensen die er af en toe aan herinnerd moeten worden waar ze nu van genieten. Voor hen is zo’n vaste dag handig, het herinnerd ze eraan dat die vrijheid niet uit de lucht gevallen was.




Ik heb het ook op het forum van fok! gepost ( http://forum.fok.nl/topic/852728/1/50#37545741)
Mijn eerste OP was hier, later maakte ik een grotere OP @ fok, deze heb ik nog aangepast en uiteindelijk in de plaats van de OP @  forum.verenigdestaten gezet
#1 - 04-05-2006, 12:45 uur
« Laatst bewerkt op: 04-05-2006, 15:14 uur door ProUSA-Ewout- »
God bless the USA

Rebecca

4 mei is mijn verjaardag, dus voor mij is het feest  ;)  2006-10

Voor mij doet het verder niet zo heel veel. Ik sta volledig achter de dodenherdenking en de twee minuten stilte etc. Ik moet alleen wel zeggen dat ik op 4 mei niet per se aan de omgekomen Nederlandse slachoffers denk....  Maar meer aan alle slachtoffers van welke oorlog ook.

Denk je nog wel is eraan dat democratie nooit gratis is geweest en dat er ook nu wereldwijd gevochten word voor democratie en vrijheid wereldwijd.

Ik denk dat je hiermee wel een goed punt hebt  ;)
#2 - 04-05-2006, 13:25 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

B-man

4 mei is mijn verjaardag, dus voor mij is het feest  ;)  2006-10

Gefeliciteerd!  2006-05

B-man
#3 - 04-05-2006, 14:08 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Rebecca

Gefeliciteerd!  2006-05

B-man

 :D thanks!!
#4 - 04-05-2006, 14:12 uur
Onze blog-Bouwmanfamily
NBA Guru 2007!!

ProUSA-Ewout-

4 mei is mijn verjaardag, dus voor mij is het feest  ;)  2006-10

Voor mij doet het verder niet zo heel veel. Ik sta volledig achter de dodenherdenking en de twee minuten stilte etc. Ik moet alleen wel zeggen dat ik op 4 mei niet per se aan de omgekomen Nederlandse slachoffers denk....  Maar meer aan alle slachtoffers van welke oorlog ook.

Denk je nog wel is eraan dat democratie nooit gratis is geweest en dat er ook nu wereldwijd gevochten word voor democratie en vrijheid wereldwijd.

Ik denk dat je hiermee wel een goed punt hebt  ;)
Gefeliciteerd man  :)
#5 - 04-05-2006, 15:09 uur
God bless the USA

bgroeneveld

Er wordt inderdaad wereldwijd gechten voor democratie en vrijheid. In Nepal, bijvoorbeeld, waar de koning terug heeft moeten krabbelen. En in China, waar de democratie en vrijheid wel in de grondwet staan, maar die niet nageleefd wordt.

In Irak wordt niet voor de vrijheid en democratie gevochten, daar is een bezettingsleger alleen maar wanhopig bezig proberen de schijn te bewaren dat er geen burgeroorlog in dat land is.
#6 - 04-05-2006, 19:52 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15