Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

TOMTOM Usa

Discussie gestart

hanb

Ik heb een ipaq met hierop TomTom Nederland. Gezien mijn job, erg handig.

Dit gemak zou ik graag willen voortzetten in de USA. Iemand die weet of er kaarten zijn of nog beter, die deze kaarten heeft?
#1 - 02-08-2005, 21:27 uur

Njit

Ik heb een ipaq met hierop TomTom Nederland. Gezien mijn job, erg handig.

Dit gemak zou ik graag willen voortzetten in de USA. Iemand die weet of er kaarten zijn of nog beter, die deze kaarten heeft?

TomTom is er ook in een USA versie. Als iemand deze kaarten heeft dan moet hij ook z'n activatiecode afgeven. En dat mag niet!

#2 - 02-08-2005, 21:55 uur

hanb

Heb jij Tomtom usa dan?
#3 - 02-08-2005, 22:04 uur

Njit

Nee.. Ik gebruik Streets and Trips 2005 op m'n laptop met GPS..

(maar de kaarten zijn gewoon te koop)
#4 - 02-08-2005, 23:22 uur

tamara21

Mijn broer is nu naar florida en heeft zijn tom tom mee genomen.
Hij heeft een kaartje gekocht voor noord-oost amerika of zo en dat koste 250 euro dus als je er 1 voor heel amerika wil hebben, reken maar uit...dat is niet goedkoop
Stel dat je een illegale versie hebt en je wordt er tussen uit gepikt dan ben je nog niet jarig denk ik.
Ik zou dat dus niet zo maar doen.
Groetjes Tamara
#5 - 03-08-2005, 09:13 uur

Frank S

Tussen de dure legale wereld van TomTom en de goedkope illegale wereld van P2P-programma's ligt de wondere wereld van eBay. Hoewel het volgens de officiële licentie-overeenkomst niet mag, worden daar originele TomTom-paketten aangeboden van zowel versie 3 als versie 5, tegen erg lage prijzen, inclusief volledige kaarten van USA & Canada.
#6 - 03-08-2005, 09:32 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Frank S

Mijn broer is nu naar florida en heeft zijn tom tom mee genomen.
Hij heeft een kaartje gekocht voor noord-oost amerika of zo en dat koste 250 euro dus als je er 1 voor heel amerika wil hebben, reken maar uit...dat is niet goedkoop
Stel dat je een illegale versie hebt en je wordt er tussen uit gepikt dan ben je nog niet jarig denk ik.
Ik zou dat dus niet zo maar doen.
Groetjes Tamara

Niet echt slim om een kaart van noord-oost Amerika te kopen als je naar Florida gaat... De laatste keer dat ik daar was lag het toch echt in het zuid-oosten, al kan dat door de vele hurricanes natuurlijk veranderd zijn...  ;) ;D
#7 - 03-08-2005, 09:34 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Njit

Mocht je nog een oude versie van TomTom legaal gekocht hebben dan kun je relatief goedkoop upgraden naar versie 5.

Mijn broer had versie 2 ooit gekocht en heeft nu de upgrade naar versie 5 voor 60 euro..

#8 - 03-08-2005, 10:51 uur

Chiefram

Mijn broer is nu naar florida en heeft zijn tom tom mee genomen.
Hij heeft een kaartje gekocht voor noord-oost amerika of zo en dat koste 250 euro dus als je er 1 voor heel amerika wil hebben, reken maar uit...dat is niet goedkoop
Stel dat je een illegale versie hebt en je wordt er tussen uit gepikt dan ben je nog niet jarig denk ik.
Ik zou dat dus niet zo maar doen.
Groetjes Tamara

Niet echt slim om een kaart van noord-oost Amerika te kopen als je naar Florida gaat... De laatste keer dat ik daar was lag het toch echt in het zuid-oosten, al kan dat door de vele hurricanes natuurlijk veranderd zijn...  ;) ;D

HAHAHA !!!

Ze kan natuurlijk ook bedoelen zowel de noordelijke als de oostelijke staten. Dan valt Florida er wel weer onder. Dan zal er ook wel een versie zijn van de zuidelijke (dit zou dan ook Florida moeten bevatten) en westelijke staten.

Zijn ze bij TOM TOM een klein beetje slim, dan zijn de middelste staten bij de hierboven genoemde paketten ondergebracht, tezijn ze nog een separate kaart voor de 'middelste' staten hebben. Ze verdienen dat wel weer per gebied 250 euro extra per gebruiker...

Op mijn Garmin c330 heb ik de gehele kaart van Noord Amerika, Canada, Hawaii en Puerto Rico. Denk alleen niet dat ik met de auto ooit naar Hawaii zal rijden...
#9 - 03-08-2005, 16:03 uur
« Laatst bewerkt op: 03-08-2005, 16:04 uur door Chiefram »

Njit

Zie hier de coverage van het pakket. Zover ik weet zitten alle staten in het pakket:

http://www.tomtom.com/products/section.php?ID=104&Section=34&Language=4

Ik weet alleen niet of de USA maps er ook al in versie 5 zijn. Op de site kun je het pakket iig nog niet kopen.
#10 - 03-08-2005, 16:23 uur

Loek

Ik heb net als Cheif ook een Garmin, een iets ander type  maar de kaarten die het gebruikt zijn dezelfde.   Ik krijg regelmatige aanbiedingen voor nieuwe kaarten die zijn bijgewerkt voor de huidie wegsituaties voor $199, voor de gehele US.  Als TomTom hier in de US wil concureren met de hier populaire merken Garmin en Magellan zullen ze wel drastisch omlaag moeten met hun prijzen lijkt het me.   Zijn Garmin en Magellan in Europe veel duurder?
#11 - 03-08-2005, 16:46 uur

Frank S

Als TomTom echt geld wil verdienen dan gaan ze ook deelkaarten aanbieden of zelfs "huurkaarten". Zeker de vakantieganger die eenmalig naar een bepaald gebied gaat zal niet makkelijk €189 uitgeven voor de complete set, maar wellicht wel €20 voor een "huurkaart" van de staten waar hij/zij verblijft.
#12 - 04-08-2005, 09:53 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Jack

Volgende maand ga ik weer naar de US  dit jaar gaat ook min TomTom mee.
Ik heb alle kaarten hier al geinstalleerd....alles lijkt te werken. Ook alvast alle plaatsen/hotels in mijn favorieten gezet 8). Ik denk dat het een uitkomst is!
Mocht er nog iemand vragen (lees interesse) hebben in de USA Maps laat het ff weten via de mail of een peroonlijk bericht. 8)
#13 - 04-08-2005, 13:31 uur

Chi Sin X

Stel dat je een illegale versie hebt en je wordt er tussen uit gepikt dan ben je nog niet jarig denk ik.
Ik zou dat dus niet zo maar doen.
Groetjes Tamara
Er is geen mens dat dat controlleert, en ik neem echt niet mijn licenties mee op vakantie.  Dus dan zou ik met mijn perfect legale versie strafbaar zijn?
#14 - 05-08-2005, 13:57 uur

Jack

Nee dat wordt echt niet gecontroleerd.....
Wel eens een bekeuring gehad aan het strand?  Omdat je aan het zwemmen was en je zwemdiploma niet kon tonen? ;D
#15 - 05-08-2005, 14:01 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15