Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Topografie

Discussie gestart

MiamiHeat

Wie kent nog dat programma van Frits Bom genaamd "De Vakantieman"???

Om even duidelijk te maken dat ook Nederlanders ontzettend veel topografische kennis bezitten werden verschillende mensen gevraagd om op een landkaart van Europa aan te geven in welk land ze nu op vakantie waren...................OM TE JANKEN!!!!!!!!!

Je weet GVD toch wel waar dat land dan ligt! Mensen die in Zwitserland waren wezen Oosterijk aan. Mensen die in Italie waren wezen Turkije aan.

Volgend jaar gaan we lekker weer naar Yosemite Park op Vancouver Island ;) ;)
#1 - 07-11-2005, 20:35 uur
« Laatst bewerkt op: 23-11-2005, 12:05 uur door Wop »

Jez

Cheif had ooit een link doorgegeven van een leuk "spel", waarbij je de staten van Amerika op de juiste plek moet leggen. Kan het alleen even niet terugvinden.............. (Lees: Help!)
#2 - 07-11-2005, 20:48 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

jaborg

Cheif had ooit een link doorgegeven van een leuk "spel", waarbij je de staten van Amerika op de juiste plek moet leggen. Kan het alleen even niet terugvinden.............. (Lees: Help!)

Ik heb het spel gespeeld. Volgens mij heeft het ook bij Yoshe op www.nu.nl gestaan.
Ik heb zelf een topografiekennis van o,o% en scoorde dan ook superslecht.
#3 - 07-11-2005, 22:42 uur

jaborg

Cheif had ooit een link doorgegeven van een leuk "spel", waarbij je de staten van Amerika op de juiste plek moet leggen. Kan het alleen even niet terugvinden.............. (Lees: Help!)

Ik heb het spel gespeeld. Volgens mij heeft het ook bij Yoshe op www.nu.nl gestaan.
Ik heb zelf een topografiekennis van o,o% en scoorde dan ook superslecht.

Nog even snel gekeken het staat inderdaad op nu.nl/yoshe onder spelletjes januari 2005 landkaart
#4 - 07-11-2005, 23:12 uur

B-man

Ik heb het net ook ff gespeeld en die moeilijke versie is niet te doen. Ik zat er vaak een centimeter of 4 (misschien 5 maar ik zat er meestal nooit ver van af) naast en dan is het al fout, dan wordt het zeer frustrerend!!! >:( :o

Die makkelijke versie is nog wel te doen en het is zeer goed om je topo-geheugen op te frissen.

B-man
#5 - 07-11-2005, 23:18 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Tekkel

Het spelletje komt hier http://www.sheppardsoftware.com/web_games.htm vandaan. En er staan er nog veel meer.
Ik moet trouwens zeggen dat ik me niet kan herinneren, ooit de amerikaanse staten en hun hoofdplaatsen, geleerd te hebben op school.

Bart
#6 - 07-11-2005, 23:35 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

Jez

Ik heb al moeite om Overijssel en Gelderland uit elkaar te houden.............
#7 - 08-11-2005, 01:18 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

usaxtreme

Het spelletje komt hier http://www.sheppardsoftware.com/web_games.htm vandaan. En er staan er nog veel meer.
Ik moet trouwens zeggen dat ik me niet kan herinneren, ooit de amerikaanse staten en hun hoofdplaatsen, geleerd te hebben op school.

Bart

Ik heb ze ook nooit op school gekregen.
Alleen hoofdsteden van Europa is wat ik herinner
#8 - 08-11-2005, 12:42 uur

Frank S

Ik wel. Ik meen brugklas Aardrijkskunde.
#9 - 08-11-2005, 14:55 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Pieter79

http://www.sheppardsoftware.com/states_experiment_drag-drop_oneState15s_500.html
33 perfect out of 50 turns
Score 66%, Avg Error 91 miles, Time 353 sec
#10 - 09-11-2005, 17:46 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Loek

Leuk, maar nu aan een amerikaan vragen de europese versie te doen.  Ik heb die even geprobeer en had daar 43 van de 45 met avg 18 miles error
#11 - 09-11-2005, 18:15 uur

amerikagek

best tof die site, en nog leerzaam ook ;D
#12 - 22-11-2005, 00:00 uur

Jez

Dit spelletje is bij mij al een tijdje favoriet; speel het regelmatig even om mijn kennis up to date te houden. maar sinds een paar dagen krijg ik een miniatuur-schermpje in beeld. Dat brengt een behoorlijke moeilijkheidsfactor met zich mee  :-\
Ben ik de enige die dit heeft of heeft de rest ook een vergrootglas nodig om het te kunnen spelen?
#13 - 04-12-2005, 12:43 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Kinneret

Best irritant als je telkens wel weet waar de staten ongeveer alleen er net een par centimeters naast zit. Geen vergrootglas nodig hier :-\.
#14 - 07-12-2005, 15:27 uur

MiamiHeat

Grrrrrrrrrrr....................zit er steeds een paar mijlen naast >:(
#15 - 07-12-2005, 17:16 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15