Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Trouwen in New York

Discussie gestart

alexkalinka

Hallo iedereen,

Wij willen gaan trouwen in New York. Op dit moment zijn we bezig om een en ander te zoeken hoe we dingen moeten regelen.
Het lijkt op zich allemaal wel te doen te zijn. Ook om hoe een en ander in Nederland te regelen hebben we ook redelijk in beeld.
Wel zijn we bang dat we toch ergens iets vergeten en dat het dus misgaat.
Is er toevallig iemand die hier ervaring mee heeft of eerder in New York is getrouwd?

Groeten
Alex en Kalinka
#1 - 14-10-2009, 22:23 uur

hdeweert


Hallo Alex en Kalinka
Lees eens door op het bij dit forum behorende website

http://verenigdestaten.info/alginfo/trouwen.html

succes
Harm
#2 - 14-10-2009, 23:10 uur

bgroeneveld

Wat ik me (vaag, want het is 'pas' 28 jaar geleden) herinner van mijn trouwen in New York is dat je een 'marriage license' moet aanvragen. Ik dacht niet dat we nog een bloedproef moesten doen, maar dat kan veranderd zijn.

License werd na een paar dagen toegestuurd. En dan kun je eigenlijk overal trouwen. Wij hebben dat indertijd gedaan bij de Ethical Society (zeg maar Humanistisch Verbond) in Brooklyn, een mooi gebouw, met een mooie tuin en een 'leider' die beloofde geen hogere wezens aan te roepen. We woonden toen in Brooklyn en dat was wel makkelijk, want de leider wilde met ons praten voordat hij besloot of hij ons wilde trouwen.

Op het gemeentehuis in NY is het overigens niet echt leuk, lopende band werk en het gebouw/zaaltje is ook niet echt mooi.

In de VS is het overigens wel zo dat vrijwel iedereen een officiele trouweij mag doen. Burgemeesters, speciale ambtenaren (geen burgerlijke stand hier), geestelijken, 'geestelijken' die iets van het internet halen, dat laten erkennen (men is daar heel ruim in) en dan bijvoorbeeld als 'Universal Life minister' op het stand bij zonsondergang (of zonsopgang) een geldige (!) plechtigheid kunnen regelen.

Eventjes trouwen is niet alleen in Las Vegas overigens, er is ook een 'wedding chapel' in de Mall of America in Minnesota, bijvoorbeeld (of die was er in ieder geval, zou dat even natrekken als je daar belangstelling voor hebt).

Belangrijk is dat je je huwelijk voor Nederland laat bevestigen. In New York doe je dat door een kopie te vragen van je trouwakte (na de plechtigheid), met die kopie naar de kelder van het Gerechtsgebouw te lopen ('tempel' compleet met zuilen tegenover het gebouw waar getrouwd wordt) en daar een speciale handtekening te halen van de County Clerk en met dat alles dan door te lopen naar het kantoor van de 'Secretary of State of New York', als ik me goed herinner in Nassau Street of een van die straten vlak bij Wall Street. Daar haal je dan een apostille. Alles bij elkaar ben je daar ongeveer twee uur mee bezig (ik heb dat eerder dit jaar gedaan voor een nieuw Nederlands paspoort, bewijzen dat ik Amerikaan mocht worden en Nederlander blijven omdat ik met een Amerikaanse getrouwd ben).

Met die papieren ga je dan naar het Nederlandse consulaat in Rockefeller Center en laat dat daar voor alle zekerheid registreren. En je neemt de hele boel mee terug naar Nederland en gaat dan in gesprek met het bevolkingsregister.

Natuurlijk een kleine moeite als je de ware gevonden hebt. Anders zou ik even twee keer nadenken voordat ik het allemaal zo moeilijk zou maken.
#3 - 15-10-2009, 16:32 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15