Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Visa aanvragen voor 2 weken Amerika?

Discussie gestart

xYASSiiNEx

Hallo :afro:

Ik wou in m'n winterbreak dus naar Florida, Amerika dus maar vroeg me dus af of ik een visum moet aanvragen of op z'n minst een formulier ofso vantevoren, ik heb gelezen ergens dat je met een Nederlands paspoort zonder visa naar de VS kon reizen maar voor maximaal 3 maanden. Kan ik dus gewoon een ticket kopen en dan zonder iets anders behalve mijn NL paspoort en ticket gaan reizen? Of is er voorbereiding nodig? HEEELP :-\

Groetjessssss!
#1 - 31-08-2011, 23:21 uur

martinm


http://amsterdam.usconsulate.gov/visa_waiver_program2.html

Dus ja, je kan als tourist max 90 dagen zonder visum in Amerika op vakantie, denk wel aan de ESTA aanvraag indienen.
#2 - 01-09-2011, 00:43 uur
« Laatst bewerkt op: 01-09-2011, 02:28 uur door martinm »

Ebelix

Het enige wat je moet hebben is een adres waar je de eerste nacht in amerika gaat verblijven.
#3 - 01-09-2011, 14:06 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

xYASSiiNEx

Het enige wat je moet hebben is een adres waar je de eerste nacht in amerika gaat verblijven.

Ik ga me dus bij mijn oom verblijven, dus ik moet gewoon het adres van mijn oom geven?
#4 - 01-09-2011, 14:09 uur

martinm

Het enige wat je moet hebben is een adres waar je de eerste nacht in amerika gaat verblijven.

Ik ga me dus bij mijn oom verblijven, dus ik moet gewoon het adres van mijn oom geven?

Ja, dit moet je invullen als je het  ESTA formulier gaat indienen/invullen
#5 - 01-09-2011, 14:12 uur

xYASSiiNEx

Het enige wat je moet hebben is een adres waar je de eerste nacht in amerika gaat verblijven.

Ik ga me dus bij mijn oom verblijven, dus ik moet gewoon het adres van mijn oom geven?

Ja, dit moet je invullen als je het  ESTA formulier gaat indienen/invullen

Okee en hoeveel dagen minimaal en maximaal van tevoren?
#6 - 01-09-2011, 23:00 uur

martinm

Kan je nu al invullen, is 2 jaar geldig.

Dit is van klm.com:

Als u naar de Verenigde Staten reist met een elektronisch paspoort dat is uitgegeven door een land dat onder het Visa Waiver Programma valt, dan moet u een ESTA-reistoestemming aanvragen. U dient dit bij voorkeur uiterlijk 72 uur voor vertrek te doen. Hierna kunt u nog wel ESTA-reistoestemming aanvragen, maar als u geen toestemming krijgt, heeft u wellicht niet genoeg tijd om de benodigde visa alsnog aan te vragen.

De ESTA-reistoestemming vervangt het groene I-94-formulier dat u voorheen aan boord van uw vlucht naar de Verenigde Staten moest invullen.

Het aanvragen van een ESTA-reistoestemming kost USD 14, ongeveer EUR 10,50. U hoeft dit bedrag alleen voor uw ESTA-aanvraag te betalen als u een nieuw paspoort heeft, of als uw vorige ESTA-reistoestemming verlopen is.

Als u online op KLM.com wilt inchecken, dan heeft u altijd een goedgekeurde ESTA-reistoestemming nodig, ongeacht waar uw paspoort is uitgegeven. Dit geldt niet als u in het bezit bent van een verblijfsvergunning voor de Verenigde Staten.

Belangrijk: Bij het aanvragen van ESTA dient u erop te letten dat u de gegevens invoert zoals deze in uw paspoort staan vermeld.

#7 - 01-09-2011, 23:21 uur

Jordi

Ik ben gisteren terug gekeerd uit amerika, maar ik moest toch echt aanboord toch ook nog een formuliertje invullen.
Enja ik had ook al reistoestemming van de ESTA.
#8 - 20-09-2011, 09:51 uur

MissFluffy

Dat papiertje is voor de douane "custom declaration form " .Dar wordt zoal gevraagd of je iets aan te geven hebt zoals voeding etc.
Het groene I94 form is afgeschaft en moet nu niet meer ingevuld worden . In de plaats is ESTA gekomen .
#9 - 20-09-2011, 10:09 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15