Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

USA gerelateerde smartphone apps!

Discussie gestart

Yessica

Sinds ik in het bezit ben van de Iphone heb ik ook de apps ontdekt. Ik heb al 1,5 'pagina' apps op mijn Iphone die met Amerika te maken hebben.

Bijvoorbeeld de Lonely Planet van Boston en New York (aan Boston veel gehad en aan New York hoop ik in mei veel te hebben), Florida State Parks (zeer uitgebreide informatie), een Atlanta app (viel tegen), IDeathValley (ben ik helemaal verliefd op, prachtige foto's van dieren, planten en insecten die daar voorkomen) en IGrandCanyon (alle trails etc. staan erin), maar bijvoorbeeld ook Tripadvisor en de USA Factbook and Quiz.

Sommige apps vallen tegen omdat ze alleen doorverwijzen naar een internetpagina, maar anderen heb ik echt al heel veel aan gehad. En hoewel ik een boekenfan ben, is het toch fijn dat je niet met boeken en plattegronden hoeft rond te sjouwen, maar dat alle info in je telefoon staat. De Lonely Planet is bijvoorbeeld gewoon off line te raadplegen en je hebt dan alle wandelroutes, bezienswaardigheden, telefoonnummers etc bij de hand.

Zijn er nog meer mensen die een leuke USA app hebben ontdekt en die hier willen delen?
#1 - 17-03-2011, 12:11 uur



martinm

Wat ik hier veel gebruik (US Iphone) zijn de Maps (zeer goede routeplanner)
Ook handige apps: INRIX Traffic (voor files onderweg), checkPlease (berekenen fooi), Yelp/Starbux/AroundMe/Urbanspoon (voor van alles wat er in je buurt te vinden is eten/drinken/benzine/hotels), Skype, Free WI-FI locator.

Martin
#2 - 17-03-2011, 12:34 uur

MiamiHeat

veel van deze apps zijn ook bruikbaar op de iPad!!
#3 - 17-03-2011, 21:52 uur

koosv

Er zijn heel wat interessante apps, ik ken ze ook niet alle, je moet het veelal van tips hebben.

Bijv: Gasbuddy om de laagste benzineprijs in de omgeving te vinden.
Geyser notebook: wanneer gaat welke geyser in YNP, en beschrijvingen van de meeste geysers, zoals de atomizer, niet geliefd in japan.
Utah Diner's: vind retaurants
Restaurant finder: idem
Yellowstone National: laatste nieuws, echter weinig updates.
Las Vegas guide: ook breaking nieuws van las vegas
OANDA (heb de naam niet bedacht): wat is de koers van de dollar tegen de euro of v.v., ook andere muntsoorten, geweldig ding.
Sundroid: zonsopkomst en ondergang in de buurt.
Tripadvisor: goede app met recensies
Huffington Post: speciale internetkrant met zeer grote redactie.
en niet te vergeten googles navigatie met gewone kaarten of satellietkaarten, inspreken bestemming en offline kaarten.
Bovenstaande zijn apps voor (google's) android, maar ze zijn er ook voor iphones neem ik aan.

Zet in de USA als Europeaan uiteraard data roaming uit, vanwege hoge kosten, of koop bij  AT&T een data feature package,of bij T-mobile een Pay as you Go card, maar dan moet je Iphone wel simlock vrij zijn, bij andere smartphones is dat een stuk makkelijker.  :afro: Of gebruik in je hotel of bij starbucks etc. "gewoon " Wifi.
#4 - 21-03-2011, 16:53 uur

simon

Zet in de USA als Europeaan uiteraard data roaming uit, vanwege hoge kosten, of koop bij  AT&T een data feature package,of bij T-mobile een Pay as you Go card, maar dan moet je Iphone wel simlock vrij zijn, bij andere smartphones is dat een stuk makkelijker.  :afro: Of gebruik in je hotel of bij starbucks etc. "gewoon " Wifi.

Ik heb inderdaad een AT&T sim kaart gekocht voor $25 voor 500Mb met $15 bel tegoed. Ik vind wel dat de data enorm snel gaat. Ik heb het nog maar 4 dagen, maar er is al 100Mb verbruikt. Ik moet nog 13 dagen....
Ik vind het wel gek dat elke keer als ik mijn telefoon aan zet dat er direct 25cent afgeschreven wordt. En je wordt zomaar door vreemden en bedrijven gebeld met reclames. Kost je ook steeds 10 cent/minuut...

Ik zou ook nog de volgende gratis (Android) apps willen aanbevelen:
 
  • Foursquare om je vrienden thuis jaloers te maken, want je kunt gelijk Twitter en Facebook er mee updaten :-)
  • HopStop voor het openbaar vervoer, zeker in grote steden een must.
  • Voor de hikers: EveryTrail.
  • Voor de RVers (zoals ik) Camp & RV van AllStays (3,50 Euro) of de gratis RV van QuickClick
  • Voor het weer: WeatherBug
#5 - 31-07-2011, 00:24 uur
RV trips:
99 Montreal-Toronto-NY state
02 SF-Yosemite-LV-Bryce-MonumentValley-GrandC-LA
05 ATL-Florida
08 NY-DC-Amish
11 Chicago-STL-Memphis-NOL-Dallas-OKL

bgroeneveld

tkts: app om halveprijskaartjes te vinden voor Broadway in New York. Geeft ook aan waar ze te krijgen zijn: bij de speciale kiosk op Times Squere (erg druk en lang wachten), bij de kiosk in South Street Seaport (een stuk rustiger) en de kiosk in downtown Brooklyn (ja, daar is ook een kiosk en dat weet bijna niemand).
#6 - 08-08-2011, 17:11 uur

koosv

tkts: dat lijkt me heel handig.
Wat ik gevonden heb is TRIPIT !!!
Dit is waarschijnlijk de beste applicatie om je reisschema automatisch inzichtelijk te krijgen. Fantastisch. Geen geknoei meer met aantekeningen of knip- en plakwerk.
Werkt heel simpel: je stuurt de bevestigings e-mail van reserveringen ( Hotels, vlucht(en), de huurauto) naar een speciaal adres van TRIPIT, nadat je uiteraard eerst de app hebt geinstalleerd.

Vervolgens organiseert TRIPIT alle gegevens  op overzichtelijke manier, incl alle details zoals bevestiging nummers, tel. nummers, lengte vlucht, adressen etc, maar zelfs ook een kaart en weergegevens.

Verkrijgbaar voor android, blackberry, aai feun en aai pet.
#7 - 19-09-2011, 16:17 uur

Dirc

Ik ben even aan het kijken naar tripit. ik krijg het nog niet voor elkaar om er een rondreis in te zetten.
Ik moet per plaats iets ingeven?
#8 - 19-09-2011, 16:24 uur

koosv

@Dirc: Nee je hoeft niets per plaats in te geven. Je moet je bevestigingsmails van vluchten en hotels e.d. doorsturen naar [email protected] , maar je moet eerst een account aanmaken, anders werkt het niet.
#9 - 19-09-2011, 16:55 uur

Dirc

Ik zie het.

Hij pakt alleen niet de mails van de kleinere hotels etc.
#10 - 19-09-2011, 16:59 uur

koosv

Ik vermoed dat tripit met grotere leveranciers werkt, en wel om betrouwbaar gegevens te extraheren. Maar bv Ryanair (europa) werkt ook, maar ik denk niet gadaffi airways e.d.
#11 - 19-09-2011, 17:04 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15