Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

verschillen USA4ALL, AllesAmerika, venigdestaten.info

Discussie gestart

RonB1963

Wat zijn de overeenkomsten en de verschillen tussen de fora van:

AllesAmerika.com
USA4All
verenigdestaten.info

Okee.... overeenkomsten, ze gaan allemaal over USA.
Zijn er, buiten de lay-out, verschillen?
Zijn ze onderling gekoppeld, of zijn het duidelijk onafhankelijke concurrenten van elkaar?

#1 - 22-10-2009, 12:55 uur

Annique & Maarten

Volgens mij is het hetzelfde!
#2 - 22-10-2009, 13:02 uur
De USA blijft geweldig! Er is nog zoveel moois te zien!
In juli 2016 voor de 17e keer naar de USA!

RonB1963

Daar heeft het alle schijn van, qua indeling van de rubrieken op de fora... Maar de berichten zèlf komen niet overeen...
En de gebruikers zijn ook niet dezelfde. Zo lijkt ene Dennis op het Allesamerika.com forum de scepter te zwaaien in zijn hoedanigheid als webmaster, en op USA4All is dat usa4all.

Voor wat betreft verenigdestaten.info lijkt me redelijk duidelijk: het forum 'heet' USA4all...
Lees: http://www.usa4all.nl/?page_id=12

Ik vindt het maar verwarrend om 2 of zelfs 3 fora te 'moeten' doorspitten op zoek naar info.
#3 - 22-10-2009, 13:27 uur

hdeweert

hallo Ron
Je haalt het forum en de website door elkaar.


Op deze website vind je de info over welke websites er beheerd worden.
Deze websites zijn allemaal hetzelfde. Het gaat hier om de domeinnamen die dezelfde info geven.
Verder is er een Forum.
alles amerika
http://forum.verenigdestaten.info/

en een discussie groep waar je lid van kunt worden.
Het kan dus niet zo zijn dat je 3 fora’s moet doorspitten.
Harm
#4 - 22-10-2009, 14:09 uur
« Laatst bewerkt op: 23-10-2009, 20:44 uur door hdeweert »

RonB1963

OK, dus US4All en verenigdestaten.info zijn hetzelfde, waar US4all het forumgedeelte is van verenigdestaten.info.

In mijn startpost (die door iemand anders dan mijzelf ge-edit is, maar dat terzijde) heb ik het ook over Allesamerika.com.
Allesamerika.com is dus een heel andere website, die geen enkele andere verbindtenis / overeenkomst heeft met US4All / verenigdestaten.info, behalve dan dat ze allebei over de USA gaan.

Heb ik het nu juist?  :D
#5 - 22-10-2009, 14:32 uur

Wop

OK, dus US4All en verenigdestaten.info zijn hetzelfde, waar US4all het forumgedeelte is van verenigdestaten.info.

In mijn startpost (die door iemand anders dan mijzelf ge-edit is, maar dat terzijde) heb ik het ook over andere website.com.
andere website.com is dus een heel andere website, die geen enkele andere verbindtenis / overeenkomst heeft met US4All / verenigdestaten.info, behalve dan dat ze allebei over de USA gaan.

Heb ik het nu juist?  :D

Yep , Dat is hem Ron.

USA4ALL is de verenigings site
verenigdestaten.info is de informatie site.
en dit forum  forum.verenigdestaten.info is dus het forum gedeelte.

Alle andere fora over Amerika zijn geen onderdeel van ons.
#6 - 22-10-2009, 15:47 uur

Mrjn

Even inhaken op dit topic. Zowel hier als op "dat andere forum" worden de urls van de betreffende concurrent wegge-edit. Waarom is dat? De meeste regulars hier en daar weten van het bestaan van beide fora en een aantal ervan is ook lid van beide fora. Waarom zo krampachtig verzwijgen? Ik vind het verder prima, dus dit is geen kritiek, ik ben gewoon nieuwsgierig.
#7 - 22-10-2009, 20:23 uur

hdeweert

Ik ben het hier nog niet tegen gekomen, wel worden verwijzingen naar commerciële sites en sites die niets met Amerika van doen hebben verwijderd. De krampachtigheid zie ik op dit forum niet zo. Op ander fora’s word het censureren veel strakker toegepast dan hier denk ik. En is sterk gericht op het USA 4 All Forum de ene moderator haalt een link naar een forum weg en in dezelfde draad zet een andere moderator een link naar een ander forum.
#8 - 22-10-2009, 22:25 uur

RonB1963

Eerlijk gezegd was ik ronduit verbaasd dat mijn bericht (het startbercht van dit topic) zonder enige notificatie aan mij, dus ongevraagd, en buiten mijn medeweten om door 'iemand'  is ge-edit.
D.w.z. de naam van het andere forum is vervangen door 'andere website.com'. Doet me een beetje denken aan de Harry Potter films: Daar wordt ook gesproken over "Hij, wiens naam niet genoemd mag worden."
Nou wil ik dit issue niet op gaan blazen als iets groots, maar word de naam van het andere forum door mensen als iets schokkends of aanstootgevend ervaren, als ware het een vloek of een scheldwoord?
Zoekend op Google naar informatie over ons aller geliefde Amerika komt men al gauw op allebei de fora uit.
Ik dacht dat censuur niet meer iets van de huidige Westerse wereld is.

Maar goed, ik heb antwoord op mijn vraag, en daar ging het om.

(even off-topic: ik zit te luisteren naar de zojuist verkregen opnamen van het live-concert van Journey in Manilla. Wat een geweldige band is Journey toch!!! Ben blij dat ik ze op het Arrow Classic Rock Festival 2008 heb gezien, en in mei 2009 in de Heineken Music Hall. En wéér ben ik tot tranen toe geroerd.
Op mijn 'Bucketlist' staat het bijwonen van een Journey-concert in de USA  8))
#9 - 22-10-2009, 23:01 uur

Jez

Eerlijk gezegd was ik ronduit verbaasd dat mijn bericht (het startbercht van dit topic) zonder enige notificatie aan mij, dus ongevraagd, en buiten mijn medeweten om door 'iemand'  is ge-edit.

De naam van het andere forum staat in de lijst met niet-toegestane woorden, net zoals scheldwoorden e.d. Tja, als iemand op het forum van de Albert Heijn gaat verwijzen en doorlinken naar die van de Jumbo, zal dat lijkt me ook gecensureerd worden door AH. Of als iemand in mijn gastenboek verwijzingen zet naar andere (bruids-)fotografen, dan gaat die er bij mij toch ook heel hard vanaf.

Citaat
Op mijn 'Bucketlist' staat het bijwonen van een Journey-concert in de USA  8))[/i]

Hee, da's een leuke voor het off-topic forum......... Mind if I steel it? (Oops, already done  ;) )
#10 - 22-10-2009, 23:12 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

RonB1963

Als Neelie Smit Kroes dit hoort....!! 't Valt vast onder het concurrentiebeding.  ;D

OK, er is dus een bucketlist-topic geopend, grinnik ;)
Je hebt toch wel gebruik gemaakt van 'bronvermelding' hè?  :P
#11 - 22-10-2009, 23:23 uur

Jez

Done!
#12 - 22-10-2009, 23:45 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

RonB1963

Awesome! Thanks for editing! ;)
#13 - 22-10-2009, 23:52 uur
« Laatst bewerkt op: 23-10-2009, 00:12 uur door RonB1963 »

Johan

Even inhaken op dit topic. Zowel hier als op "dat andere forum" worden de urls van de betreffende concurrent wegge-edit. Waarom is dat? De meeste regulars hier en daar weten van het bestaan van beide fora en een aantal ervan is ook lid van beide fora. Waarom zo krampachtig verzwijgen? Ik vind het verder prima, dus dit is geen kritiek, ik ben gewoon nieuwsgierig.

Ik wil op deze vraag wel even reageren!

In eerste instantie werd er op dit forum niet aan url censuur gedaan echter  toen wij er achter kwamen dat op geen enkele wijze bij de con collega onze naam mocht vallen, en zelfs duidelijk werd dat bezoekers er individueel door moderatoren op werden aangesproken als ze onze naam noemde, konden wij niet achterblijven en hebben we besloten ook deze censuur toe te passen.
#14 - 24-10-2009, 22:44 uur

RonB1963

Okee, dan is het duidelijk Johan, bedankt voor deze toelichting. 't Was een min of meer noodgedwongen / opgedrongen besluit dus.
#15 - 24-10-2009, 23:42 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15