Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vingerafdrukken bij douane!

Discussie gestart

ilsy

Ik zal even mijn probleem voorleggen,

Ik ben op dit moment al een aantal keren 90 dagen in Amerika verbleven, weer terug gegaan naar nederland en nu ging ik weer voor 90 dagen naar Amerika.

 Dit werd als verdacht gezien bij de douane, en ik werd echt helemaal ondervraagd, er werden zelfs vingerafdrukken en 1 foto van me genomen, nu is mijn vraag waar gebruiken ze dat voor??

Ook werd mij verteld dat ik hierna niet meer amerika inkom, zal dit zo zijn, of is dit gewoon niet waar?

 Als bewijs heb ik natuurlijk mijn retourticket, maar of ze hier genoegen mee nemen weet ik dus niet.

Ik heb al gelezen dat ik niet de enige ben met dit probleem, en zij weten dus  ook, dit is echt heel vervelend om steeds weer mee te maken. Ik ga altijd op tijd het land uit, en ik doe alles volgens de regels, en dan behandelen ze me nog als een crimineel!

Ik hoop snel iets te horen waarom ze nou die fingerafdrukken en die ene foto van me hebben genomen!

#1 - 02-12-2002, 22:19 uur

usadutch

Hi Ilsy

Als men je verteld heeft dat je Amerika niet meer inkomt dan zou dat best eens kunnen. Immigration officers (Niet de douane) zijn bevoegd om op eigen gezag beslissingen te nemen. Als ze denken dat je te vaak in Amerika komt hebben ze het vermoeden dat je bezig bent illegaal te immigreren. Ben je eenmal geregistreerd dan is het moeilijk er onderuit te komen.
Je kunt je aan de regels houden zoveel je wilt maar bent overgeleverd aan de beoordeling van de INS officers.
(INS=Immigration and naturalization services)

Klaas

#2 - 14-01-2003, 06:23 uur
FORUM http://www.usadutch.com/forum
usa WEBLOG+VIDEO http://www.usadutch.com/blips

Webmaster USADUTCH.com

anne-lieke

Nou, ik kwam Amerika niet eens binnen toen ik er een jaar wilde blijven. Ik had in Amsterdam een visitorsvisum gekregen voor een jaar en had een verblijfplaats en werd helemaal onderhouden door die mensen en hoefde dus ook niet te werken. Toen ik eenmaal in Amerika aankwam (Boston) mocht ik een fijn intervieuw afleggen, mocht niet naar huis of amerikaanse vrienden bellen en werd ik zonder pardon terug gezet op het vliegtuig naar Amsterdam (met 3 bewakers)....dit omdat ??de reden is ons nog steeds niet helemaal duidelijk , maar we gaan er van uit dat het ging om het fijt dat ze zich niet konden voorstellen dat ik;
- Ten 1e: na een jaar terug ging omdat ik blond en vrijgezel ben
- Ten 2e: iemand alles voor mij zou betalen en ik dus niet hoefde te  werken
- Ten 3e: omdat ze achterdochtig zijn en niemand durven te  vertrouwen???

Twee dagen daarna ben ik weer naar amerika gevlogen en deze keer naar washington, maar ook nu werd ik 5 uur vastgehouden zonder enig contact met ouders, vrienden, vingerafdrukken en 1 foto en daarna weer terug gezet op vliegtuig naar amsterdam (dit keer met 4 bewakers...en allemaal gewapend).
Ik heb dus niet bepaald goede ervaringen met Amerika binnen komen en denk niet dat ik ooit nog amerika in mag...:(. Heb in ieder geval heel mijn leven een vism nodig (ook voor vakanties) en als ik dan al een visum krijg, dan is het nog niet eens zeker dan ik wel door de douane kom in Amerika.....

Dus denk er niet te makkelijk over, want al denk je dat je alles op en top geregeld hebt om amerika voor langere tijd in te komen, wees er NOOIT zeker van dat je ook echt het land in komt!!!
#3 - 13-04-2003, 09:18 uur

Johan

Oei, dat is inderdaad geen situatie waar je echt blij mee kunt zijn. Heb je nooit een reactie gevraagd op de ambassade? Ik kan me voorstellen dat je met deze situatie geen genoegen neemt.
#4 - 25-04-2003, 08:30 uur

Suri-girl

Ik heb dit ook een aantal keren meegemaakt, het is heel hinderlijk, Ze denken dat ze geen donkere mensen in Europe hebben, en dat ik sta te liegen met een foute paspoort over dat ik in Rotterdam ben geboren, Er was een bitch een dikke vette African -American en ik zag dat zij mij niet mocht, ze keek naar mijn paspoort en  stuurde mij door  naar de INS kantoor op die luchthaven.Toen probeerde een agent mij in de val te lokken, Hij zij ,  "My computer it says that you are doing illegal work in the USA, you work here while you dont have a working permit" Dat is voor 100% dus niet waar, ik wil daar graag women dus ga daar niet in de fout. Dus ik antwoorde: Thats not true and that information is not in that computer, it cant be cause i've never did labor in The USA,  Toen begon hij met, you look like a model, have you ever done modeling here??? ik zij NEE, toen pakte hij mijn telefoonboek uit mijn tasje , en shit toevalig had ik het tel nr van ELITE  Atlanta , ga modeling agency erin staan, ik heb hun om informatie gevraagd maar nooit  voor hun gewerkt, Toen zij de agent, You are lying to me!!!and for that i will depart you back to The Netherlands
Ik zij NOO i am not, really!!, Ik zij van alles om hem op een andere gedachten te brengen, want ik heb een vriend daar, en het zou erg zijn als ik hem niet kon zien, Dus ik begon te huilen ik zij , call the  agency and ask them if i have worked for them, Hij had gebeld en hun zeiden ,Noooo, we have never heard of such person From Holland and she is not in our system, toen zij hij your story sounds weird but i will let you go,Ik gaf geen commentaar ik was laaang blij. Ik dacht dat ik een zenuw inzinking kreeg, ik dacht ik heb 9 uur gevlogen, ben moe, miss mijn vriend wil hem graag zien, en dan zegt deze agent dat ik 9 uur terug moet vliegen, en ik weet als ze je eenmaal terug sturen, ze je er vaak niet gemakkelijk meer inlaten.Maar gelukkig is het goed gekomen, Ik ben vorige maan weer geweest, was extra aardig tegen de Doane agent en kwam het land toch wel binnen,
ik hoop dat het zo bijf, ik ga met mijn vriend trouwen want ik word moe van dat US customs gedoe, ik kan niet bijven reizen om de maand eens gaan ze me terug sturen.




De reden waarom ze mij verdacht vonden was:
Mijn vriend betaalde al mijn vliegtickets-
ik ging om de 2 maanden naar amerika-
Ik had niet veel geld opzak omdat mijn vriend altijd mijn verblijf van soms 2 of 3 maanden bekostigte, ik had meestal 200-300 Euro opzak.


#5 - 29-12-2003, 18:08 uur

pzuidema

Als eerste om de vraag te beantwoorden waarom je vingerafdrukken en foto's opgeslagen worden is simpel; je staat direct geregistreerd. Als er iets gebeurd hebben ze gelijk je identiteit.

Ik heb zelf nooit problemen gehad bij de immigratiedienst, maar ik kwam niet vaak en niet lang tot mijn immigratie. Maar ik heb wel regelmatig gezien dat stelletjes die met 'een dagje NYC' via Singapore Airlines (die adverteerde met even een dagje te shoppen in New York en dan 's avonds weer naar huis) het land niet in kwamen, want ze vonden het verdacht dat iemand 8 uur vliegt om even te shoppen om daarna direct weer naar huis te gaan.

Maar als de immigratie dienst iets niet vertrouwd hebben ze de bevoegdheid om je terug te zetten of vast te houden. De redenen kunnen alles zijn wat bij die ambtenaar op dat moment speelt. Nu moet je ook bedenken dat er per dag honderden, zei het niet duizenden zijn die illegaal het land proberen binnen te komen en dat dat hier echt een heel erg groot probleem is.
Maar het is wel vreemd dat als je wel een visitors-visum hebt gekregen in Amsterdam, ze dat hier gewoon weigeren. Maar als ze je eerder al gewaarschuwd hadden dat je het land niet meer in zou komen, en je hebt een vlaggetje bij je naam gekregen in het systeem, dan lig je er echt gewoon uit in de VS. En vaak krijg je geen tweede kans of moet je dacht ik een termijn van 10 jaar wachten.

Maar was je hier pas toen twee keer kort achter elkaar het land binnen gekomen? Of had je dat al vaker gedaan?
#6 - 29-07-2006, 06:44 uur
Ik quote graag mezelf als ik zeg; ik quote graag mezelf.

B-man

Het nemen van vingerafdrukken en een foto is tegenwoordig normaal, dat gebeurt bij iedereen die de VS inkomt. Het probleem is idd dat die mensen van immigratie zelf beslissingen mogen nemen op basis van hun eigen bedenkingen/verdenkingen. Ze hoeven niet eens een goede reden te geven en je wint het daar op dat moment toch niet van ze en je gaat zonder pardon terug naar Nederland. ze zijn daar op het moment gewoon extreem streng en bang geworden en bij het minste geringste laten je ze het land al niet meer in, ze sturen liever 100 "onschuldige" mensen weg dan dat ze er 1 "schuldige" inlaten. Het is helaas ook zeer moeilijk om ze te overtuigen van je gelijk als ze je eenmaal hebben geweigerd (tenminste dat heb ik vernomen van mensen die het is overkomen).
#7 - 29-07-2006, 14:04 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Marina

Ik moest inderdaad ook vingerafdrukken en foto laten maken toen ik de USA in kwam, net als iedereen, en dat moest ook weer toen ik vertrok (en niet vergeten dat groene papiertje in je paspoort in te leveren voor je vertrekt)
#8 - 31-07-2006, 17:07 uur

vana

Wij houden op het moment vakantie in de VS en hebben ook problemen gehad bij de immigratie in Detroit. Mijn man werd zo maar, zonder opgave van redenen meegenomen naar een kamertje en heeft daar twee uur moeten zitten. Daardoor hebben we onze aansluitende vlucht gemist. We zijn er nu nog niet achter waarom ze hem eruitgepikt hebben, hij heeft geen strafblad of iets dergelijks.
Op onze weblog kun je het verhaal lezen van onze heeeeele lange vlucht naar de VS. http://backtotheusa.web-log.nl/

Marjon
#9 - 01-08-2006, 07:24 uur
« Laatst bewerkt op: 01-08-2006, 07:25 uur door vana »
REISVERSLAG 2004: http://wunnik.web-log.nl/
USA ZW

LIVE VERSLAG 2006: http://backtotheusa.web-log.nl/
USA Zuid en Midwest

REISVERSLAG 2008:
http://wunnik2008.web-log.nl

Canada en NW USA

JDenalane

Belachelijk allemaal wat ik hier lees.
#10 - 01-08-2006, 11:54 uur

Liberator

Ik moest ook vingerafdrukken maken + foto bij binnenkomst en vertrek maar men was redelijk vriendelijk en ik mocht overal doorlopen.
#11 - 09-08-2006, 07:09 uur
American Patriot living in Europe

B-man

Ik moest ook vingerafdrukken maken + foto bij binnenkomst en vertrek maar men was redelijk vriendelijk en ik mocht overal doorlopen.

Mee eens, gaat allemaal zeer vlot. Er zit weinig verschil in tijd tussen voor en na de vingerafdrukken-procedure.
#12 - 09-08-2006, 14:48 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Dutchgirl1976

Sinds wanneer moet er bij vertrek ook een foto en prints gemaakt worden? De laatste keer dat ik in de US was (april 05 Los Angeles) kon ik zo terug. Ik had wel wat gelezen dat ze aan het expirimenteren waren op sommige vliegvelden met een dergelijke procedure bij het verlaten van het land, maar ik ben toen zelf niks tegen gekomen of ergens naar verwezen toen ik terug ging. Bij het inchecken werd alleen het groene kaartje uit mijn paspoort verwijdert. Ik ga er maar van uit dat alles ok is dan.
#13 - 09-08-2006, 15:25 uur

B-man

Sinds wanneer moet er bij vertrek ook een foto en prints gemaakt worden? De laatste keer dat ik in de US was (april 05 Los Angeles) kon ik zo terug. Ik had wel wat gelezen dat ze aan het expirimenteren waren op sommige vliegvelden met een dergelijke procedure bij het verlaten van het land, maar ik ben toen zelf niks tegen gekomen of ergens naar verwezen toen ik terug ging. Bij het inchecken werd alleen het groene kaartje uit mijn paspoort verwijdert. Ik ga er maar van uit dat alles ok is dan.

Niet alle vliegvelden maken al gebruik van het US VISIT-systeem en dat zal bij jou toen ook nog zo geweest zijn. Het is een expiriment en het groene I-94 kaartje bestaat ook nog gewoon (ook op vliegvelden waar ze dus al wel de computer hebben). Als je je groene kaartje toen gewoon hebt ingeleverd is er dus niets aan de hand.
#14 - 09-08-2006, 15:56 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Dutchgirl1976

Ik las het net inderdaad in een ander forum topic. LAX is niet een van de vliegvelden. Maar ben wel even opgelucht ;-) Ik schrok al. Thanks

#15 - 09-08-2006, 16:24 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15