Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

vliegtickets

Discussie gestart

infantrist

hoi vroeg me af waar jullie je vliegtickets bestellen, hoeveel tijd op voorhand en wat de (uiteindelijke) kostprijs van de tickets is.

#1 - 29-11-2006, 19:13 uur



Fr33k

Wow, das wel een hele brede vraag. Ik heb voor de tweede maal via cheaptickets.com besteld. Hier staan de prijzen inclusief toeslagen etc. gewoon bij. Je betaald ook geen cent meer dan dat. Op je vraag hoe vroeg van te voren zou ik zeggen; zodra je de data weet. Je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn.. bij losse tickets zijn de goedkoopste vluchten het snelst volgeboekt lijkt me..
#2 - 29-11-2006, 19:21 uur
http://www.going2america.com/ - New York - Chicago - Route 66 - Las Vegas - Los Angeles - San Fransisco

Satin13

Wij zijn nog lekker ouderwets, en laten onze reisagent de tickets reserveren en gelijk de reisverzekering regelen. Of dat nu het duurste of goedkoopste is weet ik niet, maar ik voel me er wel geruster onder. Wij gaan met twee kinderen en zijn dus genoodzaakt in de grote vakantie te boeken, met als gevolg dure tickets. Later hopen we in september te kunnen gaan....
#3 - 29-11-2006, 19:55 uur
USA rocks!




Ruud2004

Is al veel over geschreven, maar met een beetje "Googelen" en vooral veel vergelijken kom je een heel eind.  Ik kan dan wel zeggen;"De goedkoopste wint", maar dat gaat voor vliegtickets niet meer op.  Het "Minst dure" ticket is meer op zijn plaats met de huidige tarieven.

Suc6
#4 - 29-11-2006, 20:15 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

Mr-Leo

Wij zijn ook gebonden aan de "schoolvakantie" maar hebben toch een mooi prijsje voor onze tickets betaald, volgens mij. 870 euro per persoon voor de volgende vluchten: Amsterdam-New York, New York-Chicago, San Fransisco-Amsterdam. (Delta Air Lines).
#5 - 29-11-2006, 22:27 uur

Satin13

Wij vliegen United Brussel - Londen - Los Angeles : 3500 euro voor vier personen, dus ongeveer 870 pp.
Ik vind dat veel geld in vergelijking met 1) buiten het seizoen, 2) in vergelijking met 2 jaar geleden. Maar daar zitten de verhoogde brandstofprijzen wel voor iets tussen, alsook de steeds uitgebreidere security checks.
Ach, het zijn de ervaringen die het hem doen, hé? Als je het er niet voor over hebt, moet je niet naar ginder gaan, zo simpel is dat. En een jaar overslaan is ondenkbaar.
#6 - 29-11-2006, 23:13 uur
USA rocks!




Hans B

Satin13  :  Brussel - Londen - Los Angeles v.v.
Mr.Leo   : Amsterdam - New York - Chigaco en San Fransisco - Amsterdam

Het is en blijft natuurlijk elke ker een hele 'bak' geld, zeker omdat je het ineens moet betalen.
Echter als je bedenkt dat Satin13 ongeveer 17500 km in het vliegtuig zit en Mr.Leo maarliefst 20500 kilometer, met de huidige benzineprijzen (1,25 euro) ben je alleen aan kale kosten al tussen de 2200 euro of 2600 euro kwijt als je in een auto zou gaan. Afgezien van het feit dat je er met de auto natuurlijk niet komen kan en je natuurlijk wat langer onderweg bent. Dus ondanks alles toch maar vliegen naar het beloofde land.
Doet niet af aan het feit dat de laatste jaren de prijzen wel erg gerezen zijn.
Hans
#7 - 30-11-2006, 12:01 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Mr-Leo

Overigens heb ik voor dat geld wel 3 vluchten. we vliegen pas 5 dagen later naar chicago om daar aan de route66 te beginnen.
#8 - 30-11-2006, 12:57 uur

Jez

Wat mij is opgevallen is dat United ca. €100,- pp meer aan taxen e.d. rekent dan andere maatschappijen.
Op dit moment kom ik steeds het voordeligst uit bij Continental. Maar die maatschappij is weer niet gunstig
voor onze airmiles..... Vraag me ook af of er geen addertje onder het gras zit bij de anderen die veel hoger
zitten met de toeslagen.
#9 - 30-11-2006, 22:01 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

danny debals

Ik boekte via Expedia.nl, is nog beetje goedkoper dan rechtstreeks via www.sn.com. Prijs 798 pp volwassen (daar hoort onze zoon van 16 dus ook al bij), 624 voor kind (zoon van 11). Daarbij 100 annulatieverzekering, en 60 reserveringskosten, en 271,86 belastingen en toeslagen, totaal dus 3449,68 Euro. Dat is dus met American Airlines (codesharing met SN Brussels Airlines) van Brussel naar Chicago, en door naar Denver. En terug  :'(.
Veel geld, als ik me goed herinner betaalden we in 2003 voor een vlucht Amsterdam naar LAX (met bijkomend treinticket Kortrijk - Schiphol) een goeie 2700 Euro.
Maar dat was dus wel het goedkoopste dat ik vond, begin november.

Volgende keer nog vroeger beginnen zoeken!  8) 8)

#10 - 02-12-2006, 13:18 uur
Danny Debals

danny debals

O ja - mijn zoektocht naar tickets - zie http://forum.verenigdestaten.info/index.php?topic=4833.0, in de rubriek "Ervaringen / Vliegen, vliegvelden en maatschappijen ".
Leuke bijkomstigheid om te boeken bij American die codesharing doet met SN Brussels: zo krijg ik frequentflyer miles bij, heb er een 30.000 al, en met die erbij zijn we dicht bij gratis reis (in Europa) in 2008 of 2009...
#11 - 02-12-2006, 13:22 uur
Danny Debals

AngelHarold

Ik heb onze tickets voor juni 2007 besteld rechtstreeks via www.unitedairlines.nl, dat deed ik 11 maanden vantevoren. Vooral omdat ik in de veronderstelling was dat je dan het goedkoopst mogelijke ticket krijgt en om nog alle keus uit de stoelen te hebben. Op zich klopt dat ook maar blijkt nu dat ik nu nog steeds de tickets in de goedkoopste boekingsklasse kan krijgen, beetje frustrerend aangezien ik de tickets dus al 5 maanden geleden betaald heb.

Voor deze tickets van Amsterdam naar Las Vegas via Washington hebben we € 656 per stuk betaald inclusief alle toeslagen etc.
#12 - 08-12-2006, 07:41 uur

Hans B

Ik heb deze week mijn tickets besteld en ik kon het goedkoopste terecht bij WorldTicketCenter in Amsterdam.
Des te vroeger je er bij bent ook des te meer keuze uit de plaats waar je wilt zitten en wij kiezen meestal voor 2 raamplekjes.
Op de Delta site zouden de tickets 843 + 52 tax = 895 kosten per ticket.
Bij WTC was de prijs 538 + 185 tax = 723 per ticket en nog 25 reserveringskosten voor de 4 tickets.
Vanwaar de grote verschillen in ticket en tax, don't ask me.
Wij vliegen met Delta Airlines.
23 juni 2007 : AMS (1215) - Cincinnati - Salt Lake City - Bozeman (Montana) (0845PM = 0445 NL-tijd)
Terug van Bozeman via Salt Lake City met in St.Louis een tussenstop om enkele dagen een nicht te bezoeken.
Daarna St.Louis - Cincinnati - AMS.
Hans
#13 - 08-12-2006, 13:02 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Chiefram

Mijn Nederlandse kollega en zijn vrouw hebben deze week ook hun tickets gekocht om 13 juni ons voor drie weekjes in Colorado te bezoeken. Ik heb ze aangeraden om met Jan Doets te bellen voor wat de beste prijs is. Per peroon hebben ze nu (met overstap in Texas) 345 euro betaald voor een retourtje met Continental Airlines.

Alle andere tickets waren bijna 2x zo duur. Deze prijs stond namelijk niet op Internet, dus soms doet een belletje ook wonderen.
#14 - 08-12-2006, 13:42 uur

infantrist

Mijn Nederlandse kollega en zijn vrouw hebben deze week ook hun tickets gekocht om 13 juni ons voor drie weekjes in Colorado te bezoeken. Ik heb ze aangeraden om met Jan Doets te bellen voor wat de beste prijs is. Per peroon hebben ze nu (met overstap in Texas) 345 euro betaald voor een retourtje met Continental Airlines.

Alle andere tickets waren bijna 2x zo duur. Deze prijs stond namelijk niet op Internet, dus soms doet een belletje ook wonderen.

en wie is jan doets?
#15 - 08-12-2006, 13:52 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15