Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vraagje over snelheidsmetingen

Discussie gestart

patspoel

Hallo. Ik ga volgende week 9 dagen richting L.A. en Las Vegas.

Mijn vraag is of er ook snelheidsmetingen gedaan worden m.b.v. flitskasten?

Ik weet dat je niet te hard mag rijden maar dat merk je niet als er een V8 in het vooronder ligt.....

Mochten ze dat op deze manier doen dan ga ik op internet zoeken naar poi's voor mijn TomTom.
Dan kan ik ze daar mooi inzetten en kan hij er rekening mee houden, op dezelfde manier als hier.
Zijn er mischien mensen die oook van die POI's hebben? Sizzler restaurants ofzo? Outlet stores?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt!
#1 - 04-05-2006, 01:56 uur

bgroeneveld

Snelheidsmetingen hier in de VS gaan meest met radar of lasers. Bediend door een diender, die als je te hard gaat achter je aan komt snellen om je over te halen te stoppen, zodat hij/zij een bon kan uitschrijven.

D'r zijn apparaten die de aanwezigheid van radar of een laser kunnen signaleren, maar die zijn in veel staten verboden. D'r zijn ook middelen om je nummerbord "onzichtbaar" te maken voor radar en laser, maar die beweringen zou ik met een korreltje zout nemen.

Op de meeste snelwegen mag je tegenwoordig 70 mijl of meer per uur rijden (113 km/u), hard genoeg. In sommige staten (Montana?) is eer overdag geen snelheidsbeperking. Maar waarom zou je zo snel gaan? Je mist op die manier teveel.


#2 - 04-05-2006, 03:24 uur

Loek

In Montana is nu ook een speedlimit van 75 MPH.  Ze moesten wel, anders werd hun budget voor wegenonderhoud door de Feds gekort...
#3 - 04-05-2006, 04:08 uur

Jez

Hebben de meeste auto's met een V8 ook niet een cruise control? Probleem opgelost!  ;) ;D ;D
#4 - 04-05-2006, 08:31 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

patspoel

Ja jullie hebben allemaal gelijk, maar ik dacht, goh ik ga dat dan invoeren in de pda zodat ik er toch rekening mee kan houden.
Niet dat ik te hard wil rijden, absoluut niet. Dat doe ik hier in Nederland wel altijd maar heb ook geen radardetector.

Maar ik dacht alleen om het ff te vragen.
#5 - 04-05-2006, 09:28 uur

hdeweert

Op sommige plaatsen word de snelheid vanuit de lucht gecontroleerd, maar daar wordt je bijtijds met borden voor gewaarschuwd.
#6 - 04-05-2006, 12:09 uur

GoGriz

Ik zou gewoon goed op je snelheidsmeter letten... Snelheidsduivels zijn hier niet zo frequent als in Belgie/Nederland. 
Normaal gezien als je minder dan 5 mijl/uur te snel rijdt houden ze je nooit tegen.  (ik geef natuurlijk geen garanties ;))
#7 - 04-05-2006, 15:43 uur

Jez

Weet je, in Nederland rijden wij meestal te hard, en af en toe mag manlief graag het gas nog eens extra stevig intrappen,
maar in Amerika hadden we die behoefte helemaal niet. Misschien omdat (bij ons) het rijden onderdeel van de vakantie is.
Om flink te scheuren gaan we naar Europa's speeltuin, Duitsland  ;)
#8 - 04-05-2006, 17:48 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

sweatbox

Mijn vraag is of er ook snelheidsmetingen gedaan worden m.b.v. flitskasten?

fyi, ze doen ook blaastesten.
#9 - 04-05-2006, 18:38 uur

Mrjn

Mijn vraag is of er ook snelheidsmetingen gedaan worden m.b.v. flitskasten?

fyi, ze doen ook blaastesten.

Maar niet na baseball wedstrijden waar emmers bier gedronken worden. Dan staat de politie het verkeer te regelen  :o
#10 - 04-05-2006, 18:40 uur

Wop


Zijn er mischien mensen die oook van die POI's hebben? Sizzler restaurants ofzo? Outlet stores?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Kijk even wat ik hier gepost heb.
#11 - 04-05-2006, 22:51 uur

patspoel

Ik had afgelopen december in Florida ook helemaal niet de 'behoefte' om hard te rijden, mede omdat het gewoon zo relaxed rijden is daar. Denk ik dan...
#12 - 06-05-2006, 11:40 uur

Hans B

Hallo Patspoel,
Ik ben zelf al 2x betrapt tijdens het te hard rijden. Meestal is het een agent die vanuit de auto een controle houdt en wanneer er een overtreder is, er zelf achteraan gaat en je staande houdt. Waar je vooral om moet denken en dat is mij dus ontgaan, is dat je zoudra je een stad of dorp nadert, snelheidsborden krijgt waar je ook echt je snelheid moet minderen. Dus al voordat je in het dorp komt minder je snelheid op tijd. Vooral is het vervelend wanneer je komende uit de bergen of vanaf een heuvel het dorp binnen rijdt. Je hebt dan gauw een iets hogere snelheid zonder dat je je gaspedaal ver hoeft intrappen. Ook is het mij een keer overkomen in het Bryce Canyon N.P. Ik kwam toen terug vanaf het einde keutelde fijntjes richting de uitgang en mis ... Ik werd staande gehouden en had 53 gereden, daar waar 35 toegestaan was. Tijdens onze hele vakantie waren alle N.P.'s tot dusver 50 mile p/u geweest, behalve deze ene. Pech dus en een ticket.
Vakantie is onthaasten, maar wel blijven opletten. Succes.
Hans B.
#13 - 07-05-2006, 17:58 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

bgroeneveld

KWade tongen beweren, dat sommige dorpjes expres een heel lage snelheid voorschrijven en dat zeer intensief controleren. Spekt de dorpskas!

Schijnt vooral in het Zuiden en in Florida te gebeuren.
#14 - 07-05-2006, 19:27 uur

Hans B

't Is niet anders dan hier. Alshet de overheid maar geld in het laatje brengt.
Hans
#15 - 07-05-2006, 19:42 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15